حالت تاریک
جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص):

آیت‌الله رئیسی خستگی را خسته کرد

آیت‌الله رئیسی خستگی را خسته کرد

جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: شهید آیت‌الله رئیسی فردی خستگی‌ناپذیر بود که خستگی را خسته کرد.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«مرصاد»؛ سردار مسعود قنبری امروز پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد، اظهار داشت: مردم سرپل‌ذهاب در دوران دفاع مقدس در این ارتفاعات از سرزمینشان دفاع کردند و این مرزداران جزو پیشتازان حضور در میدان بودند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار و ۱۰۰ شهید در استان به شهادت رسیدند، افزود: از سال ۸۹ که موضوع عملیات بازی‌دراز به صورت جدی مد نظر قرار گرفت، مردم این دیار هر ساله میزبان زائران عملیات بازی‌دراز هستند که این خود باعث آشنایی با فرهنگ و آداب این مرز و بوم می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این روزها مردم در سراسر کشور در حال برگزاری مراسم سوگواری شهدای خدمت هستند، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی فردی خستگی‌ناپذیر بود که خستگی را خسته کرد.

قنبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مورد ایشان می‌گویند رئیس جمهور «محترم» و «مغتنم»، یعنی یک فرصت که بتواند مشکلات نظام را از دید جهان‌بینی اسلامی بررسی و حل کند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث برخورد با جرائم اقتصادی، تنها رئیس جمهوری بود که از ابتدای ورود با مفاسد اقتصادی مبارزه کرد.

  قنبری گفت: در حوزه سیاسی نگاه چندجانبه و ویژه‌ای به دیپلماسی داشت و امروز ثمره آن را مشاهده می‌کنیم که چگونه از حق مردم ایران دفاع می‌کرد لذا باید زمان بگذرد تا ما مردم ایران بفهمیم آیت‌الله رئیسی چه کسی بود.

وی عنوان کرد: در حوزه دیپلماسی به دشمن لبخند نزد و با اقتدار در مقابل خواسته‌های نامشروع دشمن ایستادگی و مردم را عزتمند کرد.

قنبری تصریح کرد: خداوند خوبان را گلچین می‌کند با وجود این همه طعنه‌ها، بدزبانی و ناملایمات اما ایشان دست از مجاهدت نکشید.

وی ادامه داد: امروز در همین شهرستان سرپل‌ذهاب بعضی از روستاها بعد از ۴۵ سال هنوز لوله‌کشی نشده بودند مثلا در سرفیروزآباد که نزدیکی شهر کرمانشاه است آب شُرب نداشتند و در زمان ریاست ایشان از نعمت آب سالم برخوردار شدند.

قنبری گفت: حقیقتا سرمایه ارزشمندی را از دست دادیم و طبق گفته مقام معظم رهبری این مسیر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی که استاد آقای رئیسی بودند خود ایشان از شهید بهشتی مظلوم‌تر بود، گفت: راه آنها ادامه پیدا خواهد کرد و خدا را شاکریم که در ایران اسلامی اگر پرچمی بر زمین بیفتد عزیز دیگری آن را به اهتزاز در می‌آورد.

قنبری در ادامه با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: عملیات‌های زیادی در دوران دفاع مقدس داشتیم اما سالگرد و یادبود بعضی از آنها برگزار می‌شود که یکی از آنها عملیات بیت‌المقدس است.

وی گفت: جنگ از کرمانشاه شروع شد و در کرمانشاه خاتمه پیدا کرد، یکی از شهرهایی که دشمن اعلام کرده بود که آن را تصرف می‌کند خرمشهر بود.

قنبری با بیان اینکه خرمشهر با عراق تنها حدود ۴۰ کیلومتر فاصله دارد، تصریح کرد: جوانان انقلابی خرمشهر و تعدادی دیگر از شهرها با سلاح اندک رفتند که دفاع کنند و توانستند دشمن تا دندان مسلح را در کوچه‌ پس کوچه‌های خرمشهر زمین‌گیر کنند.

وی گفت: جوانان با تشکیل چند قرارگاه با وحدت و همدلی برنامه‌ها را پیش بردند و خروجی این وحدت و همدلی، موجب آزادی شهر خرمشهر شد.

قنبری گفت: صدام در طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که اگر خرمشهر آزاد شود کلید بصره را تحویل خواهم داد غافل از اینکه رزمندگان با ایمان و اعتماد راسخ به خدا توانستند پیروز شوند.

وی افزود: رادیو انگلیس شب قبل از عملیات اعلام کرد اگر ایرانیان بخواهند خرمشهر را پس بگیرند بدانند راه سختی برگزیده‌اند در آن دوره ۳۲ کشور که به عراق کمک می‌کردند.

قنبری گفت: این عملیات ۱۹ هزار اسیر، ۱۶ هزار کشته و زخمی از سوی کشور عراق داشت و در عملیات قبلی آن که فتح‌المبین بود ۱۷ هزار دیگر عراقی اسیر شدند.

وی با تأکید بر اینکه وحدت، همراهی، همدلی باعث پیروزی شد، گفت: اگر بخواهیم پاسخگوی توطئه‌های دشمن باشیم و از ستون‌های مملکت دفاع کنیم این وحدت و برادری لازم است چرا که دشمن به‌ دنبال این است که وحدت را از بین ببرد.

قنبری تصریح کرد: باید دست به دست هم بدهیم مشکلات را حل کنید و بتوانیم قله‌ها را یکی پس از دیگری فتح کنیم.

وی افزود: همان‌طور که خون حاج قاسم وحدت ایجاد کرد، خون این شهدای خدمت هم موجب وحدت و هم‌گرایی شد امید است بتوانیم در انتخاب رئیس جمهوری بعدی در میدان باشیم و مؤلفه‌هایی را که آیت‌الله رئیسی داشت برای فرد دیگری در نظر بگیریم و فردی را انتخاب کنیم که ادامه‌دهنده راه آیت‌الله رئیسی باشد‌.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از