دوشنبه 26 شهر 1403
1403-04-31 22:56 - شماره خبر : 8254 0
استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

سند آمایش سرزمینی ایجادگر چشم‌انداز توسعه کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با تأکید بر اجرا و تنظیم سند آمایش دانشگاه‌های استان کرمانشاه گفت: سند آمایش سرزمینی جزو اسناد مهم استان کرمانشاه است و چشم‌انداز مناسبی را برای توسعه و پیشرفت استان کرمانشاه ایجاد خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه که عصر امروز یکشنبه در سالن جلسات سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به آنچه که در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه در حوزه مباحث آموزشی، فنی و مهارتی و دانش بنیان مطرح شد، جزو ضرورت‌ها و مقدمات برای ایجاد مشاغل مولد، مفید و پایدار برای استان کرمانشاه است که باید به صورت جدی توسط دستگاه‌های اجرایی پیگیری شوند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: تمرکز بر گسترش واحدهای فنی و مهارتی، تمرکز بر حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان، حمایت از فعالیت‌های علمی دانشگاه رازی از جمله مصوباتی هستند که در این جلسه مصوب شده و ان‌شاءالله با همکاری دستگاه‌های مرتبط و پیگیری اداره‌کل آموزش و پرورش استان باید انجام شوند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه بیان کرد: برای ایجاد هنرستان فنی و حرفه‌ای مهارتی بسته تشویقی در نظر گرفته شده است که در کنار کارخانه‌ها در شهرک‌های صنعتی وابسته به سازمان‌ها و ادارات تخصصی استان، مجموعه‌ای از اقدامات قانونی آنها باید تحت پوشش قرار گیرد.

صحرایی در رابطه با تکمیل، بررسی و ابلاغ بودجه‌های هزینه نظارت استان کرمانشاه، اذعان کرد: با توجه به بررسی نیازمندی‌های ادارات استان که در جلسات گذشته مورد بررسی مدیران اجرایی  قرار گرفته است، مجدداً جلسه کارگروه تشکیل شده و با همراهی و هم‌فکری بیشتر، اصلاحیه‌ای در مصوبات اطلاق خواهد شد که می‌تواند فضای بهتری را برای بودجه‌ ادارات استان کرمانشاه شکل دهد.


استاندار کرمانشاه با تأکید بر اجرا و تنظیم سند آمایش دانشگاه‌های استان کرمانشاه گفت: سند آمایش سرزمینی جزو اسناد مهم استان کرمانشاه است و چشم‌انداز مناسبی را برای توسعه و پیشرفت استان کرمانشاه ایجاد خواهد کرد.

صحرایی در ادامه با اشاره به تأمین هزینه سیستم صوتی کلان‌شهر کرمانشاه برای برگزاری مراسم فرهنگی، خاطرنشان کرد: در مراسم و مناسبت‌های ملی، انقلابی، مذهبی و... طی سال‌های متمادی مردم توقع داشتند در مراسم‌ها و برنامه‌ها شاهد بهترین امکانات و تجهیزات برای برگزاری هر چه بهتر مراسمات باشند، لذا با مصوبات انجام شده ان‌شاءالله در مراسمات آینده با استقبال و حضور اجتماعی مردم بتوانیم جلوه بهتری در عرصه استانی و ملی به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به تخصیص بودجه مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان کرمانشاه گفت: در ماه‌های گذشته طی جلسات و مصوبات کارشناسی‌شده بودجه دریافتی از منابع مسئولیت‌های اجتماعی نفت برای تکمیل اقدامات و پروژه‌های استانی در حوزه‌های آموزشی، علمی و ورزشی هزینه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: از محل بودجه مسئولیت‌های اجتماعی نفت دو پروژه آموزشی دیگر تصویب شده، از جمله ساخت مدرسه در شهرستان‌های گیلانغرب و قصرشیرین که با اجرای این دو پروژه آموزشی، توازن برای رشد و پیشرفت بهتر فضای آموزشی در استان کرمانشاه ایجاد خواهد شد.

صحرایی از احداث زمین‌های ورزشی در مرکز استان و سایر شهرستان‌های کرمانشاه خبرداد و گفت: قسمتی از بودجه مسئولیت‌های اجتماعی نفت صرف ایجاد زمین‌های ورزشی با تمرکز در محلات حاشیه‌نشین خواهد بود و در شهرستان‌های مختلف نیز توسعه فضاهای ورزشی در دستور کار قرار دارد که در نتیجه بهبودی فضاهای ورزشی، تربیت‌بدنی و فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه در پایان با بیان اینکه مساجد محلات احتیاج به بررسی و وضعیت‌سنجی دارند، اظهار کرد: مساجد محلات مختلف شهرستان کرمانشاه در یک بسته جامع فرهنگی و اجتماعی احتیاج به رسیدگی ویژه دارند؛ لذا در این راستا بررسی‌های متعددی انجام شده و اولویت‌سنجی شده‌اند که با توجه به بودجه تخصیصی از منابعی مسئولیت‌های اجتماعی نفت اقدامات خوبی انجام خواهد شد، چرا که مسجد به عنوان یکی از موارد اولویت‌دار در جامعه اسلامی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/NBb28
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار