پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-11 14:09 - شماره خبر : 9467 0
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه مطرح کرد:

سوء‌استفاده غرب از اطلاعات خصوصی کاربران خود

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: غربی‌ها با بهره‌برداری از تکنولوژی‌های روز، با دسترسی به اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران در فضای حقیقی و مجازی، حقوق افراد را مورد تعرض قرار می‌دهند.

فضل‌الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: غرب همواره ادعای آزادی در بیان و ارائه‌ مطالب و اطلاعات را در افکار عمومی تبلیغ کرده و یکی از ویژگی‌های غربی‌ها هزینه‌کرد فراوان برای تبلیغات است به گونه‌ای که افکار خود را به صورت گسترده در جهان تبلیغ می‌کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه عنوان کرد: در طول تاریخ اثبات شده است که غربی‌ها، در بسیاری از مواقع صادقانه با اخبار و اطلاعات برخورد نمی‌کنند و شواهد بسیاری در تأیید این موضوع وجود دارد از جمله نسل‌کشی که در غزه در حال انجام است که غربی‌ها از لحاظ اطلاع‌رسانی و ارائه اطلاعات آن را نفی می‌کنند.

رنجبر با اشاره به رویکرد دوگانه غربی‌ها در آزادی بیان و آزادی اطلاعات، اذعان کرد: غربی‌ها در موضوعات و بخش‌هایی که در راستای تأمین منافع آنها باشد تبلیغات گسترده‌ای انجام داده و در آنجا آزادی بیان را مطرح می‌کنند و به واسطه اینکه ابزار و امکانات تبلیغاتی را در دست دارند و هزینه‌های هنگفتی صرف می‌کنند به راحتی افکار عمومی را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهند.

وی در ادامه افزود: در مواردی که منافع غربی‌ها به خطر بیفتد و یا خلاف منافع آنها اتفاقاتی رخ دهد بر آن موضوع سرپوش گذاشته و حتی در بیشتر مواقع اجازه ورود و دسترسی را به دیگران نمی‌دهند و این واقعیت تلخ آزادی در غرب است اما متأسفانه به گونه‌ای در افکار عمومی القا شده است که غربی‌ها خواهان آزادی هستند در حالی که این مصداق، عمومیت ندارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در منظومه فکری و فلسفه غربی‌ها، هدف وسیله را توجیه می‌کند و آنها معتقد هستند که با هر قیمت و به هر وسیله‌ای باید به هدفشان برسند، لذا امروزه غرب از تکنولوژی، علم و دانش روز برای رسیدن به مقاصد خود از طریق‌هایی مختلف بهره‌برداری می‌کند.

رنجبر در ادامه گفت: با توجه به اینکه در قوانین غربی، مقررات حقوق بشری تعریف شده است اما با بهره‌برداری از تکنولوژی‌های روز، با دسترسی به اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران در فضای حقیقی و مجازی، حقوق افراد را مورد تعرض قرار می‌دهند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اظهار داشت: غربی‌ها خلاف شعارهایی که تحت عنوان دفاع از حقوق مدنیت و بشریت ادعا می‌کنند، ثابت کرده‌اند که نه تنها دفاع آن‌چنانی از حقوق بشر نمی‌کنند بلکه هیچ‌گاه جواب روشنی به افکار عمومی نداده‌اند و حتی از اطلاعات شخصی کاربران و فضای خصوصی آنها برای مقاصد خود بهره می‌برند.

رنجبر در پایان گفت: در جامعه‌ای که اتصال به قدرت خدایی نباشد و وجدان حاکمیت پیدا نکند، در آن جامعه بیشتر به دنبال این خواهند بود که اهداف خود را اجرایی کنند در حالی که این امر خلاف اصول بشری است.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/er88W
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار