حالت تاریک
روزی برای تجلیل از حافظان امنیت و اقتدار؛

سپاه پاسداران نماد مکتب سیدالشهدا(ع) است

سپاه پاسداران نماد مکتب سیدالشهدا(ع) است

اقتدار و غیرت سپاه پاسداران در دفاع از کیان و آرمان‌های انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورا و مکتب سیدالشهدا(ع) است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، سوم شعبان مصادف با ولادت امام حسین(ع) به پاس خدمات شایسته حافظان طریق حقیقت و ارج نهادن به مقام پاسداران غیور، «روز پاسدار» نام گرفت.


پاسداران ایران اسلامی همواره در تأسی از سالار شهیدان آوازه‌ای بلند دارند به‌همین مناسبت در تقویم ملی ایران سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین(ع) روز پاسدار نامگذاری شده است.


روز پاسدار نشان از عمق پیوند ناگسستنی پاسداران انقلاب اسلامی با عاشورا و فرهنگ شهادت، روز تجلیل و قدردانی از رشادت‌ها، فداکاری‌ها و ایثارگری‌های پاسداران انقلاب و حافظان امنیت و اقتدار و صلابت ملی به ویژه شهدای پاسدار جان برکف و به‌خصوص تکریم و تجلیل از سردار دل‌ها و سرباز راستین ولایت است.

پاسداران انقلاب با تأسی از امام حسین(ع) دین خدا را پاسداری می‌کنند

سعید بهشتی‌راد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: فلسفه قیام امام حسین(ع) زنده نگه داشتن دین جدش و نیز به پا داشتن امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی افزود: امام حسین(ع) با قیامشان دین را زنده کردند و از نهضت رسول الله(ص) پاسداری کردند لذا وظیفه‌ای که در قانون برای پاسداران سپاه انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده حفاظت، حراست و نگهبانی از نظام انقلاب و دستاوردهای انقلاب است که ادامه دهنده راه امام حسین(ع) است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بذل جان و مال و با تمام وجود در حال پاسداری از دین خدا هستند.


وی خاطرنشان کرد: فلسفه نامگذاری روز میلاد با سعادت امام حسین(ع) به نام روز پاسدار هم این است که پاسداران انقلاب با تأسی از امام حسین(ع) دین خدا را با همه وجود پاسداری می‌کنند.


بهشتی‌راد تصریح کرد: در نتیجه چون امام حسین(ع) پاسدار دین بوده و پاسداران انقلاب اسلامی نیز پاسداران و حافظان دین هستند روز میلاد ایشان را روز پاسدار نامیده‌اند.

سپاه پاسداران بنیان مرصوص است
حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: نهاد مقدس سپاه پاسداران در سال 57 به فرمان امام خمینی(ره) پایه‌ریزی شد.


وی افزود: پاسداران به پشتوانه نیروی عظیم الهی و مکتبی به‌علاوه نیروی انسانی مخلص و فداکار، آگاه و معتقد و متعهد به مبانی ولایت و مکتب ولایت و بهره‌گیری از سال‌ها تجربه امروز به یک بنیان مرصوص تبدیل شده است.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه گفت: سپاه پاسداران با سه بعد معنوی، نظامی و علمی تحقق بخش آیه قران کریم که می‌فرماید وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة... بهترین جوانان این مرز و بوم بودند که به این سپاه عظیم پیوستند.

وی تصریح کرد: از طرفی ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی و همه حکومت‌های مستبدی که نماد تجسم یافته حکومت بنی‌امیه هستند به اعتراف خود تنها تشکیلات منسجم و قدرتمندی که باعث دلهره آنها شده سپاه پاسداران است.


حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی در خصوص اینکه چرا روز پاسدار با ولادت امام حسین(ع) عجین شده، گفت: روز پاسدار یعنی هر کجا یک یزیدی در جهان سر برآورد پاسداری از تبار امام حسین(ع) به خروش میاید پاسدار لبیک گوی هل من ناصر ینصرنی مظلومان مسلمان از فلسطین تا مظلومان پشت خاک سفید است.


وی خاطرنشان کرد: پاسداران انقلاب اسلامی با تأسی از امام حسین(ع) مایه مباهات و افتخار هستند و از طرفی مایه دلهره دشمنان اسلام هستند.

مسیر پاسداری از انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت حسینی است
عیسی اجاق در در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، با بیان اینکه مسیر پاسداری از انقلاب برگرفته از نهضت حسینی اظهار داشت: امام حسین(ع) در راه دین از همه چیز گذشت و در مسیری که خداوند متعال مقرر کرد قرار گرفت و این زینتی است برای پاسدارانی که به آن حضرت اقتدا می‌کنند و آن را الگوی پاسداری می‌دانند.

این رزمنده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس افزود: امام حسین(ع) مکتبی را با عنوان مکتب شهادت پایه‌گذاری کرد امام خمینی(ره) در این باره می‌فرمایند شهادت خط آل محمد و علی(ع) است و این خط سرخ همچنان امتداد دارد.


وی گفت: امام حسین(ع) پایه‌گذار مکتبی است که سراسر عشق و محبت و دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خداست امروز پاسداران مفتخرند که در این مسیر پیرو امام حسین(ع) هستند و منش و مرام او را ادامه می‌دهند امام حسینی که برای امت پیامبر به مثابه سفینه نجات است و این سفینه نجات در تمامی دوره‌ها و اعصار پایدار بوده و خواهد بود.


اجاق خاطرنشان کرد: مسیر اصلی امام حسین(ع) فداکاری و از جان گذشتگی است که امروز ملت بزرگ ایران با تأسی از این مسیر راه امام حسین(ع) را ادامه می‌دهند و امام حسین(ع) جهان را به نور ایثار فداکاری و رشادت در راه دین روشن کرد و امروز به حمدالله این مسیر همچنان پر رهرو است.


وی تصریح کرد: اگر پاسداران ما بخواهند پاسدار واقعی باشند به تعبیر امام راحل باید از خط امام حسین(ع) تبعیت کنند و این خط، خطی است که برای همه زمان‌ها مسیر زندگی ما را مشخص می‌کند پاسداران اسلام باید طبق راه و روش امام حسین(ع) با قدرت و قوت به پیش بروند و از ناملایمات زندگی هراسی به دل ندهند.


اجاق گفت: امام حسین(ع) همه چیزش را به خاطر خدا داد و حضرت زینب(س) در این باره می‌گوید که جز زیبایی در کربلا چیزی ندیدم لذا اعتقاد ما این است که این مسیر مسیری برای رستگاری امت پیامبر(ص) است.


وی عنوان کرد: شهادت اوج قله ایثار است ما وقتی مسیری را انتخاب می‌کنیم باید به اوج قله هم نگاه کنیم یعنی برای رسیدن به قله باید مسیرهای سختی را بپیماییم و شهادت اوج قله ایثار است که امام حسین(ع) آن را به درستی معنا کرده است.

این رزمنده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: امید است همه پاسداران به تأسی از امام حسین(ع) در این مسیر پایدار بمانند و ثابت قدم باشند و این مسیر نورانی را با قدرت دنبال کنند.


به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، نهال پاسداری از کیان ایران و ایرانی که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب، کاشته شد و امروز با گذشت بیش از چهار دهه، این میراث به باروری و شکوفایی خود رسیده است.


این پاسداری جز با حمایت و همراهی مردم بارور نمی‌شد و فرزندان انقلاب امروز با اتکا بر نیروی الهی و به مدد خون شهدا همچنان پایدار و استوار ایستاده‌اند تا میهن اسلامی با گزندی روبرو نشود.


امروز پاسداران ما در سایه ولایت‌فقیه برای امنیت انقلاب، کشور و مردم جانفشانی می‌کنند و به دنبال ایران قوی هستند.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از