حالت تاریک
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه:

شهید باقری نمونه بارز کادرسازی است

شهید باقری نمونه بارز کادرسازی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه گفت: : شهید باقری نمونه بارزی از این کادرسازی انقلابی است و خود نیز در این عرصه تلاش‌های زیادی را انجام داد، تلاش‌هایی که در شرایط سخت و نابرابر جنگ تحمیلی شکل گرفت.

غلامعلی یاربیگی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: معنویت در همه زندگی شهید حسن باقری موج می‌زند، اگر بخواهیم بارزترین خصوصیت این دلاورمرد ولایت‌مدار را بیان کنیم باید به تقوا و نماز اول وقت ایشان بپردازیم، شاید همین ایمان سرشار و دوری از تکبر او را به اوج رسانید، اما اگر تمام ویژگی‌های ایشان را در معنویت خلاصه کنیم، شاید در حق این شهید سعید و رهروان راهش کم گذاشته باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ناحیه کرمانشاه در ادامه شهید باقری را نظریه‌پرداز، استراتژیست خلاق، جدی در امر کادرسازی و تربیت و آموزش دیگران، بنیان‌گذار اطلاعات رزمی، قائل نبودن در یک رسته و نشان دادن لیاقت برای قبول مسئولیت‌های بیشتر خواند، ویژگی‌هایی که امروز می‌تواند برای مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی الگوهایی عملی و مهم به شمار بیاید.

یاربیگی از نهادینه کردن ویژگی‌ها و توانمندی‌های شهدای شاخص و فرماندهان دوران دفاع مقدس در سلسله مراتب فرماندهی و آموزش مسئولان آینده سپاه و بسیج سخن به میان آورد و تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از دوره‌های آموزشی برای مدیران داخلی مجموعه سپاه، دوره شهید باقری است و این نشان از اهمیت موضوع و نیاز به  الگوسازی فنی در این خصوص است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه در ادامه شخصیت سردار شهید حسن باقری را جریان‌ساز دانست و وی را یکی از خلاق‌ترین و پویاترین فرماندهان جوان در دوران دفاع مقدس خواند و افزود: اینجاست که ما نیز در هر مسئولیت و شرایطی که هستیم باید روند آموزشی، توجیهی و در نهایت کادرسازی در بین نیروهای جوان و صاحب اندیشه را همچون شهید باقری دنبال کرده و سازمانی خلاق و نوآور را به جامعه اسلامی عرضه کنیم.

وی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص و پیر نشدن مجموعه بسبج اشاره کرد و ادامه داد: شهید باقری نمونه بارزی از این کادرسازی انقلابی است و خود نیز در این عرصه تلاش‌های زیادی را انجام داد، تلاش‌هایی که در شرایط سخت و نابرابر جنگ تحمیلی شکل گرفت و آن روز باید جوان‌ها به فرموده رهبر معظم انقلاب، از سیم خاردار دلشان عبور می‌کردند و همین‌گونه نیز شد و ما نیز این جریان معنوی را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شاهد بودیم.

یاربیگی یاد و خاطره شهدای اطلاعات را گرامی‌داشت و شهید باقری را یکی از اسوه‌های بی‌بدیل این مجموعه انقلابی و موثر دانست و شهدای اطلاعات را رزمندگان گمنام اما ولایت‌مدار و با جسارتی خواند که نام و نشان آن‌ها در ذهن همه ملت ایران نقش بسته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کرمانشاه در پایان یاد و خاطره شهدای کرمانشاه را گرامی‌داشت و افزود: یکی از جلوه‌های زیبا و ارزشمند کنگره سرداران، امیران و ۹۸۰۰ شهید استان کرمانشاه، تبیین ویژگی‌ها و شخصیت آرمانی شهدای اطلاعات در غرب کشور است که گام‌های اساسی در این راه برداشته شده است و امیدواریم شاهد برگزاری موثر این کنگره ملی در سال آتی باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از