حالت تاریک
معاون امور اقتصادی وزارت کشور تاکید کرد:

ضرورت احیا مرکز سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه

ضرورت احیا مرکز سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور بر ضرورت احیا مرکز سرمایه‌گذاری استان تاکید کرد و گفت: اطلس سرمایه‌گذاری در همه نقاط دنیا موجب جذب سرمایه‌گذاران می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، محسن کوشش‌تبار امروز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید استان کرمانشاه اظهار داشت: نکات کلیدی و مباحث مطروحه توسط مدیران استان حاکی از آن است که فضای عمومی استان برای حضور سرمایه‌گذاران از سمت مدیران ارشد فراهم شده است.

 

معاون امور اقتصادی وزارت کشور افزود: اصرار ما به توجه به ایرانیان خارج از کشور این است که آنها بتوانند در سرمایه‌گذاری در استان‌هایی مانند کرمانشاه توجه کنند این افراد به سرزمین مادری خود علاقه‌مند هستند ما می‌خواهیم از علاقه آنها به وطن خود استفاده کنیم.

 

کوشش‌تبار با بیان اینکه خوشبختانه استاندار محترم نشست‌های مداومی در تهران با مسئولان کشوری دارند که این تلاش‌ها باید پیگیری شود، ادامه داد: تعداد ۱۲۸ فرصت سرمایه‌گذاری در استان شناخته شده که تنها ۱۰ مورد از آنها در سازمان سرمایه‌گذاری خارجی مورد قبول واقع شده است و این آمار بسیار پایین است و موجب می‌شود که استان‌هایی مانند کرمانشاه محروم خوانده شوند. 

 

وی تصریح کرد: ما نتوانسته‌ایم با این همه طول و عرض جغرافیایی متنوع و متکثر در فرصت‌ها و ظرفیت‌های استان آنها را به خوبی به سرمایه‌گذاران معرفی کرده و بشناسانیم.

 

کوشش‌تبار ادامه داد: اطلس سرمایه‌گذاری باید بتواند در اقصی نقاط دنیا زمینه حضور سرمایه‌گذاران در حوزه‌های تخصصی را فراهم آورد و بهترین راهکار شناساندن این فرصت‌ها در فضای مجازی است.

 

وی ادامه داد: شخصی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند باید از تمام جزئیات و موقعیت‌ها و فرصت‌های موجود در استان آگاه باشد. 

 

کوشش‌تبار عنوان کرد: اگر به‌دنبال حضور سرمایه‌گذاران در استان کرمانشاه هستیم باید به صورت جدی وارد عمل شویم و از سخنرانی بپرهیزیم، کار با عمل است نه با سخنرانی.

 

وی تصریح کرد: شاخصه‌هایی هم‌چون اطلس دقیق فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مجوزهای بی‌نام باعث ترغیب سرمایه‌گذاران می‌شوند لذا مسئولان استان باید فضایی را برای مذاکره فراهم کنند که در آن از خوش برخوردترین و باسوادترین افراد بتوانند با حضور در مرکز سرمایه‌گذاری بهترین مذاکره را با سرمایه‌گذاران داشته باشند. 

 

این مسئول افزود: نمونه‌های خوبی از حضور بخش خصوصی را می‌توان در استان دید از جمله مجموعه پتروشیمی و نیروگاه بیستون که می‌توان در آن شاهد یک ایران قوی بود در این مجموعه می‌توان به‌خوبی تعامل بین بخش خصوصی و دولتی را شاهد بود.

 

وی ادامه داد: قطار استان به سمت پیشرفت و محرومیت‌زدایی حرکت کرده است مسئولان استان هدایت‌کنندگان این قطار هستند اگر مسئولان نقش خود را به عنوان بازوی محرک ایفا نکنند بقیه دستگاه‌ها قادر به ارائه خدمات نخواهند بود. 

 

کوشش‌تبار با تاکید بر اینکه مرکز سرمایه‌گذاری استان باید هرچه زودتر احیا شود، ابراز امیدواری کرد: نتیجه این بحث‌ها را در سفر یک ماه آتی خود به استان شاهد باشم.

 

وی ادامه داد: قسمت دیگری از معرفی فرصت‌های استان بر عهده بخش خصوصی است که در این میان شورای گفتگو نقش مهمی را ایفا می‌کند از حمله در ایده پردازی که مورد توجه مسئولان استان هم هست.

 

 کوشش‌تبار با بیان اینکه شورای گفتگو واسطه بین کشور جمهوری اسلامی ایران و تجار است، گفت: استاندار محترم مسئول مستقیم روابط بین‌المللی استان است اما نوعی دیگر از ارتباطات بین‌المللی وجود دارد که بین تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذاران با یکدیگر شکل می‌گیرد.

 

وی افزود: بخش خصوصی و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی دست راست استانداران هستند لذا بسترسازی این محیط با نمایندگان و مسئولان است و کسانی که از فضایی به وجود آمده بهره خواهند برد سرمایه‌گذاران و مردم هستند. 

 

 

کوشش‌تبار تاکید کرد: باید حضور پررنگ سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی در استان محسوس باشد و باید از فضایچی به‌وجود آمده در استان نهایت استفاده را برد.

 

 

وی گفت: هر چند سرمایه‌گذاران در برخی موارد گلایه‌هایی دارند اما در نهایت به‌دنبال سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان از جمله بخش صنعت هستند که در این راستا پارک‌های علم و فناوری استان نقش بسیار مهمی را می‌توانند ایفا کنند.

 

کوشش‌تبار با اشاره به وجود سه پارک و پنج مرکز علم و فناوری در استان کرمانشاه، گفت: این استان جوانان دانشمند و مستعد بسیاری را در خود دارد لذا شرکت‌های دانش بنیان باید به به کالاهایی با ارزش‌آفرینی بالا ورود پیدا کنند بخش خصوصی نیز باید آغوش خود را به روی این شرکت‌های دانش‌بنیان باز کند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از