حالت تاریک
یک استاد دانشگاه تأکید کرد:

ضرورت ارائه آموزش‌های سیاسی در دانشگاه‌ها

ضرورت ارائه آموزش‌های سیاسی در دانشگاه‌ها

عضو هیأت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به راه‌های افزایش مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، بر ضرورت ارائه آموزش‌های سیاسی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

فرید آزادبخت در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: برای افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران، نیاز است که چندین عامل مختلف مورد توجه قرار گیرد؛ این عوامل شامل اصلاحات سیاسی، اطلاع‌رسانی، ترویج فرهنگ مشارکت، افزایش اعتماد عمومی است. 

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، عنوان کرد: برای افزایش مشارکت در انتخابات، نیاز است که اصلاحاتی در ساختار سیاسی و انتخابات انجام شود؛ این اصلاحات ممکن است شامل تغییر در قوانین انتخابات، حذف موانع حقوقی برای شرکت در انتخابات و تضمین شفافیت فرایند انتخابات باشد. 

آزادبخت اذعان کرد: اطلاع‌رسانی در ترویج و افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت شرکت در انتخابات و نقش آن در تعیین سرنوشت کشور، می‌تواند به افزایش مشارکت مردم کمک کند و برنامه‌های تبلیغاتی، رسانه‌ها و فضای مجازی می‌توانند به عنوان وسایلی برای ترویج آگاهی و آموزش درباره رأی‌دهی به‌کار گرفته شوند. 

وی در ادامه افزود: برای ترویج فرهنگ مشارکت در جامعه، نیاز است که آموزش‌های مدنی و سیاسی به صورت منظم در مدارس و دانشگاه‌ها ارائه شود و در کنار آن برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های عمومی درباره اهمیت مشارکت در انتخابات نقش مهمی در ترویج فرهنگ مشارکت دارد. 

استاد دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در رابطه با افزایش اعتماد عمومی، بیان کرد: تضمین شفافیت و عدالت در فرایند انتخابات، مبارزه با فساد و تضمین حقوق شهروندان می‌تواند به افزایش اعتماد عمومی و در نتیجه مشارکت بالاتر در انتخابات کمک کند. 

آزادبخت با تأکید بر استفاده از فضای مجازی، گفت: به کارگیری رسانه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های آنلاین برای تبلیغات و آگاه‌سازی درباره انتخابات می‌تواند به جذب نسل جوان و فعال‌سازی آن‌ها برای شرکت در رأی‌دهی کمک کند. 

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، گفت: ترویج فعالیت‌های جامعه مدنی و سازمان‌های غیرانتفاعی برای ترویج مشارکت در انتخابات و نظارت بر فرایند انتخابات، می‌تواند به افزایش مشارکت عمومی کمک کند و علاوه بر آن تضمین حقوق زنان به شکل مناسب و دست یافتنی، می‌تواند به فعال‌سازی زنان برای شرکت فعال در فرآیند رأی‌دهی کمک کند. 

آزادبخت در پایان تصریح کرد: ترویج همکاری با گروه‌های قومی و قوم زبان با هدف جذب مشارکت عالی‌تر آن‌ها می‌تواند در این فعالیت سیاسی موثر باشد؛ بنابراین با استفاده از راهکارهای فوق، مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در ایران ممکن است بهبود یابد و بستر مناسب برای حضور گسترده‌تر شهروندان در فرآیند رأی دادن فراهم شود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از