حالت تاریک
مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان کرمانشاه:

ضرورت استفاده از فضای‌رسانه‌ای در اثربخشی فعالیت‌های خیریه

ضرورت استفاده از فضای‌رسانه‌ای در اثربخشی فعالیت‌های خیریه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: از فضای رسانه‌ای، نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید برای تعمیق، گسترش و اثربخشی فعالیت‌های خیریه در کشور استفاده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، رضا طاهری امروز پنجشنبه در آیین نکوداشت خیرین و توزیع ۸۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان کرمانشاهی که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه برگزارشد، اظهار داشت: مبنای نظام اسلامی بر مشارکت و حضور حداکثری مردم در تمام عرصه‌های اجتماعی سیاسی فرهنگی و اقتصادی است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه افزود: این موارد در بیان حضرت امام(ره) و در منویات رهبر فرزانه انقلاب هم چه در دیدارهایی که با جامعه خیرین اعم از خیرین مدرسه‌ساز خیرین سلامت و سایر گروه‌هایی که داشتند همواره تاکید کردند که هرجا امور را به مردم سپرده شده کارها پیشرفت و سرانجام خوبی داشته است.

وی گفت: توجه به کار خیر و نیکوکاری و مشارکت مردم در این موضوع صرفاً مختص کشور ما نیست بلکه در تمام کشورهای دنیا به آن توجه می‌شود.

طاهری با بیان اینکه در دهه ۱۹۷۰ ضلع سومی برای اقتصاد در ادبیات اقتصادی دنیا معرفی شد، خاطرنشان کرد: در کنار مباحث نظام دولت و بخش انتفاعی، بخش غیرانتفاعی و خیریه‌ها هم مطرح شدند که این بخش از نظر بهره‌وری بسیار موفق و از نظر هزینه بسیار پایین بود.

وی ادامه داد: بخش غیرانتفاعی، در تولید ناخالص داخلی کشورها و همچنین در توسعه انسانی بسیار تاثیرگذار بود از این رو به جد مورد توجه تمام کشورهای توسعه یافته دنیا قرار گرفت.

 

طاهری تصریح کرد: در کشور ما نیز خیریه‌هایی که در حوزه سلامت و مدرسه‌سازی در دو دهه اخیر فعالیت داشته‌اند نقش بسیار مؤثری در توسعه انسانی ایفا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین ارزشیابی‌هایی که در سال ۲۰۱۸ انجام شد کشورهایی مثل اندونزی و استرالیا کشورهای برتر در حوزه فعالیت‌های خیریه شناخته شدند و در آن ارزیابی کشور ما رتبه بیستم را کسب کرد که یکی از دلایل آن شاید این بوده که ما یک نظام منسجم و واحد را برای ثبت کارها و رویدادهای خیریه سالانه در کشور نداشته‌ایم.

طاهری گفت: اگر خواهان توسعه فعالیت‌های خیرخواهانه غیرانتفاعی در کشور هستیم لزوماً دو بخش دیگری یعنی بخش‌های دولتی و غیرانتفاعی باید به کمک بخش غیرانتفاعی بیایند.

وی افزود: بخش انتفاعی شامل مجموعه‌های صنعتی تولیدی و مالی است که باید مسئولیت اجتماعی خود را در حوزه غیرانتفاعی به انجام برساند از این رو بخش دولتی باید ضمن حذف بروکراسی‌ها موسسات خیریه را به سمتی ببرد که هم‌پوشانی‌ها به حداقل برسد و هم افزایی‌ها افزایش پیدا کند.

طاهری ادامه داد: همچنین دولت باید تدابیری بیاندیشد تا شفاف سازی‌ها و اطلاع رسانی‌ها در امور خیریه در حد بالایی اتفاق بیفتد و اهداف و اولویت‌های جامعه به درستی و شایستگی تعریف شوند و در این راستا باید از فضای رسانه‌ای، نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید برای تعمیق، گسترش و اثربخشی فعالیت‌های خیریه در کشور استفاده شود.

ضرورت استفاده از فضای‌رسانه‌ای در اثربخشی فعالیت‌های خیریه

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از