حالت تاریک
امام‌ جمعه کرمانشاه:

شاخصه‌های شهید رئیسی ملاک انتخاب رئیس‌جمهور باشد

شاخصه‌های شهید رئیسی ملاک انتخاب رئیس‌جمهور باشد

امام‌ جمعه کرمانشاه با اشاره به شاخصه‌های شهید رئیسی در فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گفت: شاخصه‌های این شهید ولامقام ملاک انتخاب رئیس‌جمهور باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: انسان در این دنیا مسافر است و مسافر نیاز به زاد و توشه همراه دارد که در مسیر راه بتواند از آن استفاده کند بنابراین سفری بزرگتر از سفر آخرت برای انسان وجود ندارد، سفری با منازلی بسیار هولناک که اولین آن قبض روح و جان دادن است.

امام جمعه کرمانشاه افزود: روح تحویل فرشتگان می‌شود و فرشتگان روح را تا لحظه دفن و شب اول قبر و برزخ دریافت می‌کنند که فرمودند که قبر یا یکی از باغ های بهشت است یا حفره‌ای از حفره‌های جهنم است و این به انسان بستگی دارد که در این دنیا بهشت ساخته باشد یا جهنم، اهل عقیده درست باشد یا اهل عقیده باطل و انحرافی، اهل عمل صالح باشد یا اهل معصیت و گناه، بهترین زاد و توشه آخرت تقواست که مصداقش در تمامی عرصه‌های فوق‌الذکر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری گفت: ایامی که در آن قرار داریم ۲۶ خرداد سالروز شهادت شهدای اسلام شهید بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک‌نژاد است که با رژیم ستمشاهی مبارزه کردند و دستگیر شدند و در سال ۱۳۴۴ به اعدام محکوم شدند که ثمره همان خون‌ها و تلاش‌ها پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: روز عرفه سالروز شهادت حضرت مسلم ابن عقیل است که فرستاده حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و هانی عروه آن شخصیت بسیار بزرگ و صحابی عالی‌قدر و والامقام است که تمام وجودش در عشق امام حسین(ع) می‌سوخت و به همین دلیل فداکاری کرد و سالروز شهادت شهدای عاشورای حرم رضوی که ۳۰ خردادماه سال ۱۳۷۳ است که کنار ضریح مطهر امام رضا(ع) منافقان کوردل با بمب‌گذاری، جمعی از زائران را ظهر عاشورا به شهادت رساندند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین ۳۰ خرداد سالروز شهادت شهید مصطفی چمران است آن شخصیت کم‌نظیر و برجسته الهی و عارف و متخصص و نابغه دنیای اسلام  که همه ما دلمان به شهدا خوش است و همه آنچه که داریم در قبال فداکاری این شهدا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری اذعان کرد: روز عرفه روز بسیار مهمی است؛ روز دعا است گرچه روزه هم مستحب است،  اما اگر قرار است که روزه‌داری مخل دعا شود بهتر است روزه گرفته نشود و انسان مشغول دعا باشد، ان‌شاءالله مومنان و مومنات برای دعا در روز عرفه وقت بگذارند.

غفوری اذعان کرد: کسانی که توان دارند قربانی کنند استحباب قربانی بسیار زیاد است و آن گوشت قربانی را بین فقرا تقسیم کنند و مجموعه‌هایی هم در تکاپو هستند که این کار مهم را سامان بدهند.

وی افزود: ما در شرایط بسیار حساس و تاریخی انقلاب اسلامی قرار داریم ، در شرایطی که در طول این ۴۵ سال پس از انقلاب اسلامی هیچ‌گاه انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و مظلومان عالم به این اقتدار نبوده‌اند که اکنون هستند و جبهه استکبار هیچ‌گاه به این ضعف و فلاکتی که گرفتار شده، نبوده است.

امام جمعه کرمانشاه گفت: خدای متعال که از طریق این امتحانات بزرگ و صبر و حماسه‌سازی ملت شریف و عزیز ما و راهبری رهبر فرزانه انقلاب، انقلاب اسلامی را به پیش برده است در این برهه هم امتحان سختی گرفت و آن هم شهادت رئیس جمهور و سیدالشهدای خدمت و همراهان ایشان بود که همه مایه افتخار بودند و ملت شریف ما در معرض یک امتحان دیگری قرار گرفت و آن هم انتخاب رئیس جمهور است.

غفوری تصریح کرد: کسانی که خودشان را نامزد این انتخابات کرده‌اند و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته‌اند آنها هم در معرض یک امتحان بسیار مهم قرار گرفتند بنابراین بدانیم که همه در معرض امتحانیم و یک تکلیف الهی به دوش  همه ما آمده است.

وی افزود: از آنجایی که دشمن ضربه‌های سختی در طوفان الاقصی و عملیات وعده الصادق و دیپلماسی جهادی دولت سیزدهم از جمهوری اسلامی خورده است اکنون احساس می‌کند فرصتی پیدا کرده است که بتواند آن شکست‌های پی در پی را جبران کند، بنابراین باید حواسمان بسیار جمع باشد.

به گفته غفوری نامزدهای ریاست جمهوری و  هوادارانشان توجه داشته باشند کسانی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته‌اند از نظر شورای نگهبان که جایگاه قانونی تایید صلاحیت‌هاست کف صلاحیت‌ها را داشته‌اند که تایید شده‌اند، هم خود نامزدهای انتخاباتی و هم هوادارانشان سعی کنند که رعایت اخلاق و آداب و حدود شرعی را در تبلیغات انتخاباتی و در اظهارنظرها داشته باشند چیزی به نام افشاگری آن چیزی که سندی ندارد حرام است، مراقب باشیم دستان خبیث شیاطین مشغول دروغ‌سازی، شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی علیه همه نامزدهای انتخاباتی است.

وی عنوان کرد: شیاطین و صهیونیست‌هاست می‌خواهند به گونه‌ای وانمود کنند که تمامی این نامزدها چهره‌های خطاکار و خلافکار هستند! در حالی که این طور نیست بلکه این افرادی که تأیید صلاحیت شدند بهترین‌هایی بودند که شورای نگهبان توانسته است در بین نامزدها انتخاب کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: تبلیغات باید بر مدار شرع و اخلاق و جایگاه ملت سربلند و سرفراز و عزیز ما باشد چرا که ملت ما ملتی فاخر است، نباید در مجموعه تبلیغات اینطور وانمود شود که چنین نیست.

غفوری تصریح کرد: در تشخیص اینکه اصلح چه کسی است همه ملاک و معیار دارند، در روز ۱۴ خرداد رهبر معظم انقلاب ۱۵ ویژگی برای شهید رئیسی برشمردند، در پیام تسلیت ۲۲ ویژگی این شهید گران‌قدر را ذکر کردند، این نشانه‌ها و علائمی است که ما را به سمت نامزد انتخاباتی اصلح هدایت می‌کند که باید چنین شرایطی را داشته باشد.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند شهید رئیسی مظهر شعارهای انقلاب بود این خود یک ملاک و معیار است، کدامیک از این نامزدها امروز مظهر شعارهای انقلاب است، رهبر فرمودند شهید رئیسی مرد کار خدمت و صفا بود ببینید در دوره مسئولیتی کدام نامزد آن بخش ترقی کرده این موارد برای ما ملاک و معیار است.

غفوری خاطرنشان کرد: شهید رئیسی مرد صفا بود یعنی حتی به مخالفانش هم تندی نمی‌کرد و مراعات می‌کرد، ببینید ملاک و معیارها برای شناخت اصلح روشن است، ما در مدیریت اجرایی کشور نیازمند یک مدیر قوی و توانمند هستیم، ممکن است همه این افراد بسیار خوب باشند ولی قرار است ما قوه مجریه را به دست یک نفر بسپاریم، باید قویترین از نظر قدرت مدیریت و اداره کشور بتواند کشور را آباد کند و مشکلات موجود در عرصه معیشیت و ... را حل کند یک اولویت بسیار مهم است که ما در انتخابمان باید بسیار مورد توجه قرار دهیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از