حالت تاریک
دوران بزن در رو تمام شده است؛

پاسخ ایران به صهیونیست‌ها؛ بزنی می‌خوری

پاسخ ایران به صهیونیست‌ها؛ بزنی می‌خوری

اجرای عملیات وعده صادق به عنوان یک ضرب شصت، بخشی از قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را به رخ دنیا کشید و کماکان در صورت گستاخی رژیم صهیونیستی با شدت بیشتری به آنها پاسخ داده خواهد شد.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اقدام مقتدرانه و تلافی‌جویانه غیورمردان سپاه همیشه سرافراز در حمله موشکی و پهپادی به اهداف نظامی رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی، پیروزی بزرگ و غرورآفرینی بود که نه تنها کام ملت ایران بلکه همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه را شیرین کرد و از همه مهم‌تر هیمنه پوشالی رژیم منحوس و جنایتکار اشغالگر صهیونیستی را در هم شکست.

پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی فصل تازه‌ای از معادلات بین‌المللی را باز کرد و بیش از پیش ایران را به عنوان یک ابرقدرت به دنیا معرفی کرد چه اینکه با وجود گذشت چند روز از این واقعه، حمله ایران به رژیم صهیونیستی تیتر یک اخبار جهان است.

اقدام سپاه پاسداران رژیم صهیونیستی را به پرتگاه نزدیک‌تر کرد

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: باید از نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تنبیه رژیم صهیونیستی متجاوز تقدیر و تشکر کرد و فداکاری و ایثار این مجاهدان و رزمندگان دلاور را که بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت، پاس داشت.

این استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: نکته مهمی که در این اقدام مهم باید مورد توجه همگان باشد این است که شرایط منطقه بسیار حساس بوده و این رژیم غاصب در جنگ غزه شکست فاحشی خورده و به عنوان یک رژیم متجاوز و کودک‌کش مورد تنفر افکار عمومی قرار گرفته است. 

وی گفت: رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت سیاسی قرار دارد و حساسیت منطقه نیز به گونه‌ای است که هر حرکت ناپخته‌ای می‌تواند موجب آتش‌افروزی در کل منطقه شود.

ترقی خاطرنشان کرد: اقدام سپاه پاسداران با محاسبات دقیق نشان دهنده اقتدار ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی و همچنین دقت و جانب‌نگری مسئولان نظام جمهوری اسلامی در انجام این اقدام تنبیهی بود.

وی گفت: اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز به خاک ایران با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه باعث نزدیک‌تر شدن او به نابودی و سقوط شد و زمینه ورود ایران به عرصه نبرد با صهیونیست‌ها را به گونه‌ای فراهم کرد که می‌تواند نقش بسیار موثری در نابودی این رژیم جعلی داشته باشد.

ترقی تصریح کرد: این اقدام شجاعانه ایران حیرت تمام سیاستمداران جهان را برانگیخت و توان و قدرت نظامی ایران را به رخ قدرت‌های سلطه‌گر جهانی کشید.

وی افزود: عملیات بی‌نظیر وعده صادق این پیام را به جهان مخابره کرد که جمهوری اسلامی، نظامی نیست که هر اقدام زورگویانه و هر تجاوزی را بی‌‌پاسخ بگذارد و نسبت به پشیمان کردن دشمنان خود اقدامی نکند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: کسانی که تصور می‌کنند اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک اقدام غیر موثر و غیربازدارنده در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی بوده کاملاً در اشتباه هستند. 

وی اذعان داشت: این اقدام موجب شد که رژیم صهیونیستی به پرتگاه سقوط نزدیک‌تر شود و علاوه بر خسارت سنگینی که به این رژیم وارد شد امنیت مردم غزه نیز با این عملیات شجاعانه برقرار شود و این عملیات غرورآفرین زمینه پشیمانی رژیم صهیونیستی از تجاوز غیرقانونی به کنسولگری ایران را فراهم کرد.

ترقی با بیان اینکه جمهوری اسلامی و سپاه مقتدر ایران در این عملیات ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به توان نظامی رژیم صهیونیستی جنایتکار وارد کرد، خاطرنشان کرد: قطعاً این ضربه قدرت نظامی رژیم غاصب را به حداقل خواهد رساند و آسیب‌پذیری او را در برابر جبهه مقاومت چند برابر خواهد کرد. 

وی اظهار امیدواری کرد که با توصیه قدرت‌های جهانی و پرهیز از تنش در منطقه این سگ هار توسط قدرت‌های سلطه‌گر مهار شود و کشورهای جهان باید به این نکته توجه کنند که مقابله با نظام جمهوری اسلامی و تجاوز به مرزهای نظام، پاسخی پشیمان کننده داشته و خواهد داشت.

اقدام جمهوری اسلامی کاملاً مشروع و منطبق بر موازین بین‌المللی بود

عیسی اجاق در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به عملیات ایران علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی، اظهار داشت: این حق قانونی و مشروع ایران است که در برابر متجاوزان از خود دفاع کند.

این رزمنده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس افزود: این حقی قانونی است که بر اساس قوانین بین‌المللی و ماده ۵۱ منشور ملل متحد که همه دولت‌ها آن را امضا کرده‌اند، بنابراین بر اساس این ماده طبیعتاً حق دفاع برای تمام کشورها محفوظ است.

وی با بیان اینکه آن چه که اتفاق افتاد قطعاً دفاع مشروع در چهارچوب قوانین حقوقی سازمان ملل است، گفت: از نقطه نظر برخی دیگر ایران باید فرصت بیشتری برای حل این مسأله می‌داد اما واقعیت این است که فرصت بیش از این جایز نبود.

اجاق تصریح کرد: دشمن به کنسولگری ایران که بر اساس تمام هنجارها و قوانین بین‌المللی خاک این کشور محسوب می‌شود حمله کرده بود و ایران اسلامی پس از یک فرصت کوتاه با در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف در پاسخ به این اقدام وحشیانه یک سیلی به تعبیر مقام معظم رهبری بر صورت رژیم صهیونیستی کوبید.

وی گفت: طی این عملیات پایگاه‌هایی که در حمله به کنسولگری ایران دخالت داشتند مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفتند این عملیات آن‌طور که برخی ناآگاهان می‌گویند خیلی هم گسترده نبوده بلکه تنها سه چهار نقطه مشخص مورد اصابت قرار گرفته است. 

اجاق بیان کرد: برخی نیز معتقدند که ایران باید از طریق مراجع قانونی بین‌المللی همچون دیوان عدالت لاهه این قضیه را حل و فصل می‌کرد در حالی که ایران در جنگ هشت ساله هم با این مشکل دست به گریبان بود البته‌ در آن جنگ بر همگان آشکار شد که عراق کشور متجاوز بود اما سالیان سال مورد حمایت اکثر کشورهای دنیا قرار داشت و هیچ‌کس در آن سال‌ها صدام را محاکمه نکرد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مفاهیم اصلی در روابط بین‌الملل بحث بازدارندگی است، افزود: بازدارندگی ایجاد قدرت می‌کند و مؤلفه‌ای بسیار تاثیرگذار است، ایران کشوری است که با جنگ‌افزارهای ساخت خود و با اتکا به دانشمندان خود ایجاد بازدارندگی کرده و در شرایط خاص از خود به طور مشروع دفاع می‌کند.

اجاق خاطرنشان کرد: ایران در این عملیات در قالب‌های جهانی رفتار کرده و رفتار او خلاف موازین بین‌المللی نبوده است ایران اسلامی از حق همه ملت‌ها برای دفاع از خودشان حمایت می‌کند. 

وی گفت: جمهوری اسلامی از مظلومان غزه در دفاع از سرزمینشان حمایت می‌کند، ایران نه تنها از مردم فلسطین بلکه از تمام مظلومان جهان در طول ۴۵ سال اخیر حمایت کرده است و این دیدگاه جمهوری اسلامی به روابط جهانی بوده و اگر کسی به این نگاه معترض است دچار جهل و کوته فکری است.

عملیات «وعده صادق» ایران را وارد دوره جدیدی از حیات سیاسی خود کرد

هادی چهری نیز در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت:  از یک منظر حمله مستقیم ایران به رژیم صهیونیستی حامل ایجاد یک نگرش و تدوین یک ماهیت در قالب درگیری مستقیم بود که این کار را ایران از خاک خود به طور مستقیم راهبری کند در واقع عملیات ایران با توجه به حجم و گستردگی آن بیش از همه حامل این پیام بود که بازدارنگی رژیم صهیونیستی خدشه‌پذیر است و هزینه حمله نظامی به سفارت‌خانه ایران با شدیدترین صورت ممکن پاسخ داده خواهد شد. 

این کارشناس ارشد علوم سیاسی افزود: ایران با این حمله نشان داد که در رابطه با خطوط قرمز خویش به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و به نحوی با انجام این عملیات تنوع و کیفیت تولیدات نظامی خویش را به جهانیان معرفی کرد و با هدف قرار دادن اهداف نظامی و نه غیرنظامی و اهداف اقتصادی این پیام را مخابره کند که درصدد مدیریت تنش است و این پیام را آمریکا به عینه دریافته است که خواهان آن است که صهیونیست‌ها را از درگیری مجدد با ایران برحذر دارد.

وی گفت: در واقع این حملات نه تنها منطقه، بلکه ایران را وارد دوره جدیدی از حیات سیاسی خود کرد و این خود می‌تواند به عنوان یک نوع حمایت و محبوبیت ایران در میان فلسطینی‌ها و اعراب مسلمان قلمداد کرد و حتی این اقدام خود می‌تواند قدرت آتش حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی را نیز به همراه داشته باشد. 

چهری ادامه داد: از این پس نه تنها کشورهای منطقه، بلکه کشورهای فرا منطقه هم محاسبات جدیدی درباره ایران خواهند داشت بهتر است به واکنش کشورهای عرب منطقه نگاهی بیندازیم که غیر از اردن کشورهای دیگر منطقه بدون محکوم کردن این اقدام طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت کردند.

وی گفت: حتی می‌توان این انتظار را داشت که نگاه روسیه و چین نیز به ایران بر اساس ملاحظات و انتظارات جدید تغییر کند به عنوان نمونه روسیه به صراحت اقدام ایران را دفاع مشروع تفسیر کرد تا با این تحولات، ایران خود را به عنوان بازیگری معرفی کرد که پتانسیل‌های بالفعل دارد و قابل همتراز شدن با قدرت‌های فرا منطقه‌ای است.

چهری خاطرنشان کرد: دیگر رقبای ایران نیز به دنبال راهبردهای بازدارنده در قبال قدرت ایران خواهند رفت از طرفی هر چند کشورهای عربی در بلندمدت ملاحظات امنیتی خویش را متناسب با آمریکا تنظیم کرده‌اند اما در کوتاه‌مدت به دلیل مسأله فلسطین احتمالا آنها از رابطه با چین و روسیه نیز به دنبال این بازدارندگی خواهند بود.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی تصریح کرد: به هر حال رژیم صهیونیستی حتی اگر در رابطه با عملیات وعده صادق پاسخ نظامی را در دستور کار قرار ندهد، درصدد خواهد بود این نوع تلافی را از طریق خرابکاری‌های امنیتی در داخل ایران و منافع ایران در منطقه دنبال کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ پاسخ قاطع و اقدام تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر حمله رژیم جعلی صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که طبق قوانین بین‌المللی به مثابه خاک کشور تلقی می‌شود اقدامی شایسته و به‌جا و بر اساس مبانی دینی و منطقی و مطابق با قوانین پذیرفته شده جهانی بود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از