حالت تاریک
تحفه‌های مدیریتی؛ نارضایتی مردم و تخریب زیرساخت‌ها؛

غفلت از درآمدهای پارک حاشیه‌ای کامیون‌ها در سرپل‌ذهاب

غفلت از درآمدهای پارک حاشیه‌ای کامیون‌ها در سرپل‌ذهاب

عدم وجود پارکینگ عمومی خودروهای سنگین در سرپل‌ذهاب باعث ورود خودروهای سنگین و پارک آنها در داخل شهر شده، بدون اینکه منافعی برای شهرستان داشته‌باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، خودروهای سنگین و کامیون‌های حمل بار، وظیفه ترانزیت کالا به مرزهای پرویز خان، خسروی، شیخ صله و تیله‌کو را برعهده دارند و با توجه به عدم وجود فرودگاه و راه‌آهن در این منطقه مرزی و عدم برخورداری از ترانزیت ریلی و هوایی تمام وظیفه حمل بار برای صادرات به کشور عراق برعهده ترانزیت جاده‌ای است که کامیون‌های حمل بار این کار را انجام می‌دهند.  

 کامیون‌های سنگین حمل بار از نقاط مختلف کشور انواع محصولات را از تره بار گرفته تا خشکبار و مواد سوختی برای صادرات به کشور عراق به مرزهای چهارگانه غرب کشور انتقال می‌دهند که در سرپل‌ذهاب اگر این خودروها در ساعات اولیه شب به شهرستان برسند باید خودرو خود را در یک جای امن پارک کرده و خود نیز در داخل خودرو استراحت کنند.  

 پارکینگ‌های عمومی‌ برای این رانندگان بهترین و امن ‌ترین مکان است که بدون داشتن هرنوع دغدغه‌ای بتوانند با خیال راحت تا صبح استراحت کنند و با توجه به هزینه ورودی که به مالک و نگهبان پارکینگ پرداخت می‌کنند امنیت خودرویشان را از آنها طلب می‌کنند لذا این کار هم برای رانندگان ماشین سنگین مناسب است و هم برای مالکین پارکینگ‌ها هم منافعی دارد و می‌توان گفت که یک معامله دوسر برد است.  

 احداث پارکینگ‌های عموی خودروهای سنگین با توجه به اینکه شهرستان سرپل‌ذهاب در مسیر چهار مرز زمینی و مرزهای پرویز خان و خسروی به عنوان دو مرز رسمی بزرگ که بیش‌ترین صادرات کشور به قسمت کردستان و قسمت عربی عراق در آنها انجام می‌شود می‌تواند سود و منفعت قابل توجهی را برای شهرستان داشته‌باشد.

  باعث تعجب است که در این شهرستان مرزی بعد از گذشت چندین سال از انجام تبادلات مرزی در مرزهای پرویز خان و خسروی هنوز یک پارکینگ عمومی برای خودروهای سنگین حمل بار احداث نشده و سرپل‌ذهاب از این منفعت بزرگ بی‌نصیب مانده‌است.  

 حال باتوجه به اینکه شهرستان سرپل‌ذهاب فاقد پارکینگ عمومی است رانندگان خودروهای سنگین نمی‌توانند مکان مناسب و امنی را برای خودروی خود پیدا کرده و با خیال راحت استراحت کنند، لذا مجبور می‌شوند که برای استراحت کردن، خودروی خود را در یک مکان دارای دوربین در داخل شهر پارک کنند که از خطر سرقت اموال خود توسط سارقین در امان باشند که البته ورود این کامیون‌ها به شهر همان و ایجاد آلودگی صوتی و آلودگی هوا و تخریب آسفالت خیابان‌ها همان. 

 نارضایتی عمومی از ورود کامیون‌ها به داخل شهر 

علی ملکی از شهروندان سرپل‌ذهابی است که در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، گفت: ورود این خودروها در ساعات شبانه به شهر و آلودگی صوتی آنها باعث اذیت و آزار خانواده‌ها شده و آسایش ما را سلب می‌کنند.

   وی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی باید مانند ساعات روز در ساعات شبانه هم از ورود این خودروها به داخل شهر جلوگیری کند تا مردم بتوانند در آرامش به استراحت بپردازند نه اینکه در ساعات بامداد با صدای این خودروها آرامش آنها به هم بخورد.  

 درصدد ساخت پارکینگ عمومی برای کامیون‌داران هستیم

علیرضا قطره‌ای؛ شهردار سرپل‌ذهاب نیز  در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، گفت: ما به وجود این مشکل کاملا واقف بوده و درصدد رفع آن هستیم کما اینکه ورود این خودروهای سنگین به داخل شهر برای خود شهرداری هزینه در پی خواهد داشت در نتیجه به رفع هرچه سریع‌تر این مشکل راغب هستیم.

  وی افزود: احداث پارکینگ عمومی‌ برای خودروهای سبک و سنگین به منظور ایجاد آرامش و زیباسازی شهری در برنامه‌ریزی شهری مدنظر قرار گرفته‌ اما متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت موجود و کافی برای احداث پارکینگ در شهرستان اجرای این طرح با تاخیر مواجه شده‌است. 

 شهردار سرپل‌ذهاب گفت: احداث پارکینگ عمومی و جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به داخل شهر از مطالبات به حق مردم است که باید مورد توجه ویژه مسئولان دستگاه‌های متولی قرار گیرد و شهرداری نیز در این زمینه پای کار است و قطعا در جلسه شورای ترافیک شهرستان آن را مطرح خواهد شد که با مشارکت تمام دستگاه‌های متولی و با رفع موانع موجود اجرایی شود.

  مشکلی برای ساخت پارکینگ عمومی برای خودروهای سنگین نداریم 

صدراله بابلی؛ فرماندار سرپل‌ذهاب نیز در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، گفت: ورود خودروهای سنگین به داخل شهر ممنوع است اما چون پارکینگی برای پارک ایمن این خودروها وجود ندارد متاسفانه شاهد ورود این خودروها به داخل شهر هستیم که باعث ایجاد آلودگی‌های محیطی و صوتی شده و برای آسفالت خیابان‌ها هم خساراتی ایجاد کرده است.  

 وی در خصوص استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این رابطه، گفت: متقاضیانی در بخش خصوصی در این رابطه وجود دارند که باید استعلامات لازم درباره آنها از دستگاه‌های ذی‌ربط اخذ شود که مهم‌ترین آنها تاییدیه امور اراضی است تا یک مکان مناسب در خارج از شهر برای این کار در نظر گرفته شود.  

 نماینده عالی دولت در شهرستان سرپل‌ذهاب، تصریح کرد: در این رابطه دونفر دیگر هم متقاضی شده و مدارک آنها برای بررسی به دستگاه‌های ذی‌ربط ارجاع شده که درصورت وجود شرایط لازم و اخذ استعلامات مربوطه مجوز برای احداث پارکینگ عمومی در بیرون شهر برای آنها صادر خواهد شد.  

 وی در پایان افزود: ما هیچ‌گونه مشکلی برای احداث پارکینگ عمومی خودروهای سنگین در بیرون از شهر نداریم و از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این رابطه استفاده خواهیم کرد ولی باید مکان درنظر گرفته شود و افراد متقاضی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط تایید شوند تا مجوز برای آنها صادر شود.  

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، آنچه که مسلم است احداث پارکینگ عمومی خودروهای سنگین در بیرون از شهر و جلوگیری از ورود این خودروها به داخل شهر یک ضرورت است که امیدواریم با تلاش دستگاه‌های متولی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هرچه سریع‌تر این پارکینگ ایجاد شده تا ضمن ایجاد فضایی امن برای رانندگان خودروهای سنگین، فضایی آرام در داخل شهر را برای استراحت شهروندان در ساعات شبانه فراهم شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از