حالت تاریک
داوطلب نمایندگی مجلس در کرمانشاه مطرح کرد:

غیرقابل پذیرش‌بودن وضعیت فعلی کرمانشاه برای مردم

غیرقابل پذیرش‌بودن وضعیت فعلی کرمانشاه برای مردم

کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه با اشاره به نرخ بالای بیکاری کرمانشاه، گفت: با توجه به اعلام نرخ فلاکت در استان کرمانشاه وضعیت فعلی استان برای مردم غیرقابل پذیرش‌ است.

فضل‌الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین اولویت برای استان کرمانشاه بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی است تا جایی که هم‌اکنون نرخ فلاکت استان یعنی مجموع نرخ تورم و بیکاری وضعیت قابل قبولی ندارد.

کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه گفت: مردم استان کرمانشاه از وضعیت بیکاری و تورم فعلی رضایت ندارند و مسئولان و نمایندگان مجلس شورای باید تدبیر و برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای این موضوع داشته باشند.

رنجبر تصریح کرد: فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری و ایجاد بستر اقتصادی لازم به طور قطع جذب سرمایه‌گذار را به همراه دارد زیرا یکی از اولویت‌های مهم استان کرمانشاه رونق کسب و کار در تمام حوزه‌ها است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از معضلات و مشکلات شهر کرمانشاه موضوع آسیب‌های اجتماعی است که زیبنده مردم پهلوان و مرزداران غیور ایران اسلامی در غرب کشور نیست چه اینکه آمارهای موجود گواه عدم بهبود شرایط در حوزه اعتیاد، خودکشی، خشونت، حاشیه‌نشینی و... است.

کاندیدای نمايندگی مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه بیان کرد: رفع مشکلات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان کرمانشاه نیازمند همکاری و هم‌افزایی کامل نمایندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی است تا بتوانیم شرایط موجود را بهبود ببخشیم و منافع مردم را تأمين کنیم.

رنجبر خاطرنشان کرد: به منظور افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه نیازمند توسعه فرودگاه، قطار و آزادراه هستیم همچنین راه‌آهن و فرودگاه کرمانشاه باید به عنوان مرکزیت غرب کشور معرفی شود.

وی عنوان کرد: کرمانشاه بر اساس سند آمایش استان به عنوان رأس توسعه معرفی شده است پس باید جایگاه مرکزیت غرب کشور را مجدد احیا کنیم هر چند که استاندار کرمانشاه در همین راستا تلاش‌هایی داشته است.

کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه افزود: وضعیت فعلی به هیچ عنوان برای مردم استان کرمانشاه قابل پذیرش نیست و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و پروژه‌های شهری باید در اولویت قرار گیرد تا بتوانیم انگیزه لازم را برای بهبود شرایط اقتصادی ایجاد کنیم.

رنجبر عنوان کرد: بسیاری از جوانان کرمانشاهی با مشکل بیکاری مواجه‌اند که باید برای آنها فکر جدی صورت گیرد زیرا سرمایه‌های مهم کشور هستند.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی سامانه سردسیری، کشاورزی، صنعت و گردشگری می‌تواند به عنوان پیشران اقتصاد هر استان قرار گیرد که برای نمونه گردشگری سلامت به واسطه برخورداری استان از ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق می‌تواند توسعه گردشگری را به همراه داشته باشند.

کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه گفت: همچنین صنایع حاضر در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه یا نیمه‌تعطیل و یا تعطیل هستند که باید با ارائه تسهیلات و تأمین سرمایه در گردش به آنها توجه شود زیرا فزایش اشتغال‌زایی را به همراه دارد.

رنجبر بیان کرد: در حوزه کسب و کارهای دیجیتال ايده‌های خوبی در استان کرمانشاه وجود دارد که می‌تواند اشتغال را به‌همراه داشته باشد که البته تنها کار برای چنین مجموعه‌هایی تأمین سرمایه در گردش است که می‌تواند تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.

وی با انتقاد از وضعیت مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی استان کرمانشاه، افزود: اماکن فرهنگی و ورزشی استان کرمانشاه مانند کتابخانه مرکزی و دهکده المپیک با وجود تمام مشکلات و تأمین اعتبارات هنوز تکمیل و آماده بهره‌برداری نیست که از نقاط ضعف استان کرمانشاه است.

کاندیدای نمايندگی مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید همکاری و هم‌افزایی لازم را با یکدیگر داشته باشند و باید منافع مردم را بر منافع حزب، گروه و جناح سیاسی ترجیح داد تا بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی بیشترین استفاده را داشته باشیم.

رنجبر بیان کرد: انتخابات فرصت مناسب و مغتنمی برای دخالت مردم در سرنوشت کشور است و مردم باید به صورت پر شور و آگاهانه در انتخابات شرکت کنند که مشارکت گسترده اقتدار کشورمان را به همراه دارد.

وی ادامه داد: در صورت راهیابی به مجلس شورای اسلامی برای پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام در کمیسیون عمران و کشاورزی عضو خواهم شد بلکه بتوانیم مشکلات کرمانشاه را کاهش دهیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از