حالت تاریک
یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی مطرح کرد:

شهادت‌طلبی و ایمان به‌خدا مؤلفه‌های آزادسازی خرمشهر

شهادت‌طلبی و ایمان به‌خدا مؤلفه‌های آزادسازی خرمشهر

یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: اهمیت آزادی خرمشهر از آن جهت است که نیروهای رزمنده تمام معادلات نظامی دنیا را بهم ریختند و یکی از مؤلفه‌های این پیروزی بزرگ علاوه بر آمادگی نظامی ایمان به‌ خدا و اعتقاد به روحیه شهادت‌طلبی بود.

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: سوم خرداد که به عنوان روز آزادسازی خرمشهر نامگذاری شده بی‌تردید یکی از مهم‌ترین روزهای حماسه‌ساز تاریخ ایران اسلامی است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: در سال یک‌هزار و ۳۵۹ در اثر حمله رژیم بعث عراق و خیانتی که رئیس جمهور وقت با شعار «زمین می‌دهیم، زمان می‌گیریم» و ناهماهنگی همه نیروهای مسلح، خرمشهر عزیز به تصرف رژیم بعث درآمد.

وی گفت: بر همین مبنا یک زخم سنگینی بر پیکره میهن اسلامی ایران وارد شد که که اگر ترمیم نمی‌شد همانند یک سرطان در بدنه ایران اسلامی می‌ماند اما آنچه‌که شاهد بودیم در سال ۶۱ حماسه‌ای خلق شد که در تاریخ جنگ‌های دنیا بی‌نظیر است.

شفیعی خاطرنشان کرد: اهمیت فتح خرمشهر بدان جهت است که عملیات بیت‌المقدس آزادسازی خرمشهر بود و در فاصله یک‌ماه بعد از عملیات فتح‌المبین انجام شد. 

وی تصریح کرد: طبیعتا آماده‌کردن نیروهای سپاهی، بسیجی و ارتشی برای انجام یک چنین عملیاتی کار ساده نبود به هر حال ایران برای آزادسازی خرمشهر عملیات بزرگی را می‌بایست انجام می‌داد و به همین خاطر مستحکم‌ترین تجهیزات نظامی را در مقابله با نیروهای ایران فراهم کرده بود.

شفیعی ادامه داد: طوری که بزرگترین کارشناسان دنیا از جمله ژنرال‌های سابق دژی دفاعی از خرمشهر که اشغال شده بود در مقابله با نیروهای ایرانی ایجاد کرده بودند به‌گونه‌ای که این کارشناسان نظامی به صدام و رژیم بعث اطلاع داده بودند که تحت هیچ شرایطی، امکانات نظامی و برنامه‌ریزی ایران نخواهند توانست مجدد به تسخیر خودش درآورد با همه این اطمینانی که صدام به عدم آزادی خرمشهر داشت، عملیات نظامی خود را شروع کردند و تقریبا از دهم اردیبهشت ماه شروع شد.

وی ادامه داد: تقریبا یکی از طولانی‌ترین عملیات‌ها در دوران جنگ تحمیلی بود چرا که آزادی خرمشهر کاری سنگین و نیاز به توانایی نظامی فوق‌العاده و برنامه‌ریزی گسترده داشت تا اینکه علی رغم همه امکانات و صدام آنقدر اطمینان داشت که گفته بود اگر ایران خرمشهر را از ما بگیرد کلید بصره را به آنها خواهیم داد و این ناشی از اعتمادی بود که صدام از استحکامات نظامی ایجاد کرده بود.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: خرمشهر عزیز در سوم خرداد به دست رزمندگان اسلام و با رهبری امام راحل به پیروزی رسید و آزاد شد.

وی افزود: اهمیت آزادی خرمشهر از آن جهت است که نیروهای رزمنده تمام معادلات نظامی دنیا را بهم ریختند و یکی از مؤلفه‌های این پیروزی بزرگ علاوه بر آمادگی نظامی ایمان به به‌خدا و اعتقاد به روحیه شهادت‌طلبی بود که نیروهای انقلابی و رزمندگان اسلام داشتند و به همین خاطر موقعی که خرمشهر آزاد شد امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

شفیعی گفت: طبق گفته مقام معظم رهبری که فرمودند: خرمشهرها در پیش است و همواره بدانیم دشمن در فکر تهاجم است و غافل نمی‌نشیند لذا ما باید با همان روحیه سال ۶۰ که خرمشهر آزاد شد با ایمان و اعتقاد در صحنه بوده و حافظ نظام و انقلاب اسلامی باشیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از