حالت تاریک
امام جمعه سرپل‌ذهاب مطرح کرد:

فرهنگ ایثار و شهادت رمز پیروزی بر دشمنان

فرهنگ ایثار و شهادت رمز پیروزی بر دشمنان

امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: دفاع مقدس گنجینه عظیمی از فرهنگ ایثار و شهادت است که رمز موفقیت ما در برابر دشمنان محسوب می‌شود و باید به نسل جوان انتقال یابد.

حجت‌الاسلام سید محمد علی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب با اشاره به گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس یک گنجینه عظیمی از ایثار و فرهنگ شهادت است که باید آن را به نسل‌های جوان و نوجوان انتقال دهیم و البته رمز موفقیت ما در برابر دشمنان است.

 

وی افزود: طی هفته دفاع مقدس امسال در شهرستان سرپل‌ذهاب با انجام یک برنامه‌ریزی مناسب شاهد برگزاری مراسمات مختلفی در گوشه و کنار شهرستان بودیم که لازم است از مردم غیور و مسئولان شهرستان تقدیر کنم.

 

حجت‌الاسلام ساداتی در ادامه به میلاد پیامبر (ص) و هفته وحدت اشاره کرد و گفت: تذکر و یادآوری مردم به ایام‌الله بسیار مهم است چون  روزهایی است که در آن دست قدرت خداوند برای ما نمود بیشتری دارد و ولادت پیامبر اسلام هم یکی از این روزها است که باید آن را به مردم تذکر داد.

 

خطیب جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب ادامه داد: در شب ولادت پیامبر اسلام(ص) روایت است که کنگره‌های کاخ کسری فرو ریخت و نوری از مکه ساطع شد که از مشرق تا مغرب این نور را دیدند و این نشان‌دهنده این است که خداوند به این واسطه آمدن کسی که دنیا را تغییر می‌دهد به مردم وعده داده است.

 

وی تصریح کرد : پیامبر اکرم(ص) با آمدنش نه تنها شبه جزیره حجاز و عربستان بلکه جهان و بشریت را نجات داد کسی که با اکسیر محبت، مردم را به سوی خداوند تبارک و تعالی دعوت کرد.

 

حجت‌الاسلام ساداتی خاطرنشان کرد: محبت اساس دین است و دین چیزی جز محبت نیست و این محبت است که برای انسان  تبعیت ایجاد می‌کند.وی افزود: بر اساس آیات قرآن نشانه خدا دوستی تبعیت از خداوند و پیامبر اکرم(ص) است.

 

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب افزود : پیامبری که مایه رحمت برای عالمیان است با اکسیر محبت مردم را به طرف خود جمع کرد لذا امروز باید فرزندان خود را با محبت پیامبر تربیت کنیم.

 

حجت‌الاسلام ساداتی اذعان کرد: باید در آغاز سال تحصیلی جدید، فرزندان خود را با محبت پیامبراکرم(ص) روانه مدرسه کنیم که این راه، مسیر رشد و تعالی است .وی با اشاره به میلاد امام صادق(ع) افزود: در زمان امامت حضرت سیدالشهدا(ع) چالش جامعه اسلامی وجود شخصی یاغی و فاسد در راس حکومت اسلامی بود که امام حسین(ع) علیه این شخص قیام کرد و ما نیز هرساله با راه‌اندازی مجالس عزاداری و تعزیه راه ایشان را زنده نگه می‌داریم.

 

به گفته حجت‌الاسلام ساداتی در زمان امام صادق(ع) چالش جامعه اسلامی وجود اشخاص دارای انحراف فکری بود برهمین اساس امام صادق(ع) دست به جهاد تبیین می‌زند و از مرزهای عقیدتی، فکری، فرهنگی و توحید دفاع می‌کند.

 

وی با بیان اینکه ما امروز در جنگ تبیینی هستیم، اذعان داشت: دشمنان نظام و انقلاب امروز در جوامع اسلامی ایجاد شبهه می‌کنند تا ما را منحرف سازند برهمین اساس امروز افسران جنگ نرم باید در فضای حقیقی و مجازی از حریم ولایت و مرزهای توحیدی دفاع کنند.

 

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: راه امام صادق(ع) راه امام حسین(ع) است و  تنها روش مبارزه فرق می‌کند و امروز هم جامعه اسلامی، خانواده‌ها و مدارس ما بیشتر از همیشه به مبارزه با جنگ فرهنگی نیازمند است.

 

امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبات کشاورزان از دولت اشاره و اذعان کرد: در سرپل‌ذهاب به دلیل گرمسیر بودن منطقه برداشت محصول گندم زودتر از مناطق سردسیر انجام می‌شود  لذا مطالبات کشاورزان این منطقه که محصول گندم خود را زودتر تحویل دولت داده‌اند باید سریع‌تر پرداخت شود که در این راستا از فرماندار و مسئولان امر انتظار می‌رود این مطالبه به‌ حق کشاورزان را تا حصول نتیجه به صورت جدی پیگیری کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از