حالت تاریک
یک مسئول خبر داد:

فعالیت پیشگیرانه ۱۱۴ سمن در استان کرمانشاه

فعالیت پیشگیرانه ۱۱۴ سمن در استان کرمانشاه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: تعداد ۱۱۴ سمن در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ وحید مرادی صبح امروز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی و تقدیر از سمن‌های فعال در امر مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تعداد ۱۱۴ سمن در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سطح استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه افزود: از تعداد فوق، ۷۲ سمن در حوزه پیشگیری، ۲۸ سمن در حوزه درمان و چهار سمن در حوزه توانمندسازی و اشتغال‌زایی ارائه خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد سمن‌ها در حوزه پیشگیری مواد مخدر فعالیت می‌کنند، گفت: نگاه ما مردمی است و باید از ظرفیت تشکل‌های مردمی و سمن‌ها در مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم.

مرادی خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد به عنوان بازوان توانمند دولت در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طی سال‌های اخیر کارهای خوبی را در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر انجام داده‌اند.

وی افزود: علاوه بر مقابله با این موضوع، باید در زمینه کاهش تقاضا هم اقدام کنیم که در این زمینه هم مردم و خیرین نقش بسزایی دارند.

مرادی تصریح کرد: بهترین راه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها از عواقب پدیده شوم اعتیاد در جامعه است.

وی با تأکید بر اهمیت پیشگیری از اعتیاد، این موضوع را اولویت اصلی در مبارزه با مواد مخدر دانست و خاطرنشان کرد: این برنامه به عنوان یک استراتژی بلندمدت در دستور کار قرار دارد. 

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از