حالت تاریک
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه مطرح کرد:

ضرورت پاس‌داشت شایسته هفته وحدت

ضرورت پاس‌داشت شایسته هفته وحدت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: هفته وحدت بايد به خوبی پاس داشته شود و مسلمانان از تفرقه دوری كنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های امروز نماز جمعه کرمانشاه ضمن توصیه همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: همه پیغمبران برای هدایت بشریت آمده‌اند و سرنخ هدایت تا قیامت به دست خداوند تبارک و تعالی است لذا پیغمبران رسالت دارند که منطقی و الهی با ما حرف بزنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: قوانین بشر، ماندگار و پایدار نیست بنا به اقتضای زمان تغییر می‌کند اما قانون هدایت بشر که بدست خداوند است هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد بلکه طبق آیه قرآن « إِنَّ الدِّینَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلام» همانا دین (پسندیده) نزد خدا آیین اسلام است.

 

وی به هفتم مهر ماه سالروز سقوط هواپیمای سی ۱۳۰ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در سال 60 و در بحبوحه جنگ سرداران رشید اسلام از جمله فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا که به امر رهبرشان در دفاع مقدس حضور داشتند به شهادت رسیدند، این عزیزان زحمات زیادی برای انقلاب کشیدند و باید یادشان گرامی داشته شود.

 

خطیب جمعه کرمانشاه همچنین به هفتم مهر ماه تحت عنوان روز آتش‌نشانی و ایمنی، اشاره و خاطرنشان کرد: نمونه جان برکفی و از خودگذشتگی این عزیزان را در حادثه پلاسکو دیدیم که به دلیل حفظ اموال عمومی و نجات جان مردم به شهادت رسیدند و انصافا باید قدر زحمات آنها را بدانیم که این‌گونه جانانه و صادقانه خدمت می‌کنند.

 

وی در ادامه به نهم مهر به‌عنوان روز همدردی با کودکان فلسطینی اشاره کرد و افزود: اسرائیل خائن به کوچک و بزرگ رحم نمی‌کند، امام خمینی(ره) از سال 42 به بعد لبه شمشیرش به سمت و سوی اسرائیل بود و این روزها را پیش‌بینی کرده بود.

 

آیت‌الله علما ضمن گرامیداشت روز سالمند، خاطرنشان کرد: هیچ‌وقت از سالمندان خسته نشویم؛ دین اسلام احترام به والدین را بسیار مهم عنوان می‌کند به خصوص اگر این والدین به سنین کهنسالی برسند باید این احترام و تلاش برای خدمت به پدر و مادر سالمند بیشتر باشد زیرا نیاز این قشر به رسیدگی و محبت بیشتر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه هفته وحدت بايد به خوبی پاس داشته شود و مسلمانان از تفرقه دوری كنند، گفت: ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) مایه وحدت بین مسلمانان است، ما نیز باید عامل و تابع باشیم و به‌عنوان شیعه یا سنی وحدت خود را حفظ کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به ۱۳ مهر به‌عنوان سالروز هجرت امام راحل از عراق به پاریس، افزود: امام خمینی(ره) در پاریس، اسلام را به دنیا معرفی کردند. خطیب جمعه کرمانشاه به ۱۳ مهر تحت عنوان روز  نیرو انتظامی اشاره کرد و گفت: بخشی بزرگی از تأمين امنیت و نظم و سلامت اجتماعی بر عهده این عزیزان است که باید از آنها قدردانی کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از