حالت تاریک
نماینده مردم کرمانشاه تأکید کرد:

ضرورت اصلاح و بازنگری نظام اداری

ضرورت اصلاح و بازنگری نظام اداری

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تسهیل‌گری امور اداری، گفت: نظام اداری را باید به سمتی ببریم که شفاف بشود و مردم برای صدور مجوزها، انجام کارها و امور مربوطه معطل نشوند.

فضل‌الله رنجبر در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: هدف از یادآوری هفته دولت تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های همه کارگزاران صادقی است که به‌ خاطر خون شهدا و بزرگی ملت ایران، خدمت می‌کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعاً وظیفه داریم از زحمات، تلاش‌ها و مجاهدت‌های کسانی که در این شرایط سخت، وقت، قلم و قدم خود را وقف خدمت صادقانه می‌کنند تشکر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی جامعه ما نظام اسلامی به نیروهای توانمند، صادق و دارای سلامت کاری و پاک‌دست نیاز دارد.

رنجبر گفت: البته نظام اداری ما در برخی از ضوابط و چارچوب‌ها همانند بانک‌ها به اصلاحاتی دارد نیاز دارد تا بتوانیم در راستای تسهیل کار مردم گام‌های بهتری برداریم هرچند در گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در بخش تسهیل‌گری در انجام کارها مشکلاتی داریم که نیاز به اصلاح و بازنگری دارد، تصریح کرد: نظام اداری را باید به سمتی ببریم که شفاف بشود و مردم برای صدور مجوزها، انجام کارها و امور مربوطه معطل نشوند.

رنجبر افزود: باید تلاش کنیم در انجام امور مردم وقفه نیفتد، متأسفانه برای تأمین اعتبارات بسیاری از پروژه‌ها و درخواست‌های مردم در امور زیرساختی با مشکل محدودیت اعتبارات مواجه هستیم.

وی تأکید کرد: با توجه به مشکل موجود، نباید در رفتارها و رویه‌ها به گونه‌ای عمل کنیم که منجر به رنجش مردم شود یا شرایط به جایی برسد که انجام کارها منوط به داشتن پول یا پارتی باشد، چنین برخوردهایی نه تنها مردود است بلکه با شأن و منزلت نظام ما نیز سازگار نیست.

رنجبر با تأکید بر لزوم حضور مسئولان در میان مردم و پاسخگویی آن‌ها، بر وظیفه دینی و انسانی خود و همه ما برای تکریم مستمر مردم شریفمان تأکید کرد و افزود: وظیفه دینی و انسانی ماست که از چنین مردمی همیشه به‌طور مستمر تکریم داشته باشیم و چون ملت ما شایسته بهترین خدمت هستند و با اصلاح ضوابط و مقررات به آنها خدمت کنیم.

وی در پایان گفت: مقام معظم رهبری درباره ویژگی‌های اخلاقی شهیدان رجایی و باهنر می‌فرمایند: شهید باهنر مرد بی‌تظاهری بود که هیچ کس از ظاهر آرام او نمی‌فهمید، در باطن و ذهن و اندیشه مواج او چه می‌گذرد، لذا دولت‌مردان باید از این شهدا الگو بگیرند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از