حالت تاریک
رئيس اداره تبليغات اسلامي سرپل‌ذهاب:

نام‌نویسی اعتکاف در سرپل‌ذهاب آغاز شد

نام‌نویسی اعتکاف در سرپل‌ذهاب آغاز شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرپل‌ذهاب از آغاز نام‌نویسی اعتکاف همزمان با آغاز ماه رجب در مساجد این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن دوستیان در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مسجد حضرت ابالفضل‌العباس(ع) واقع در شهرک جهاد شهرستان سرپل‌ذهاب برای معتکفان برادر و مسجد جامع   به‌منظور حضور خواهران برای انجام مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرپل‌ذهاب گفت: متقاضیان برادر از ۲۴ دی‌ماه لغایت دوم بهمن‌ماه فرصت دارند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و متقاضیان خواهر در همین تاریخ با مراجعه به حرم احمدابن‌اسحاق (ره) نسبت به ثبت‌نام در این آیین‌ معنوی اقدام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دوستیان با اشاره به نظارت اداره تبلیغات اسلامی برنحوه برگزاری آیین اعتکاف، گفت: در این بخش همکاری هیأت امنای مساجد و ستاد مردمی اعتکاف قابل توجه است.

وی با اشاره به استقبال گسترده جوانان برای حضور در این آیین معنوی، افزود: حضور سخنرانان برجسته و نیز مشاوران و اساتید پاسخگو به مسائل دینی از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده در این ایام است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرپل‌ذهاب بیان داشت: برای معتکفان برنامه‌های مختلفی از قبیل برگزاری دعای زیارت عاشورا، دعای کمیل و برنامه‌های جشن، مولودی خوانی، جلسات آموزش احکام، برپایی و اقامه نماز جماعت قضا به امامت ائمه جماعات و برگزاری مسابقات فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ضمن تآکید بر ارتقای بصیرت و آگاهی همراه با معنویت که از اهداف مهم برنامه‌های فرهنگی اعتکاف است، افزود: ستاد اعتکاف شهرستان سرپل‌ذهاب برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی را در این خصوص درنظر گرفته تا این مراسم هرچه باشکوه‌تر و پربارتر برگزار شود.

مراسم معنوی اعتکاف روزهای ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ رجب همزمان با ایام‌البیض برگزار می‌شود و عاشقان وصل الهی به‌مدت سه روز در مساجد به راز و نیاز با خداوند متعال می‌پردازند.

انتهای خبر/


لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از