حالت تاریک
مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه مطرح کرد:

کاهش هزینه‌های درمانی با اجرای طرح پزشک خانواده

کاهش هزینه‌های درمانی با اجرای طرح پزشک خانواده

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه، اجرای برنامه پزشک خانواده را گامی برای بهره‌مندی تمام اقشار جامعه از خدمات یکسان و کاهش هزینه‌های درمانی دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، سهرابی عصر امروز پنج‌شنبه در ‍مجمع سلامت شهرستان پاوه، اظهار داشت: اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از مهمترین برنامه‌های نظام سلامت به منظور بهره‌مندی تمام اقشار جامعه از خدمات یکسان و کاهش هزینه‌های درمان در مراجعات به متخصصین است.

 

 وی اجرای موفق پویش ملی سلامت برای تمامی افراد بالای ۱۸ سال را طرحی بسیار هدفمند در راستای غربال‌گری و شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا دانست و خواستار مشارکت و همکاری همشهریان، ادارات، مسئولان و رسانه‌ها در اجرای این برنامه مهم کشوری شد.

 

 سهرابی همچنین با اشاره به کاندید شدن شهر پاوه به‌عنوان شهر سالم در کشور این اتفاق را مثبت دانست و ابراز امیدواری کرد شهرستان پاوه بتواند با همیار ، مساعدت و فعالیت کمیته‌ها و سمن‌ها شاخص‌های ۸۰ گانه سازمان جهانی بهداشت و فاکتورهای شهر سالم را کسب کرده و به عنوان شهر سالم در کشور معرفی شود.

 

 سهم مشارکت زنان در ایجاد بسترهای شهر سالم

 در این نشست فرماندار پاوه نیز با تقدیر از عملکرد شبکه بهداشت و درمان و خانه مشارکت شهرستان در اجرای برنامه‌ها پرداخت و گفت: در راستای حرکت و اجرای برنامه‌های پروژه شهر سالم  تمام ارگان‌ها و نهادها باید دست به دست هم داده و با مشارکت در برنامه‌ها و عملیاتی کردن این پروژه مهم، نواقصات موجود را برطرف کنند.

 

 علیرضا حیدری همچنین به ابراز رضایت بازرسان سازمان جهانی بهداشت در شاخص‌های شهر سالم در پاوه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مردم شهرستان پاوه پیش‌قدم و به‌صورت خودجوش پای کار و انجام امور هستند اما برای جلب رضایت بازرسان سازمان جهانی بهداشت تلاش بیشتر و به‌کارگیری توان بالاتر، آموزش به مردم، استفاده از ظرفیت رسانه و ... نیاز است.

 

 وی همچنین مشارکت مردم جامعه به‌ویژه مشارکت زنان را در ایجاد بسترهای شهر سالم مهم بیان دانست و گفت: سیاست‌گذاری داخلی و همراهی خود مردم راه حل اجرای درست برنامه شهر سالم است.

 

 فرماندار پاوه با اشاره به زمان اندک اجرای برنامه به وظیفه سنگین نهادها و ادارات ذی‌ربط خواستار همکاری کمیته‌ها، برگزاری جلسات مثبت و سازنده و پیش‌رونده برای دستیابی به فاکتورهای شهر سالم شد.

 

لزوم ایجاد مجمع عالی سلامت در پاوه

 محمد ابراهیمی؛ رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان نیز با بیان اینکه ما در خانە مشارکت مهمترین معضل و مشکلی کە سلامت شهروندان را تهدید می‌کند احصاء کرده ایم، به مطالبه خانه مشارکت که جمع‌آوری فاضلاب‌های رها شدە از شمشیر تا دشە است، اشاره کرد.

 

 وی همچنین ایجاد مجتمع عالی سلامت با توجە بە ثبت پاوە در منظر جهانی و توریسم سلامت را بسیار مهم و از مطالبات این نهاد مردمی دانست.

 

 در پایان جلسه امروز فرماندار پاوه و مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه با همکاری خانه مشارکت از سازمان‌های مردم نهادی کە در گسترش و تقویت  مشارکت‌های اجتماعی و حفظ و ارتقای سلامت شهروندان نقش ایفا می‌کنند با اهدای لوح سپاس تجلیل کردند.‌

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از