حالت تاریک
توسط ائمه جمعه استان کرمانشاه ایراد شد؛

محکوم‌سازی حادثه تروریستی کرمان

محکوم‌سازی حادثه تروریستی کرمان

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در گلزار شهدای کرمان را محکوم کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، ائمه جمعه استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جنایات رژیم صهیونیستی را در حمله به سربازان معنوی شهید سلیمانی محکوم کردند و آن را نشانه بزدلی و وحشت دشمنان انقلاب از نام و مکتب سردار سلیمانی خواندند.

متوسل‌شدن دشمن صهیونیستی به سلسله‌ترورهایی برای دستاوردسازی

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار داشت: دشمن صهیونیستی طی روزهای گذشته دست به جنایتی بزرگ زد و بیش از ۸۵ نفر را به شهادت رساند که بخش زیادی از ِآنها بانوان و کودکان بودند.


وی گفت: از نظر شهدا مقام شهادت بالاترین مقامی است که خداوند به بندگانش در اثر خلوص و مجاهدت جایزه می‌دهد پس خوش به سعادت شهدای عزیزی که این توفیق نصیب آنها شد تا به دست شقی‌ترین افراد در روز شهادت حاج قاسم به شهادت برسند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: از نظر دشمن این اقدام تروریستی کاری بسیار زبونانه و سخیف بود که حاکی از آن است که در انجام عملیات نظامی با سپاه اسلام در جبهه زمینی ناکام مانده‌اند و به دنبال دستاوردسازی برای خود هستند.


حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری اذعان کرد: دشمن صهیونیستی برای دستاوردسازی سلسله ترورهایی را در منطقه آغاز کرد که البته به ارباب خود امیدوار بود تا برای آنها کاری انجام دهد درحالی که آمریکا خود در شرایط دشواری مانده و نتوانسته جلوی انصارالله یمن را بگیرند و یک ائتلاف تشکیل ا
دهد.


نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی با سردرگمی پس از ترور فرماندهان، دست به ترور سربازان و فرزندان معنوی حاج قاسم و رهبر انقلاب زده است.

وی همچنین به موضوع ترور جانشین دفتر سیاسی حماس و ۶ نفر همراه در بیروت، شهید حسین یزوک از فرماندهان حزب‌الله، حمله به مقر حشدالشعبی در عراق و ترور
فرمانده تیپ ۱۲ حشدالشعبی و معاونش اشاره و عنوان کرد: انفجار در کرمان آخرین کار رژیم صهیونیستی بود که ناشیانه سعی کردم آن را به گردن داعش بیندازد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از ترس عکس‌العمل و انتقام سخت جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی را به گردن داعش انداخت، گفت: داعش به ازای دریافت پول فراوان، حاضر شد مسئولیت این اقدام را به عهده بگیرد درحالی که دم خروس بیرون زد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اذعان کرد: اطلاعیه داعش جای تردید باقی نگذاشت و بیانگر همه چیز بود چه اینکه داعش به محض انجام عملیات از افرادش می‌خواست با چهره روشن خود را معرفی کند اما این بار تصاویر آنها با چهره مات‌شده منتشر شد همچنین داعش تاکنون نامی از ایران نبرده بود بلکه از ایران تحت عنوان خراسانات نام می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: موساد روز گذشته این اطلاعیه را تنظیم و برای انتشار در سایت به داعش داد درحالی که داعش بلافاصله پس از انجام ترور نسبت به صدور اطلاعیه اقدام می‌کرد.

وی با بیان اینکه دست و تفکر خبیث رژیم صهیونیستی پشت این فاجعه تروریستی است، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فرزندان حاج قاسم انتقامی غیرقابل جبران از دشمن صهیونیستی خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران چند دهه به رهبری حکیمی جامع‌الشرایط به ورزیدگی رسیده و انتقام سختش ساده نیست بلکه با حضور در همه صحنه‌های جهاد، مبارزه و حفظ میراث شهدا از دشمن انتقامی سخت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری اذعان کرد: این ملت، ملت شهادت و امام حسین(ع) و ملت جهاد و مبارزه برای زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) است و با حضور
در انتخابات آینده با تشکیل مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان انقلابی انتقامی سخت را از دشمن خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با حمایت از جبهه مقاومت که استکبار را در دستان خود فشرده، از آنها انتقامی سخت خواهند گرفت، افزود: رژیم صهیونیستی نابودی خود را این روزها در نبرد با مردم غزه به چشمش دیده است.


القای ناکارآمدی نهادهای امنیتی مهمترین هدف اقدام تروریستی در کرمان است

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دالاهو، اظهار داشت: این حادثه تروریستی که در کرمان اتفاق افتاد همزمان با سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی بود اما چرا داعش از حاج قاسم انتقام گرفت چون داعش عامل زوال شکست‌های راهبردی خود را حاج قاسم می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اظهار داشت: سیاست راهبردی ایران اسلامی این است که با دست خود مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی را از بین ببرد در واقع دشمن دنبال یک هماوردی است که حقارت خود را جبران کند.

تلاش دشمن برای دست برداشتن مردم از سلیمانی‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌رضا اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سنقروکلیایی ضمن محکوم کردن جنایات تروریستی اخیر کرمان، اظهار داشت: در سالگرد شهادت حاج قاسم، بار دیگر دشمنان این مرز و بوم، دست به جنایتی زدند و با به شهادت رساندن مردم عزیزی که به زیارت مزار شهید حاج قاسم سلیمانی رفته بودند، ملت ایران را عزادار کردند.

وی گفت: جنایتکارانی که عشق و علاقه مردم به مکتب سلیمانی را برنتافتند و همان طور که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب فرمودند، دشمن از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی می‌ترسد، امروز مشاهده کردیم که دشمنان چه حقیرانه سربازان راه سلیمانی را به شهادت رساندند.

امام جمعه شهرستان سنقروکلیایی تصریح کرد: دشمن به دنبال آن است که حرکت ملت متوقف شود و از سلیمانی‌ها دست بردارند، اما این جنایت نشان داد که هنوز این ملت را نشناخته‌اند، ملتی که تربیت‌شده مکتب‌ امیرالمؤمنین(ع) است و شهادت آرزویش است، اجازه نخواهند داد پرچم بی‌علمدار بماند.

وی ضمن اشاره به جنایات تروریستی دشمنان و ترور دانشمندان ما که از سیاست‌های دیرینه استکبار جهانی است، گفت: رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی کسانی را هدف ترور قرار می‌دهد که هم از نظر علمی و هم از نظر پایبندی به انقلاب و ارزش‌های اسلامی دارای ویژگی‌های برجسته و خاصی هستند.


عاملان جنایت تروریستی کرمان مجازات شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب به اقدام تروریستی گلزار شهدای کرمان اشاره کرد و ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، گفت: دست‌های آلوده به خون این بی‌گناهان و مغزهای مفید و شرارت‌زا که آنها را به این گمراهی کشانده‌اند از هم‌اکنون آماج قطعی سرکوب مجازات عادلانه خواهند بود.

حادثه تروریستی کرمان نشانه استیصال دشمنان است

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله زمانی موسوی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر شهیدان مرصاد با محکوم کردن حادثه تروریستی کرمان گفت: این حادثه نشانه استیصال دشمنان، وحشی‌گری و بی‌منطقی دشمنان است که به خانواده شهدا، ملت ایران و مقام معظم رهبری تسلیت می‌گوییم.

وی افزود: در طول تاریخ نمونه‌های فراوانی از این شرارت‌ها داریم که به زیارت اهل بیت(ع) رفتند که در حق آنها جنایت‌ها کردند و خطاب به داعشیان و حامیان آنها می‌گوییم؛ ای بزدلان ما همچون شهید حاج قاسم سلیمانی مرد میدان هستیم و با این اقدامات از اهداف خود عقب نمی‌نشینیم چون اعتقاد داریم مهدی صاحب الزمان(عج) با لشکری از شهدا خواهد آمد و امیدواریم توفیق شهادت در رکابش را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی موسوی گفت: آنچه در حاشیه این حوادث غم‌انگیز قلب ملت ایران را آزار می‌دهد این است که برخی از افراد به‌عنوان استاد دانشگاه به‌دنبال چهره پلید رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند که این از حماقت گذشته و بلکه عناد با جمهوری است که جبهه اصلاحات باید تکلیف این دلقک را خودشان مشخص کنند و پالایش را انجام دهند.

امام جمعه دالاهو با طرح این پرسش که چرا دشمن از مردم انتقام گرفت، ادامه داد: چون در ایران پرشورترین تجمعات مردمی حول محور مراسمات مذهبی و حمایت از جمهوری اسلامی و شخصیت‌هایی مثل حاج قاسم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمن می‌بیند سال به سال ارتباط مردم با حاج قاسم بیشتر می‌شود چون حماسه‌سازان جامعه مردم هستند آنها دست از انقلاب و نظام اسلامی بر نمی‌دارند، فتنه‌ها را خنثی می‌کنند و این برای دشمن قابل تحمل نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمين حاتمی با بیان اینکه عامل ذاتی و علت اصلی همه حادثه‌های تروریستی در منطقه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است، تاکید کرد: بدون تردید داعش، ولد نحس و نامشروع آمریکا و رژیم صهیونیستی است و تنها با اراده آنها گامی بر می‌دارد.

وی گفت: القای شکست اقتدار جمهوری اسلامی و درهم شکستن اقتدار نهادهای امنیتی کشور و شبهه‌آلود کردن فضای عمومی و دامن زدن به امنیت روانی جامعه با هدف القای ناکارآمدی نهادهای امنیتی از مهمترین اهداف اقدام تروریستی در کرمان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی با اشاره به شهادت جمعی از هم‌وطنان در اقدام تروریستی کرمان، اظهار کرد: ترس دشمنان از مکتب حاج قاسم و روئیدن جوانه‌ها است که دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

ترور انسان‌های بی‌گناه نشانه درماندگی دشمن در عرصه‌های مختلف است


ماموستا ملا سیدمحمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جوانرود، اظهار داشت: اقدام جنایتکارانه‌ای که موجب شهادت صدها نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر از هموطنان در کرمان شد دل همه مردم ایران اسلامی و انسان‌های با وجدان را به درد آورد.

وی با بیان اینکه اقدام تروریستی و جنایت بزدلانه و غیرانسانی علیه انسان‌های بی‌گناه را به شدت محکوم می‌کنیم، افزود: ترور انسان‌های بی‌گناه نشانه شکست و درماندگی دشمن در عرصه‌های مختلف است.


مقصر جلوه دادن نیروهای امنیتی بازی در زمین دشمن است

حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کنگاور، اظهار داشت: همه ما در این برهه زمانی داغدار شهدای حادثه تروریستی کرمان هستیم و در این میان رهبر معظم انقلاب فرمودند من در این داغ شریکم لذا همه ملت‌های بیدار جهان این‌گونه جنایت‌ها را محکوم می‌کنند.

وی با اشاره به ایراداتی که از عملکرد نیروهای نظامی و امنیتی گرفته می‌شود، این‌گونه سرزنش‌ها و مقصر جلوه دادن نیروهای امنیتی را بازی در زمین دشمن نامید و ابراز داشت: با توجه به اینکه جنایت تروریستی کرمان توسط عاملان انتحاری انجام شده و این عاملان هم توسط نیروهای امنیتی شناسایی شده‌اند و وقتی خود را گرفتار دیدند اقدام به منفجر کردن خود کردند وظیفه ما و فعالان فضای مجازی حمایت از عزیزان نظامی و امنیتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در پایان ضمن تاکید بر اینکه داعش دست‌نشانده آمریکا و رژیم صهیونیستی است، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی همه نمازگزاران را به حضور در راهپیمایی بعد از نماز جمعه دعوت کرد.

مگر می‌شود نظام اسلامی از مردم خود انتقام بگیرد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان هرسین، اظهار داشت: دشمن خباثت خود را نشان داد ولی عده‌ای آگاهانه یا ناآگاهانه آب در آسیاب دشمن می‌ریزند برهمین اساس از دستگاه قضا می‌خواهیم با کسانی که با نشر اکاذیب به دستاوردها دهن‌کجی می‌کنند، برخورد کند.

امام جمعه هرسین افزود: آیا هر کسی که احساس امنیت کند می‌تواند به ارزش‌ها و شهدا بی‌احترامی کند چه اینکه هیچ کشوری این‌گونه مصونیتی به افراد نمی‌دهد و البته اگر این افراد شهرتی دارند و نامی به دست آورده‌اند از قِبَل این نظام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سایه همین عدم بینش سیاسی است که دشمن در فصای مجازی دروع را به مخاطبان القا می‌کند چه اینکه در همین جنایات کرمان چقدر این افراد مغرض به اکاذیب دامن زدند درحالی که مگر می‌شود نظام اسلامی از مردم خود انتقام بگیرد؟


حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اظهار داشت: اینجا جوانان و نوجوانان ما باید سواد رسانه و بینش خود را ارتقا دهند زیرا عده‌ای از آن طرف بام افتاده‌اند و نیروهای امنیتی را زیر سوال برده‌اند، درحالی که حوادثی بسیاری می‌توانست در کشور رخ دهد اما از وقوع آنها جلوگیری شد پس نباید زحمات این عزیزان را نادیده گرفت.

امام جمعه هرسین افزود: در این حوادث اخیر برخی افراد از سر هیجان عنوان می‌کنند که چرا جمهوری اسلامی ایران از رژیم صهیونیستی انتقام نمی‌گیرد درحالی که این رژیم در مقابل اقدام ما عددی نیست.


وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی دنبال این است که آبروی رفته خود را در مقابل گروه مقاومت حماس جبران کند ولی به فرموده رهبر انقلاب این شکست غیر قابل ترمیم است، آنها به دنبال کشاندن پای ایران به جنگ با فلسطین هستند که بگویند با ایران طرف هستند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از