حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
مدیریت پسماند در کرمانشاه دچار مشکل است
فرماندار کرمانشاه:

مدیریت پسماند در کرمانشاه دچار مشکل است

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه در جمع‌آوری زباله و نخاله‌های ساختمانی با مشکلات بسیاری مواجه هستیم، گفت: برای رسیدن به سطح استاندارد در مدیریت پسماند با شرایط ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

محمدرضا آمویی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به انتقاد شهروندان از وضعیت جمع‌آوری زباله و نخاله‌های ساختمانی اظهار داشت: این شهر در مدیریت پسماند دارای مشکلات بسیاری در حوزه خودروهای حمل زباله، سطل‌های جمع‌آوری و تخلیه نخاله‌های ساختمانی در ورودی‌های کرمانشاه است.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمانشاه، گفت: با پیگیری انحلال شورای شهر کرمانشاه، نشست مشترکی با نماینده دادستان و معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه برای رسیدگی به موضوع مدیریت پسماند و نخاله‌های ساختمانی برگزار شد.

آمویی تصریح کرد: طی سال گذشته سایت جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در سراب نیلوفر شهر کرمانشاه راه‌اندازی شد اما متأسفانه خودروهای جمع‌آوری پسماند این زباله‌های ساختمانی را در ورودی شهر تخلیه و رها می‌کردند با وجود اینکه شهرداری نسبت به دریافت عوارض نوسازی اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: ۳۲ شرکت حمل نخاله‌های ساختمانی در شهر کرمانشاه شناسایی و مقرر شده پلاک این خودروها به همراه اطلاعات رانندگان در اختیار پلیس راهور قرار گیرد و این ماشین‌ها به دستگاه موقعیت مکانی مجهز شوند.

فرماندار کرمانشاه بیان کرد: برای بهبود شرایط شهر کرمانشاه تاکنون شهرداری ۴ هزار سرويس نخاله ساختمانی را از مناطق مختلف جمع‌آوری و منتقل کرده اما بیشتر مناطق شهر با این مشکل دست به گریبان هستند.

آمویی با بیان اینکه شهر کرمانشاه در حوزه جمع‌آوری زباله نیازمند ۱۲۵ دستگاه ماشین‌آلات است، عنوان کرد: برای مدیریت پسماند در کرمانشاه با مشکل کمبود خودرو و نیروی انسانی مواجه هستیم و طرح تفکیک زباله یکی از اولویت‌های مدیریت شهر محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد سطل‌های زباله شهر کرمانشاه باید از یک هزار و ۴۰۰ به ۹ هزار عدد در شرایط استاندارد برسد و هم‌اکنون شهرداری کرمانشاه بنا است ۴۰۰ سطل را در مناطق هشت‌گانه اضافه کند.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به رشد قارچ‌گونه ضایعاتی‌ها، تأکید کرد: بیشتر مناطق شهر کرمانشاه درگیر ضایعات‌فروشی‌ها هستند و باید شهرک ضایعات را در کرمانشاه ایجاد کنیم.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از