حالت تاریک
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس مطرح کرد:

مذاکره آدرس اشتباه برای حل مشکلات کشور

مذاکره آدرس اشتباه برای حل مشکلات کشور

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه مدیریت اجرایی کشور نیازمند برنامه اجرایی و محدودنشدن به کشورهای دیگر است، گفت: مذاکره آدرس اشتباه برخی افراد برای حل مشکلات کشور است.

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: کشورمان در دولت روحانی یک‌بار تجربه مذاکره با آمریکا را پذیرفت و رئیس‌جمهور وقت با کلید در رسانه‌ها حاضر شد و تمام مشکلات کشور را به مذاکره با آمریکا گره زد و در نتیجه آن هشت سال ایران با مشکلات بسیاری مواجه شد که تبعات آن هنوز ادامه دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: دولت روحانی با اولویت قراردادن مذاکره با آمریکا کشور را معطل برجام کرد و پس از گفتگوهای فراوان این پیمان به تصویب رسید و سپس در مجلس شورای اسلامی طی مدت زمان ۲۰ دقیقه برای اجرا تصویب شد با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به رفتار آمریکایی‌ها هشدار دادند اما به نظر می‌رسید یکبار باید تکلیف گفتگو و مذاکره با غرب برای همگان مشخص می‌شد.

مصری بیان کرد: در برجام ایران تعهدات خود را طی برنامه زمان‌بندی شده انجام داد اما هر زمان که نوبت اجرای تعهد طرف اروپایی و آمریکایی می‌شد با بدعهدی آنها مواجه می‌شدیم و در این شرایط با معطل کردن ملت ایران فروش نفت را به ۲۰۰ هزار بشکه کاهش دادند و هیچ‌گاه به قول‌های خود در برجام عمل نکردند.

وی ادامه داد: طی برجام تعداد تحریم‌ها افزایش یافت و با این وجود مسئولان وقت دولت به‌دنبال برجام دوم بودند و با انجام تعهدات بیشتر تنها خواسته ایران مبنی بر برداشته‌شدن تحریم‌ بانک مرکزی این مهم نیز از سوی کشورهای غربی به اجرا نرسيد و آسیب‌های بسیاری به زیرساخت‌های هسته‌ای کشور وارد شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس بیان کرد: اکنون در مناظرات انتخاباتی بار دیگر شاهد مطرح شدن ارتباط با آمریکا و مذاکره از سوی کاندیداها هستیم با وجود اینکه پس از یک تجربه تلخ و ناموفق هیچ دستاوردی برای ایران حاصل نشد و مسیر اشتباه گذشته نباید تکرار شود زیرا آمریکا حاضر به برداشتن تحریم‌ها نیست.

مصری افزود: در دولت شهید رئیسی بر اساس راهبرد تعامل سازنده و عزتمندانه با آمریکا سطح روابط تجاری کشورمان با دیگر کشورها افزایش یافت و ایران موفق به عضویت در پیمان شانگ‌های شد و باید دانست شعار مذاکره برای حل مشکلات دیگر گره‌گشا نخواهد بود و باید برای اداره کشور راه‌حل ارائه کرد.

وی اضافه کرد: سعید جلیلی با برنامه اجرایی وارد عرصه انتخابات شده است و برنامه هفتم توسعه نیز تدوین و برای اجرا به دولت ابلاغ شده و همه باید برای پیشرفت و توسعه کشور کمک کنیم اما نباید جلب آرای مردم شعارهای عوام‌فریبانه داد زیرا مذاکره گره‌گشای مشکلات نیست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: در دولت روحانی علاوه بر برجام خسارات بزرگی مانند حراج ذخایر ارزی و طلا به کشور وارد شد و میزان بسیار زیادی از ارز و طلای مورد نیاز کشور بدون هیچ‌گونه برنامه‌ای به بازار عرضه شد و این کار نیز با مجوز دولت انجام گرفت.

مصری عنوان کرد: حراج ذخایر ارزی و طلای کشور مصداق جرم است و باید مانند سایر فسادهای صورت گرفته در کشور با آن برخورد می‌شد و جالب آن است یک نفر ۴۰ هزار سکه طلا را خریداری کرد و این رفتار در مقابل تحریم‌ها غیرمتعارف بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم برای رأی‌دادن باید به سوابق و کارنامه افراد توجه کنند و نباید برای انتخاب رئیس‌جمهور احساساتی شد زیرا در مناظرات محدودیت‌هایی وجود دارد مثل شهید رئیسی که در مقابل بسیاری از توهین‌ها و تهمت‌ها سکوت کرد و باید دانست آزموده را آزمودن خطا است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس افزود: مردم در شرایط کنونی با مشکلات بسیاری مثل رهن و اجاره مسکن مواجه‌اند و افزایش قیمت مسکن برای بسیاری از کارگران و بازنشستگان ممکن نیست و دولت باید این مسائل را مدیریت کند و هيچ‌کسی منکر وجود مشکلات اقتصادی نیست.

مصری تأکید کرد: کشورهای اروپایی و آمریکایی که در جنگ تحمیلی صدام را با تجهیزات گوناگون حمایت می‌کردند خیرخواه ملت ایران نیستند و مردم کرمانشاه به یاد دارند که چگونه جنگنده‌های فرانسوی شهرها را بمباران می‌کردند و اکنون با مذاکره مشکلی از مشکلات کشور حل نمی‌شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از