حالت تاریک
امام جمعه موقت سرپل‌ذهاب:

زنان حجاب فاطمی را سرمشق خود قرار دهند

زنان حجاب فاطمی را سرمشق خود قرار دهند

امام جمعه موقت سرپل‌ذهاب گفت: جلوه‌هایی بسیار زیبا و دیدنی از رفتار و گفتار فاطمه زهرا(س) در عرصه حجاب و عفاف آمده است که باید سرمشق دختران و زنان ما در زندگی قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عسکری در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در شهرستان سرپل‌ذهاب به تشریح ابعاد مختلف شخصیت این بانوی بزرگوار پرداخت و اظهار داشت: برخی از ویژگی‌های بارز اخلاقی و انسانی حضرت فاطمه(س) پارسایی و قناعت به ثروتی اندک و امکاناتی ناچیز است در عین فراهم بودن شرایط بهره‌مندی از بالاترین امکانات، انفاق و ایثار فراوان در اشیای مورد علاقه و نیاز خویش، همچنین عبادت خالصانه و نیایش به درگاه باری‌تعالی، تبلور حیا و عفت، الگوی کامل پوشش و حجاب اسلامی، علم و دانش گسترده سیده زنان عالم که گوشه‌ای از آن آگاهی بر محتوای کتاب شریف مصحف فاطمه است از دیگر ویژگی‌های ایشان است.

وی با اشاره به مبارزات سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا(س) در پاسداری از مقام ولایت حضرت علی(ع)، افزود: یکی دیگر از ابعاد کرامتی حضرت زهرا(س) عبادات آن حضرت است تا جایی که عبادت فاطمه در لحظه‌لحظه زندگی ایشان نمود دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عسکری خاطرنشان کرد: رفتار، گفتار، نگاه، تلاش و نفس کشیدن حضرت زهرا(س) در هرلحظه شب و روز، عبادت بود و البته امام حسن مجتبی(ع) نیز در این‌ باره می‌فرماید: «مادرم فاطمه(س) را دیدم که در شب جمعه از بستر خویش جدا شد تا طلوع خورشید مشغول عبادت و راز و نیاز با پروردگار بود و لحظه‌ای از رکوع و سجود دست برنمی‌داشت. "

امام جمعه موقت سرپل‌ذهاب تصریح کرد: جلوه‌هایی بسیار زیبا و دیدنی از رفتار و گفتار فاطمه زهرا(س) در عرصه حجاب و عفاف آمده است که باید سرمشق دختران و زنان ما در زندگی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌و المسلمین عسکری گفت: حضرت زهرا(س) در مقابل بدعت و تحریف اسلام، آرام ننشست، بلکه برخاست، جوشید و خروشید، افشاگری و روشنگری کرد چرا که با الهام الهی و تحدی جبرئیل از آینده خبر داشت و می‌دانست این روشنگری‌ها، عاقبت دل‌های لایقی خواهد یافت و نقش بی‌نظیری را در به ثمررسانی امامت و محقق‌سازی هدف خلقت ایفا خواهد کرد.

گفتنی است در این مراسم مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) با ذکر مصائب ام‌ابی‌ها حضرت فاطمه زهرا(س) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از