حالت تاریک
یک استاد دانشگاه:

مردم در اربعین به شعارهای انحرافی دشمنان توجه‌نکردند

مردم در اربعین به شعارهای انحرافی دشمنان توجه‌نکردند

یک استاد دانشگاه گفت: حضور حداکثری مردم در راهپیمایی اربعین نشان داد که به شعارهای انحرافی دشمنان توجه ندارند.

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین یکی از بزرگ ترین تجمع انسانی است که طی سال‌های اخیر به اوج خود رسیده و تاریخ تاکنون چنین کنگره عظیمی را به خود ندیده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه افزود: مسئله اربعین بر پایه و اساس اندیشه والای الهی شکل گرفته است یعنی چیزی نیست که انسان ها در آن به دنبال هوا و هوس یا انگیزه‌های دنیوی باشند بلکه این راهپیمایی علاوه بر تجمع حداکثری انگیزه‌های آن نیز مقدس است و این در نوع خودش اتفاق فوق‌العاده‌ای است.

وی با بیان اینکه اربعین جنبه استکبارستیزی و دفاع از مظلوم دارد، گفت: طبیعتاً جهان سلطه و دشمنان نمی‌توانند چنین همایش بزرگ مقدس انسانی را ببینند یا تحسین کنند. جذابیت این راهپیمایی تا آنجاست که حتی سایر مذاهب و مکاتب که روح آزادگی و انسان‌دوستی در آنها وجود دارد در آن شرکت می‌کنند. بنابراین وظیفه قانونی دولت‌هاست که تمهیدات لازم را برای این جمعیت چندین میلیونی در نظر بگیرند.


شفیعی تصریح کرد اینکه عده‌ای این شعار کهنه و قدیمی را مطرح می‌کنند که این هزینه‌ها باید صرف فقرا شود و راجع به مسئله حج هم همین را مطرح می‌کنند و می‌گویند به جای اینکه سالیانه میلیون‌ها تومان پول خرج رفتن به حج کنید این را خرج مستمندان کنید سخنی کاملا انحرافی و از پایه و اساس غلط است چرا که خدایی که حج را به عنوان یک تکلیف دینی برای انسان‌ها قرار داده و گفته فردی که به استطاعت مالی برسد حج بر او واجب می‌شود همان خداوند به فکر محرومان و مستمندان هم بوده و در آیات متعدد قرآن بر دستگیری بینوایان و فقرا تأکید کرده است.

این استاد دانشگاه یادآور شد: خدایی که انسان‌ها را آفریده و در بسیاری از آیات قرآن بر مردم پرداخت زکات و خمس را واجب کرده و یا به انفاق و ازبین بردن فقر تشویق کرده، همان خدا هم حج را واجب کرده است. اما هر ساله می‌بینیم در فضای رسانه‌ای برای مردم شک و شبهه ایجاد می‌کنند و شعار انحرافی سر می‌دهند. چرا که از تجمع بزرگ موحدین در مکه و مدینه می‌ترسند.

شفیعی افزود: اعمال عبادی برای انسان ضروری است، مراسم اربعین هم همین طور است و نمادی از حج بزرگ الهی و تجمع بزرگ موحدین و انسان‌های آزاداندیش است و در این مورد دولت حداقل هزینه‌ها را می‌کند و کار اصلی را مردم برعهده دارند و دولت کار نظارت و ساماندهی و هماهنگی را انجام می‌دهد.

وی افزود: همه این جوسازی ها برای این است که دشمن از این تجمع بزرگ و میلیونی مردم مسلمان و شیعه هراس دارد و نگران است که این تجمع بنیاد ظلم را در جهان از بین ببرد لذا با انواع و اقسام تبلیغات سعی می‌کنند جلوی این تجمع بزرگ را بگیرند.

شفیعی گفت: امروز بیشترین دغدغه‌ آمریکا، جهان غرب، صهیونیست‌ها، سلطلنت‌ طلب‌ها، منافقین و اپوزیسیون وابسته به استکبار جهانی و همه کسانی که در برابر انقلاب اسلامی عربده می‌کشند و صف آرایی می کنند همین راهپیمایی اربعین است چرا که همین راهپیمایی بزرگ با هزینه خود مردم و میزبانی مردم عراق صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در راهپیمایی اربعین میلیون ها نفر بدون تبلیغات خاص عاشقانه شرکت می‌کنند. اگر دشمنان می‌توانستند چنین تجمعی را راه‌اندازی کنند قطعا این کار را می کردند اما از عهده‌اش بر نمی آیند و نگران چنین تجمع بزرگی هستند که محور آزادگی‌خواهی و ظلم‌ستیزی شود که اینگونه هم شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس دشمنان به‌دنبال سم پاشی هستند که تخم تردید را در ذهن مردم بکارند اما بحمدالله موفق نشده‌اند. چرا که هر ساله شاهد حضور حداکثری مردم هستند و با همه تبلیغات منفی دشمن و علی‌رغم هوای گرم تابستان شاهد افزایش حضور هجده درصدی مردم نسبت به سال گذشته بودیم. از همین روی وظیفه دولتمردان است همان طور که در هر برنامه ای که مردم حضور انبوه دارند مثل سفرهای نوروزی، باید تمهیدات لازم را فراهم کنند برای شرکت در این مراسم معنوی نیز چنین وظیفه ای دارند. اتفاقا اگر در این زمینه کوتاهی کنند حقوق میلیون ها نفر را نادیده گرفته اند.


شفیعی در پایان تصریح کرد چرا افرادی که دست به چنین سم پاشی هایی می زنند خودشان کمکی به فقرا و محرومان نمی کنند‌؟ این در حالی است که همین شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین در جای خود بیشترین حمایت را نیز از اقشار آسیب پذیر و فقیر دارند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از