حالت تاریک
وزیر بهداشت خبر داد:

تجهیز مرکز جامع سرطان در کرمانشاه

تجهیز مرکز جامع سرطان در کرمانشاه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حداکثر تا سه ماه آینده کار تجهیز مرکز جامع سرطان در کرمانشاه به پایان می‌رسد و این مرکز کار خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ بهرام عین‌اللهی عصر امروز شنبه در بازدید از مرکز جامع سرطان شهید رئیسی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از بیماری‌های خانمان‌سوز که زندگی یک فرد با ابتلا به آن فلج می‌شود سرطان است؛ کسی که به سرطان مبتلا می‌شود ممکن است نتواند دیگر کار کند زیرا این بیماری ممکن است بر روند کارهای روزمره او تأثیر بگذارد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: شغل و درآمد شخص مبتلا به سرطان مختل می‌شود و بیمار ممکن است از عهده هزینه‌های بالای زندگی و درمان بر نیاید.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی بارها بر لزوم رسیدگی به بیماران سرطانی و رایگان‌شدن درمان آنها تأکید داشت، خاطرنشان کرد: ایجاد و تجهیز مراکز درمان سرطان از اولویت‌های دولت شهید رئیسی بود لذا تجهیزات درمان سرطان در بسیاری از مراکز و دستگاه‌ها در اَقصی نقاط کشور دولت سیزدهم راه‌اندازی و نصب شدند. 

عین‌اللهی گفت: امیدواریم موضوع رایگان‌شدن درمان سرطان به نتیجه برسد، امروزه بیمه‌ها تا حدود ۹۰ درصد از هزینه‌های درمانی را پرداخت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: داروهای بیماران سرطانی بسیار پرهزینه هستند و قیمت برخی از آنها حتی تا ۴۰ میلیون نیز می‌رسد که خوشبختانه بسیاری از این داروها تحت پوشش بیمه قرار دارند.

عین‌اللهی تصریح کرد: بنای ما در دولت سیزدهم این بود که هیچ مرکزی را تا زمانی که پذیرای بیماران باشد افتتاح نکنیم، امروز بنا به ضرورت، این مرکز را افتتاح می‌کنیم اما شروع به کار آن زمانی خواهد بود که تجهیزات مناسب درمانی در آن مستقر و نصب شوند.

وی گفت: اتاق‌های این مرکز باید به گونه‌ای خاص مجهز شوند، این اتاق‌ها باید بتن آرمه و ضد اشعه شوند، فرایند آماده‌سازی و نصب دستگاه‌ها و تجهیزات چندین ماه طول خواهد کشید. 

عین‌الهی با اشاره به اینکه این مرکز یکی از مراکز پیشرفته نه تنها در کشور بلکه در منطقه است، گفت: عنوان مرکز جامع بر روی این مرکز نهاده شده یعنی تمام فعالیت‌ها و درمان‌های مربوط به سرطان در این مرکز انجام خواهد شد.

وی افزود: برخی از درمان‌های سرطان عبارتند از: درمان دارویی، درمان تزریقی، شیمی درمانی، پرتودرمانی و .... که همگی در این مرکز انجام خواهند شد.

عین‌الهی یادآوری کرد: ساخت این مرکز جامع در سال ۹۶ شروع و پس از مدتی متوقف شد، عملیات عمرانی این پروژه مجدداً در سال ۱۴۰۰ و با آغاز دولت شهید رئیسی از سر گرفته شد، در سال ۱۴۰۱ این پروژه به میزان ۴۰ درصد پیشرفت داشت و اکنون در سال ۱۴۰۳ شاهد قدم‌های نهایی برای تکمیل این پروژه و آغاز به‌کار آن هستیم.

وی ضمن تقدیر از استاندار کرمانشاه بابت پیگیری گفت: این پروژه در چهار طبقه و در متراژ ۸ هزار و ۹۵۰ متر مربع انجام گرفته است که در نوع خود یک کار تخصصی عالی به شمار می‌آید؛ این مراکز به دلیل مواردی همچون تهویه، اکسیژن، ساکشن، فضاهای پرتو درمانی و دیگر موارد بسیار خاص و حساس هستند. 

عین‌الهی عنوان کرد: این مرکز کارهای مربوط به تزریق و شیمی‌درمانی را به صورت تخصصی انجام می‌دهد، سه دستگاه شتاب‌دهنده خطی که برای درمان سرطان بسیار ضروری و مفید هستند به منظور انجام رادیوتراپی در این مرکز تعبیه خواهند شد.‌ 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین این مرکز به دستگاه براکی‌تراپی (Brachytherapy) یا الکتروتابش مجهز خواهد شد، قیمت روز این مرکز در حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه این مرکز می‌تواند منطقه غرب کشور را تحت پوشش خود قرار دهد، گفت: ان‌شاءالله حداکثر تا سه ماه آینده کار تجهیز این مرکز به پایان می‌رسد و این مرکز کار خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از