حالت تاریک
امام جمعه سرپل‌ذهاب:

مشارکت حداکثری در انتخابات موجب اقتدار نظام می‌شود

مشارکت حداکثری در انتخابات موجب اقتدار نظام می‌شود

امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش رو باعث آرامش، اقتدار و امنیت کشور می‌شود و از اقدامات امنیتی دشمنان جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ساداتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: شهید مدرس در تاریخ معاصر ما بسیار خوش درخشید، ایشان معلمی بزرگ بود که در مجلس هم زحمات بسیاری کشید.

امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: شهید مدرس متخصص، کارآمد، مدبر و بسیار شجاع بود و از هیچ قدرتی در راه انجام وظایف ملی خود نمی‌ترسید و البته باید وکیل و نمایندگان مجلس ما سبک و سیاق این شهید را الگوی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب به مجلس یازدهم لقب مجلس انقلابی دادند، افزود: وظیفه نمایندگان مجلس تلاش و کوشش بیشتر برای خدمت به مردم، رعایت تقوا، پرهیز از رانت‌خواری و انجام وظیفه و کارآمدی است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی خاطرنشان کرد: فرد انقلابی به کسی می‌گویند که در کنار ایمان و تقوی، وظایف محوله را به درستی انجام دهد و در مبارزه با فساد نفر اول باشد و در مقابل رانت‌خواران سینه ستبر کند.

امام جمعه سرپل‌ذهاب تصریح کرد: شهید مدرس فردی انقلابی بود و در حالی‌که می‌توانست با توجه به جایگاهی که داشت از رانت‌های رضاخان ملعون استفاده کند اما در مقابل آن‌ها ایستاد و ما شعار «نه شرقی نه غربی» یعنی اتکا به فرهنگ ایرانی و اسلامی را باید از این شهید بزرگوار یاد بگیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان پیش روی ملت بزرگ ایران است، گفت: تریبون نماز جمعه برای تبیین دستورات رهبر انقلاب در مورد انتخابات است و به معنای دفاع از شخصی برای کسب کرسی این مجالس نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی بیان داشت: رهبر انقلاب فرمودند «انتخابات لیله‌القدر انقلاب اسلامی است، شب قدر شبی است که سرنوشت یک ساله انسان مشخص می‌شود و انتخابات نیز سرنوشت سیاسی کشور را مشخص می‌کنند و بسیار مهم است».

خطیب جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: در شرایطی که امروز دشمن برای ناامید کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند برهمه مردم واجب است که در انتخابات مشارکت گسترده داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اقتدار امروز ایران اسلامی و امنیت ما مرهون مولفه‌های زیادی همچون ولایت، اسلامیت، وحدت، حضور مردم و… است و البته مردم هرجا پای کار انقلاب بودند و حضور چشم‌گیر داشتند نظام جمهوری اسلامی ایران در آنجا موفق بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی افزود: ما باید از امروز برای انتخابات و مشارکت گسترده مردم پای صندوق‌های رای فعالیت خود را آغاز کنیم و صرف اینکه چه کسی انتخاب می‌شود در ابتدا باید برای حضور گسترده در انتخابات تلاش کنیم و در این میان مومنین و نمازگزاران که جزو نخبگان جامعه هستند وظیفه دارند که مردم را برای حضور در انتخابات ترغیب کنند.

امام جمعه سرپل‌ذهاب اذعان داشت: حضور گسترده در انتخابات برای کشور آرامش و امنیت می‌آورد و دشمن را به طمع نمی‌اندازد همچنین مشارکت عمومی و گسترده مردم باعث می‌شود که دشمن حساب کار دستش بیاید و دیگر به‌دنبال ایجاد اختلال و مسائل امنیتی در کشور نباشد اما اگر مشارکت در انتخابات کم باشد دشمن دچار محاسبات غلط می‌شود و ممکن است دست به کارهای دیگری بزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساداتی با اشاره به الحاق ناوشکن به نیروی دریایی ارتش، اذعان داشت: اهمیت حوزه دریایی کشور در دریای مازندران با توجه به تحرکات کشور آذربایجان بیشتر معلوم می‌شود و الحاق ناوشکن جدید کشور به نیروی دریایی کشور در دریای مازندران یک اقدام بسیار مناسب بود که توان نظامی و اقتدار دفاعی کشور را به نمایش گذاشت.

خطیب جمعه سرپل‌ذهاب در خطبه اول نیز گفت: عامل برتری انسان‌ها نسبت به یکدیگر فقط تقوا است و عرب و عجم و سیاه و سفید برهم برتری ندارند بلکه همه مخلوق خدا هستند و تنها کسی پیش خداوند کرامت و مقام بالاتری دارد که تقوای بیشتری داشته باشد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از