پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-02-31 22:07 - شماره خبر : 7088 0
دبیرستاد امر به‌معروف و نهی از منکر کرمانشاه:

مطالبه‌گری نباید دستاویزی برای سیاه‌نمایی شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه مطالبه‌گری نباید دستاویزی برای سیاه‌نمایی شود، گفت: مطالبه‌گری باید سبب حل مشکلات نظام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود احمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد توجه جامعه اسلامی حل مشکلات از طریق همکاری مردم و مطالبه‌گری از مسئولان است، اظهار داشت: این مطالبه‌گری باید سبب حل مشکلات نظام شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه مطالبه‌گری نباید دستاویزی برای سیاه‌نمایی شود، افزود: بخش امر به معروف ادارات، مساجد، محلات، اسناد، بقاع متبرکه، هیئات و تمام نهادهای دارای بخش امر به معروف و نهی از منکر مسئول آموزش و ترویج امر به معروف و اقدام در جهت ترک منکرات هستند.

وی گفت: رئیس جمهور شهید در جلسه‌ای با مسئولان ستاد امر به معروف در کشور، به تعیین مصادیق معروفات و منکرات اشاره کرد و بر لزوم احصاء شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تأکید داشتند.

وی گفت: بایدها و نبایدهای هر دستگاهی با دستگاه دیگر تفاوت دارد؛ مثلاً یکی از معروفات بانک‌ها ارائه تسهیلات بدون ربا است و در اداره تأمین اجتماعی ارائه خدمات مناسب به مراجعان است در اداره آب یکی از معروفات تلاش برای جلوگیری از هدر رفت آب و در اداره برق صرفه‌جویی در مصرف برق است.

 احمدی ادامه داد: مثلا مصادیق امر به معروف در اداره راه و شهرسازی تلاش برای گسترش افقی شهرها است زیرا شهرهای عمودی مورد تأیید فرهنگ ایرانی_اسلامی نیستند و مثال دیگر اینکه در اداره مالیات تلاش برای جلوگیری از فرار مالیاتی است.

وی با تأکید بر اینکه نخستین گام در بحث مطالبه‌گری از دستگاه‌ها شناخت صحیح وظایف و مسئولیت‌ها است، خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که ستاد اخیراً انجام داده است راه‌اندازی سامانه «سو» است که همه مردم می‌توانند در آن ریزترین و درشت‌ترین معروفات و منکراتی را که می‌بینند ارسال کنند.

 احمدی تصریح کرد: کارشناسان ما که واسطه بین مردم و سازمان‌ها هستند پیام را به مسئولان ادارات ارسال می‌کنند و از آنها خواسته می‌شود تا فرصتی را برای پاسخی به موارد معروف و منکر به ستاد مشخص کنند.

وی افزود: پیام‌های رد و بدل شده بین ستاد و سازمان‌ها برای کاربرها نیز ارسال می‌شود و کاربران در جریان روند پیگیری قرار می‌گیرند.

احمدی گفت: سامانه «سو» در روزهای اخیر در کرمانشاه نیز فعال شده است و چندین پیام در همین چند روز برای کارشناسان ما ارسال شده که برای ادارات مربوطه ارسال شده‌اند دستگاه‌های برتر در زمینه پاسخگویی به مطالبات مردم معرفی و دستگاه‌های کم‌کار در این زمینه موظف به پاسخگویی خواهند شد.

احمدی تصریح کرد: در مبحث امر به معروف و نهی از منکر راهکار واقعی حضور تمام مردم در این امر است، هرچه آمر به معروف، آموزش دیده‌تر باشد امر به معروف‌های قوی‌تر و زیباتری شکل خواهد گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نیز با مشارکت در امر مطالبه‌گری باعث پیشرفت کشور خواهند شد. 

وی سامانه صدور مجوزهای گروه‌های مطالبه‌گری و گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر در کشور آغاز به کار کرده است.

احمدی با بیان اینکه همشهریان محترم می‌توانند با مراجعه به ستاد امر به معروف و نهی از منکر نسبت به درخواست مجوز اقدام کنند، گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت در دوره‌های مختلفی همچون دوره پایه، دوره ضابطین و دوره زیست عفیفانه برای آموزش‌های مربوط به امر به معروف ثبت نام کنند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر در دوره‌های پایه امر به معروف شرکت کرده‌اند و کسانی که قبلاً این دوره‌ها را گذرانده‌اند با همکاری بسیج و دادگستری به جمع ضابطین امر به معروف اضافه شده‌اند و با پای کار آمدن مردم و آموزش‌های جامع مشکلات را با سرعت دقت و الگو شدن برای دیگران انجام خواهند داد.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4ZJyY
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار