حالت تاریک
امام‌ جمعه سرپل‌ذهاب:

دانش‌آموزان به‌عنوان کنشگر سیاسی در انتخابات شرکت کنند

دانش‌آموزان به‌عنوان کنشگر سیاسی در انتخابات شرکت کنند

امام‌ جمعه سرپل‌ذهاب گفت: از دانش‌آموزان به‌عنوان یک کنشگر فعال سیاسی و اجتماعی انتظار می‌رود که علاوه بر اینکه خود در انتخابات شرکت می‌کنند خانواده و اطرافیان خود را نیز ترغیب کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سید محمدعلی ساداتی پیش از ظهر امروز در نشست بصیرتی و جهاد تبیین با موضوع انتخابات در شهرستان، اظهار داشت: هر انسانی که به سن بلوغ می‌رسد تکلیف شرعی بر او واجب می‌شود؛ ما یک تکلیف دیگر داریم به نام تکلیف سیاسی که بر افرادی که به سن ۱۸ سال تمام می‌رسند بر آن‌ها تکلیف است که در تعیین سرنوشت کشور خود مشارکت کنند.

امام‌جمعه سرپل‌ذهاب افزود: انقلاب اسلامی را جوانان شکل دادند؛ اگر به شهدای انقلاب نگاه کنیم اکثریت آن‌ها جوانان و نوجوانان هستند.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن‌کریم می‌فرماید خدا سرنوشت هیچ‌قومی را تغییر نمی‌دهد تا آنکه آن قوم خود را تغییر دهند، بنابراین انقلاب‌اسلامی با تلاش و زحمات تمام کسانی که زحمت کشیدند تا اینجا آمده است و از این به بعد ادامه مسیر انقلاب برعهده ماست.

ساداتی بیان داشت: عده‌ای خارج از کشور در فکر تعیین آینده برای ما هستند که کشور را چند تکه کنند و آینده‌ای همچون غزه و افغانستان را برای ما می‌خواهند.

وی افزود: ما باید خودمان آینده کشور را بسازیم، آینده‌ای که ما می‌خواهیم برای کشور بسازیم با تلاش، با امید و با نیروی جوان درست می‌شود.

امام جمعه سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: رهبری انقلاب فرمودند این نسل انقلاب و کشور را به قله‌های پیشرفت خواهد رساند بنابراین ما باید در برابر خودمان، خانواده، شهر و کشورمان احساس تکلیف کرده و برای خود ارزش قائل شویم و باید برای تحقق آرمان‌ها کار و تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین جاهایی که باید فعال بود عرصه سیاسی و انتخابات است، گفت: از دانش‌آموزان به‌عنوان یک کنشگر فعال سیاسی و اجتماعی انتظار می‌رود که علاوه بر اینکه خود در انتخابات شرکت می‌کنند خانواده و اطرافیان خود را نیز ترغیب کنند.

رأی‌اولی‌ها اطرافیان خود را به مشارکت در انتخابات دعوت کنند

در ادامه صدرالله بابلی؛ فرماندار سرپل‌ذهاب اظهار داشت: انقلاب اسلامی ارزان به دست نیامده است، برای این نعمت و اقتدار شهدای عزیزی را تقدیم کردیم، در حدود ۴۰ هزار فقط شهید فرهنگی و دانش‌آموز تقدیم انقلاب و اسلام شده است.

وی تأکید کرد: همه ما مدیون خون شهدا هستیم شهدا هدیه‌ای است از سوی خدا برای کسانی که در راه خدا مجاهدت کردند.

بابلی گفت: امروز بیش از ۹۵ مردم درصد باسواد هستند در حالی که قبل از انقلاب ۲۵۰ مدرسه در کل استان کرمانشاه وجود داشت اما امروز بیش از چهار هزار آموزشگاه در استان وجود دارد.

امام‌جمعه سرپل‌ذهاب گفت: همه مردم در اقشار مختلف حماسه ۲۲ بهمن را خلق کردند، به‌ویژه از مجموعه آموزش و پرورش که دانش‌آموزان و فرهنگیان درکنار هم آمدند و یک جواب دندان‌شکن به دشمن دادند تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخابات نماد مردم‌سالاری‌دینی، استقلال و پیشرفت در همه عرصه‌ها است، گفت: دشمنان کمین کرده و هزینه کرده‌اند که مردم پای صندوق‌های رأی نیایند و مشارکت‌مردم در انتخابات کم‌رنگ باشد.

بابلی خطاب به رأی‌اولی‌ها گفت: رأی شما از قداست خاصی برخوردار است، شما دانش‌آموزان رأی اولی علاوه بر اینکه خود در انتخابات شرکت می‌کنید اطرافیانتان را هم به حضور در انتخابات ترغیب و تشویق کنید.



انتهای خبر/

دانش‌آموزان به‌عنوان کنشگر سیاسی در انتخابات شرکت کنند
دانش‌آموزان به‌عنوان کنشگر سیاسی در انتخابات شرکت کنند

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از