حالت تاریک
کارشناس مسائل دینی مطرح کرد:

نقش مردم در ایجاد حکومت جهانی امام مهدی

نقش مردم در ایجاد حکومت جهانی امام مهدی

کارشناس مسائل دینی گفت: وقتی مردم عقولشان در زمان حضرت ولی‌عصر(عج) کامل می‌شود و درک اجتماعی آن‌ها بالا می‌رود، می‌دانند که باید امامشان را یاری کنند و وقتی حضرت ظهور کند و مردم پای کار خواهند آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی حاج آخوند در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مردم در نظام حکومت دینی یک نقش محوری دارند که در طول تاریخ نقش مردم حائز اهمیت فراوان و در برهه‌های حساس همواره حماسه‌ساز و تعیین‌کننده بوده‌اند، حتی در بدو شروع تاریخ اسلام در زمان رسول خدا(ص) این مردم بودند که زمینه‌ساز حکومت پیامبر شدند. 

این کارشناس مسائل دینی افزود: زمانی که پیامبر در شعب ابی‌طالب مستقر بودند، هیچ کاری نمی‌توانستند انجام دهند و در حصر اقتصادی توسط کفار مکه قرار داشتند؛ اما بعد از اینکه مردم مدینه در پیمان عقبه با پیامبر(ص) بیعت کردند و پای رأیشان با آن حضرت ایستادند، پیامبر توانست سنگ بنای حکومت عدالت‌محور و مردمی خود را در مدینه بگذارد و موجب آغاز تحولی جهان‌شمول در تاریخ شد. 

وی تصریح کرد: در زمان امیرالمومنین(ع) به دلیل‌ عدم حضور و حمایت مردم، آن حضرت ۲۳ سال خانه‌نشین شدند و وقتی که مردم آمدند و بیعت کردند امیرالمؤمنین(ع) در این رابطه در نهج البلاغه می‌فرمایند: «اگر نبود آن اتمام حجت‌کنندگان، من اسفار شتر خلافت را به گردنش می‌انداختم»، لذا می‌توان گفت امیرالمؤمنین(ع) هم علی‌رغم اینکه منتصب پیغمبر اکرم(ص) از جانب خدا بود، اما در نهایت این مردم بودند که مقبولیت ایجاد کردند. 

حاج آخوند گفت: وجود نازنین و ظهور حضرت ولیعصر(عج) در آخر زمان و در حکومت مهدوی هم به همین شکل است، وقتی در کنار خانه کعبه قیام خود را آغاز کنند این مردم هستند که با آراء و اعتقاد خاص خودشان به حضرت می‌پیوندند و حتی از ادیان دیگر نیز وقتی مسیحی‌ها می‌بینند که حضرت عیسی(ع) در رکاب حضرت ولیعصر(عج) هستند آن‌ها نیز پاکار امام زمان(عج) و حکومت ایشان قرار می‌گیرند. 

این کارشناس مسائل دینی بیان داشت: در روایات از اهل سنت و شیعه نقل شده است که مردم در آخرالزمان با حکومت مهدوی بیعت خواهند کرد و به اصطلاح امروزی رأی خواهند داد، این حضور مردم که البته حضرت ولیعصر(ع) با آنان اتمام حجت می‌کند، اکثریت مردم عالم  سوی ایشان می‌آیند و حتی برخی از مردم هستند که نمی‌خواهند در حکومت شرکت کرده و نقشی داشته باشند اما مخالفتی نیز ندارند، آن حضرت با آن‌ها کاری نخواهد داشت. 

وی ادامه داد: بعد از اینکه مردم پای کار آمدند و با حضرت ولیعصر(عج) بیعت کردند حکومت مهدوی آغاز خواهد شد، و در آن زمان اگر کسی بخواهد گردن‌کشی کند حضرت با پشتوانه مردمی با آن‌ها می‌جنگند. 

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: لذا این مردم هستند که بسترسازی یک حکومت را انجام می‌دهند، در روایات آمده از امام صادق(ع) سوال کردند در زمانی که حضرت ولیعصر(عج) غیبت خواهند کرد چرا تا آخرالزمان ظهور نمی‌کند، امام صادق(ع) می‌فرمایند: از ترس به شهادت رسیدن، حضرت قیام نمی‌کند چراکه قیام ایشان مانند قیام امام حسین(ع) نیست و فوراً ایشان را به شهادت می‌رسانند. 

وی در پایان گفت: اما وقتی مردم عقولشان در زمان حضرت ولی‌عصر(عج) کامل می‌شود و درک اجتماعی آن‌ها بالا می‌رود، می‌دانند که باید امامشان را یاری کنند وقتی حضرت ظهور می‌کند و مردم پای کار خواهند آمد و ان شاالله حکومت مهدوی جهان‌شمول آن حضرت تشکیل می‌شود و عدالت را در سطح جهان برپا خواهد کرد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از