پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-15 17:35 - شماره خبر : 8657 0
فرمانده سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب مطرح کرد:

نقش مهم رسانه‌ها در هدایت افکار عمومی

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: رسانه‌ها علاوه بر اینکه محل فعالیت خبرنگاران است نقش مهمی در هدایت افکار عمومی جوامع دارد.

 

مجتبی کاکایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛  اظهار داشت: بصیرت و آگاهی برای انسان و هر جامعه‌ای که بخواهد به تعالی و پیشرفت برسد یک امر مهم و ضروری است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سرپل‌ذهاب افزود: بصیرت فقط مختص به مباحث دینی نیست بلکه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و ... حتی در مادی‌ترین تفکرات هم ضروری است و یک عنصر کلیدی برای توسعه و به کمال رسیدن هر جامعه‌ای است.

وی تصریح کرد: خبرنگاران پرچم‌دار بصیرت و آگاهی در جامعه هستند و نقش بسیار مهمی در بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی مردم دارند و لذا می‌توان گفت که خبرنگاران از عناصر تعالی و پیشرفت هر جامعه‌ای هستند.

کاکایی اذعان داشت: خبرنگاران همچون سایر اقشار جامعه در راه آگاهی‌بخشی به جامعه جان خویش را در طبق اخلاص گذاشته و شهدایی همچون شهید صارمی را تقدیم انقلاب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر امر بصیرت و آگاهی تأکید بسیاری دارند و بصیرت را موجب شناسایی نیازهای جامعه، شناختن محیط پیرامون خود و محیط‌های دور و نزدیک، جلوگیری از  مجذوب‌شدن انسان به چیزی که واقعاً جاذبه‌ای ندارد و فهمیدن اینکه آیا به سمت اهداف اسلامی در حرکت هستیم یا به طرف چیزی که دشمن مایل است می‌شود.

کاکایی با تأکید بر نقش رسانه‌ها در جنگ ترکیبی دشمن افزود: دشمن امروز جنگ ترکیبی همه جانبه‌ای را علیه ما راه انداخته که بخش مهم آن جنگ شناختی است که رسانه ها در آن نقش بسیار مهمی دارند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها علاوه بر اینکه محل فعالیت خبرنگاران است نقش مهمی هم در هدایت افکار عمومی جوامع دارد که بر اهمیت آن دلالت دارد.

کاکایی در پایان افزود: بصیرت و آگاهی مردم و جوامع در جنگ ترکیبی و شناختی بسیار مهم است و پرچم‌دار این بصیرت افزایی در جوامع خبرنگاران هستند که با کار جهادی و انقلابی می‌توانند در بصیرت‌افزایی جامعه بسیار موفق بود و رهبری جامعه در جنگ شناختی را به درستی انجام دهند.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4OOZJ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار