حالت تاریک
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

نماز عید قربان در کرمانشاه اقامه می‌شود

نماز عید قربان در کرمانشاه اقامه می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: نماز عید قربان فردا ۲۸ خردادماه، رأس ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عبدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در بین اعیاد مبارک، عید قربان یکی از اعیادی است که همه فِرَق مسلمان این روز را بزرگ می‌دارند و عید همه مسلمانان جهان است همان‌طور که در دعای ویژه قنوت نماز عید قربان می‏خوانیم: «اللهم انی اسألک بحق هذا الیوم الذی جعلته للمسلمین عیدا... بارالها! به حق این روزی که آن را برای مسلمانان عید قراردادی...»؛ لذا عید سعید قربان رهیافتی برای رسیدن به اعتصام به حب خداوند بوده که به عنوان یکی از مهم‌ترین دستورات اجتماعی اسلام معرفی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: آیات، روایات و احادیث بسیاری پیرامون فضیلت برپا داشتن فریضه نماز عید سعید فطر و عید سعید قربان وجود دارد، همان‌طور که خداوند متعال در آیات ۱۴ و ۱۵ سوره اعلی می‌فرماید: «قد افلح من تزکی و ذکر اسم ربه فصلی؛ به یقین کسی که پاکی جست رستگار شد و نام پروردگارش را یاد کرد سپس نماز خواند»؛ در روایت تفسیر شده است که مراد از این آیات، نماز عید قربان و عید فطر است.

وی در ادامه افزود: در تفسیر آیه دو سوره کوثر «فصل لربک وانحر، پس برای پروردگارت نماز بخوان و قربانی کن»؛ در این آیه امر شده‌ است به نماز عید و امر هم دلالت بر وجوب دارد، لذا مراد از صلوه نیز طبق گفته مفسران و روایت پیامبر اکرم(ص) نماز عید قربان است. 

عبدی در رابطه با جزئیات نماز عید قربان بیان کرد: نماز قربان را بعد از طلوع آفتاب تا ظهر روز عید می‏شود خواند و دو رکعت است که نمازگزار در رکعت اول بعد از خواندن حمد و سوره، باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم، تکبیر دیگرى بگوید و به رکوع رود و دو سجده به جا آورد و برخیزد و در رکعت دوم، چهار تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر قنوت بخواند و تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع رود و بعد از رکوع دو سجده کند و تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در قنوت نماز عید قربان، هر دعا و ذکرى خوانده شود کافى است، اما بهتر است که این دعا را به قصد امید ثواب بخوانند: «اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیآءِ وَ الْعَظَمَهِ، وَاَهْلَ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ، وَ اَهْلَ الْعَفْوِ...».

عبدی در پایان از عموم مردم برای شرکت در نماز عید قربان دعوت کرد و گفت: نماز عید قربان فردا ۲۸ خردادماه، رأس ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه در مسجد جامع شهر کرمانشاه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جواد فاطمی‌نسب امام‌جمعه موقت کرمانشاه برگزار خواهد شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از