حالت تاریک
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خبر داد:

واگذاری 45 فرزندخوانده به خانواده‌های کرمانشاهی

واگذاری 45 فرزندخوانده به خانواده‌های کرمانشاهی

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۵ فرزند به خانواده‌های متقاضی در استان واگذار شده است.

بهزاد شهبازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، به تعداد واگذاری فرزند به خانواده‌های متقاضی در سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 45 فرزند به خانواده‌های متقاضی در استان کرمانشاه واگذار شده است.


وی درخصوص شرایط فرزندخواندگی گفت: همه افراد متقاضی که ۵ سال از زندگی مشترک خود را سپری کرده و صاحب فرزند نشده‌اند و زوجینی که کمتر از ۵ سال از ازواجشان گذشته و به دلایل پزشکی صاحب فرزند نشده اند البته مشروط به دارا بودن مدارک پزشکی، می‌توانند به سازمان بهزیستی مراجعه و نسبت به ثبت درخواست فرزند خواندگی اقدام کنند.


مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: متقاضیان فرزندخواندگی از طریق سامانه http://adoption.behzisti.net می‌توانند با درخواست خود را ثبت کنند چرا که همه فرآیند فرزندخواندگی بر اساس همین سامانه انجام می‌شود.


شهبازی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها و قوانین مربوطه از جمله شرایط کودکان‌ و نوجوانان برای واگذاری سرپرستی، داشتن سن زیر ۱۶ سال است اما اکثر متقاضیان به‌دنبال پذیرش نوزاد یک ماهه تا دو ساله هستند و همچنین تا حدودی متقاضی دختر در استان ما بیشتر است.

 

این مسئول در خصوص اولویت‌های واگذاری فرزند به متقاضیان خاطرنشان کرد: اولویت اول با زوجین بدون فرزند، اولویت دوم با زنان و دختران مجرد و اولویت سوم با زوجین دارای فرزند است.


وی در پاسخ به دلیل طولانی بودن مدت انتظار فرزندپذیری گفت: تعداد متقاضیان فرزندخواندگی در هر شهرستان و از طرفی کم بودن فرزندان دارای شرایط لازم برای سرپرستی توسط خانواده‌های جایگزین، موجب طولانی شدن مدت انتظار فرآیند فرزندپذیری شده که این امر نیازمند صبوری خانواده‌های متقاضی سرپرستی کودک است.


مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: شیرخوارگاه معتضدی، مرکز نگهداری از شیرخواران تا سه سال و در این مرکز تعداد ۱۶ نوزاد تحت مراقبت هستند.

شهبازی اذعان داشت: فرهنگ‌سازی و تبیین فرزندخواندگی در جامعه باید نهادینه شود تا خانواده‌هایی که شرایط لازم را دارند، بیشتر به نگهداری کودکان دارای شرایط خاص توجه کنند و این کودکان در جمع گرم خانواده حضور پیدا کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از