حالت تاریک
امام‌ جمعه کرمانشاه:

وجود حضرت زهرا(س) انقلاب‌برانگیز است

وجود حضرت زهرا(س) انقلاب‌برانگیز است

امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: نگاه زهرای اطهر نگاهی تاثیرگذار و انقلاب‌برانگیز در دل‌هاست و دل‌ها را متحول می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری عصر امروز شنبه در مراسم اجتماع بزرگ دختران فاطمی در کرمانشاه، اظهار داشت: بهترین الگویی که در عالم برای هر انسان مسلمان و به ویژه بانوان مسلمان قابل تصور است وجود مقدس فاطمه زهرا(س) است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: اگر بخواهیم در یک جمله حضرت فاطمه(س) را تعریف کنیم حضرت فاطمه زهرا(س) جامع همه خوبی‌های عالم است.

وی گفت: اگر کسی از شما سوال کند که مادر معنوی شما یعنی حضرت فاطمه زهرا(س) چه ویژگی دارد در یک جمله می‌توانید این‌گونه پاسخ دهید که ایشان جامع همه خوبی‌های عالم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری تصریح کرد: از ابتدا تا انتهای جهان هیچ موردی از خوبی وجود ندارد که آن را در وجود مقدس حضرت فاطمه(س) نتوان یافت.

وی عنوان کرد: زهرای اطهر در اخلاق مهربان‌ترین شخصیت زمان خودش بعد از پدر بزرگوارشان پیامبر خدا است که البته پیامبر گرامی اسلام نیز رحمت للعالمین بودند یعنی همه وجودشان برای همه عالم رحمت محبت و مهربانی بود حتی حضرت کسانی را که به ایشان ستم می‌کردند می‌بخشیدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: وجود مقدس فاطمه زهرا(س) انعکاس شخصیت پیامبر گرامی اسلام در رحمت، مودت و مهربانی نسبت به تمام عالم بود به قدری این مهر و محبت بالاست که خدای متعال به پیامبر(ص) می‌فرماید که به خاطر رحمتی که از سوی خدا به شما داده شد شما اینقدر نسبت به همه مردم مهربان هستید و نسبت به آنها اخلاقی نیکو و نرم دارید.

وی خاطرنشان کرد: به قدری دامنه معرفت، محبت و مهربانی فاطمه زهرا(س) زیاد است که هر کسی احتیاجی دارد و به پیامبر خدا(ص) مراجعه می‌کند، رسول اکرم(ص) آنها را به سمت خانه حضرت فاطمه می‌فرستد زیرا ایشان می‌داند که کسی از در خانه حضرت فاطمه(س) دست خالی باز نمی‌گردد و اجتماع امروز ما به این علت است که از مادرمان حضرت فاطمه(س) درخواست‌های مهمی را مطرح کنیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری افزود: درخواست اول ما از ایشان این است که ما پیروان شما دشمنان فراوانی در این دنیا داریم دشمنانی که قصد فاسد کردن عقیده نورانی شیعه، اخلاق و آداب ما را دارند یا بنت رسول‌الله(س) ما از شر دشمنانی که تمام تلاششان نابودی ماست به شما پناه می‌بریم.

وی خطاب به حضرت زهرا(س) گفت: درخواست دوم ما این است که ما به هدایت مادرانه شما و به لطف شما نیازمند هستیم تا به دل‌های ما نظری تاثیرگذار، معنوی و مادرانه بفرمایید و دل‌های ما را متوجه خدا، عالم معنا و مسیر نورانی شهدا، انبیا و اولیا کنید زیرا نگاه زهرای اطهر نگاهی تاثیرگذار و انقلاب‌برانگیز در دل‌هاست و دل‌ها را متحول می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری تصریح کرد:  درخواست آخر ما از محضر زهرای اطهر(س) این است که مادر جان، دنیا برای همه تمام می‌شود و برای کسی نمی‌ماند ما ضمن اینکه برای دنیای‌مان از شما عزت، سربلندی، نورانیت باطن، علم، کمالات معنوی، عقیده درست و اخلاق نیکو می‌خواهیم، برای آخرت هم هم‌نشینی با شما را می‌خواهیم و افتخار ما در این دنیا پیروی از شماست و همواره این پیروی ادامه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: ما در شب شهادت شما و در حضور شهید مدافع حرم شهید عباسی و ۶ شهید مخلص گمنام دیگر خدا را شاهد می‌گیریم و با شما عهدی ماندگار می‌بندیم که تا نفس داریم در راهی که شما برای ما ترسیم کرده‌اید حرکت کنیم و از شما نیز درخواست کمک می‌کنیم که در این مسیر به‌عنوان صراط مستقیم الهی، ما را یاری کنید و دست ما را رها نکنید تا همه ما با مادرمان حضرت زهرای اطهر(س) محشور شویم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از