حالت تاریک
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه:

وجود دختر مایه برکت است

وجود دختر مایه برکت است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه وجود دختر در خانواده مایه برکت است، گفت: تکریم و ارزش‌نهادن به جایگاه دختران عفیفه محجبه و بصیر در جامعه موجب بالندگی و تعالی تمدن اسلامی خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله فاضلی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: دختر در آموزه‌های دینی و اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام می‌فرمایند: دادن هدایا به اهل خود را از دخترانتان شروع کنید این حدیث ویژگی خاص جایگاه دختر را در عطوفت و محبت نشان می‌دهد. 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرمانشاه افزود: اسلام تولد فرزند پسر در یک خانواده را نعمت و فرزند دختر را رحمت می‌خواند، انسان از نعمت مورد سئوال واقع می‌شود اما از رحمت نه، که این نشان می‌دهد وجود دختر در یک خانواده واقعاً موجب برکات الهی است و باید قدر شأن و جایگاه رفیع او را شناخت.

وی گفت: امروزه باید توجه پدران و مادران به جایگاه دخترانشان بیش از گذشته باشد، دختران امروز اگر با ارزش‌های اسلامی انس لازم را پیدا کنند در آینده تبدیل به مادرانی خواهند شد که این ارزش‌ها را به عنوان الگو و معلم به فرزندانشان می‌آموزند و جامعه اسلامی باید به این موضوع بیش از پیش توجه داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی هر اندازه در رابطه با دخترانمان حساسیت بیشتری داشته و تلاش بیشتری کنیم از برکاتی که از این ناحیه به فرد، خانواده و جامعه می‌رسد بیشتر برخوردار خواهیم شد. 

وی تصریح کرد: دشمن برای اینکه دختران را از جامعه بالنده اسلامی بگیرد از مقام زن سوء استفاده می‌کند و او را به عنوان یک ابزار تبلیغاتی در جهت عرضه محصولات و نیز برای مطامع شهوانی خود استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی گفت: در طول تاریخ دنیاپرستان تلاش زیادی برای دور کردن دختران از ارزش‌های ذاتی خود و سوق دادن آنها به سمت اهداف مادی و شیطانی کرده‌اند، آنها با این اقدامات می‌خواهند بر جوامع خود مسلط شوند.

وی افزود: انقلاب عزیز و با برکت ما با بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی نقشه دشمنان را خنثی کرده است، امروزه در جامعه شاهد پویش دختران حاج قاسم هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی خاطرنشان کرد: کشور عزیز ایران امروزه از نعمت دختران ایرانی با ارزش‌های ناب ایرانی-اسلامی برخوردار است.

 وی خاطرنشان کرد: برخی، از رأفت و محبت اجتماعی در نظام اسلامی سوء استفاده می‌کنند از این رو گاهی جلوه‌هایی زشت از بی‌حجابی از سوی دختران و زنان ناآگاه در جامعه پدیدار می‌شود.

 برخی بانوان بی‌حجاب از روی عدم شناخت و بعضاً از روی عناد با بی‌حجابی خود می‌خواهند چنین القا کنند که به ارزش‌های اسلامی اعتنایی ندارند اما واقعیت امر این است که در عرصه‌های مختلف جامعه همچون راهپیمایی‌ها حضور زنان و دختران محجبه، متدین، شجاع، غیور با فرهنگ و فرهیخته بسیار پررنگ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی تصریح کرد: نمونه این حضور را می‌توان در مراسم تشییع جنازه حاج قاسم دید که در آن جمع عظیمی از تشییع‌کنندگان را بانوان محجبه تشکیل می‌دادند این بانوان نماد صلابت، غیرت، آگاهی و بصیرت هستند. 

این مسئول گفت: هر چند تعداد اندکی از دختران و زنان بی‌حجاب در جامعه حضور دارند اما جامعه اسلامی ایران را باید با بانوان محجبه آن شناخت، دهه کرامت فرصت خوبی برای توجه به جایگاه و ارزش دختران در جامعه است. 

وی با تأکید بر اینکه بانوان باید با دانایی و بصیرت بیش از پیش به ارزش خود واقف شوند، تصریح کرد: باید سعی شود تا آگاهی‌دهی به جامعه در خصوص مقام رفیع زن محجبه افزایش و رونق پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی ادامه داد: با افزایش آگاهی از ارزش‌های واقعی زن محجبه، دختران و بانوان به سمت این ارزش‌ها هدایت می‌شوند و بر اساس آنها مصمم‌تر از گذشته نه تنها در صحنه‌های مختلف جامعه همچون علمی و ورزشی حضور پیدا می‌کنند بلکه موجب افتخارآفرینی در عرصه‌های مختلف برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

وی گفت: تکریم و ارزش‌نهادن به جایگاه دختران عفیفه محجبه و بصیر در جامعه موجب بالندگی و تعالی تمدن اسلامی خواهد شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از