حالت تاریک
خسارتی که دولت روحانی به کرمانشاه وارد کرد؛

اعلام زودهنگام پایان بازسازی زلزله در سرپل‌ذهاب

اعلام زودهنگام پایان بازسازی زلزله در سرپل‌ذهاب

دولت روحانی برای کشور و استان کرمانشاه خسارات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشت که از جمله آن می‌توان به اعلام زودهنگام پایان بازسازی زلزله در سرپل‌ذهاب و در نتیجه بسته‌شدن سرفصل‌های مربوط به زلزله‌زدگان اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ انتخابات مظهر مردم‌سالاری در نظام‌های دموکراتیک است که به ایفای نقش مردم در تعیین سرنوشت و آینده کشور می‌پردازد، در این میان انتخابات ریاست جمهوری شاید مهم‌ترین انتخابات در سطح کشور باشد چون مردم انتخاب می‌کنند که در چهار سال آینده کشور با چه گروه یا افرادی اداره شود و با چه نگاهی در کشور دولت تشکیل شود و کشور را به چه سمتی هدایت کنند پس آرای من و شما در آینده کشور بسیار مهم و تأثیرگذار است. 

در وهله اول بدون در نظر گرفتن اینکه رأی من و شما به نام چه کسی یا سفید به صندوق انداخته شود مهم این است که انتخابات با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود و میزان مشارکت در انتخابات درصد قابل توجهی باشد. 

امروز چشم جهانیان به انتخابات ماست امروز هر رأی ما در واقع رأی به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و شهداست، فارغ از اینکه چه کسی به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب شود مهم این است که فرد منتخب پشتوانه آرای مردمی بسیاری داشته باشد فردی که انتخاب می‌شود اگر پشتوانه مشارکت حداکثری در انتخابات را نداشته باشد قدرت او در مجامع جهانی برای دفاع از حق مردم بسیار کم خواهد بود و لذا ما باید جدای از اینکه به چه کسی رأی می‌دهیم پای صندوق‌های رأی حاضر شده و در ابتدا به اصل نظام و انقلاب رأی دهیم تا رئیس جمهور منتخب قدرت پشتوانه مردمی را برای حل مشکلات کشور داشته باشد. 

در وهله دوم انتخاب فرد اصلح بر اساس معیارهای اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار مهم است، اینکه چه کسی و با چه دید و نگاهی رئیس جمهور کشور شود مهم است و نگاه او در رفع مشکلات کشور اهمیت بسیاری دارد. 

در ۱۰ سال گذشته دو نگاه متفاوت در ریاست جمهوری کشور مشاهده شده است، نگاه اول ظرفیت‌های کشور را نادیده گرفته و کشور را معطل غرب می‌کند و حتی آب خوردن مردم را منوط به توافق با آمریکا و غرب می‌داند، به تولید در کشور بی‌اهمیت بوده و بسیاری از کارخانجات تولیدی کشور را تعطیل می‌کند به مسکن بی‌توجه بوده و حتی یک مسکن مهر را در دوران هشت‌ساله خود نمی‌سازد، کنترل تورم را رها می‌کند، رشد اقتصادی را به زیر صفر می‌رساند و از این بستر میلیاردها اختلاس و دزدی سر بر می‌آورند. 

در مقابل این نگاه اما نگاه دیگری وجود دارد که به ظرفیت‌های کشور اهمیت می‌دهد تولید را بسیار مهم می‌داند و کارخانجات تولیدی تعطیل شده را مجدد راه‌اندازی می‌کند، کشور را معطل غرب نمی‌کند، امور کشور را با قدرت پیش می‌برد و در کنار آن برای رفع تحریم‌ها هم تلاش می‌کند دنیا را فقط در چند کشور عربی خلاصه نمی‌کند و با همسایگان و کشورهای آسیایی و آفریقایی ارتباط برقرار می‌کند، مشکلات با کشورهای منطقه همچون مصر و عربستان را خاتمه می‌دهد برای ساختن مسکن طرح و برنامه می‌دهد رصد اقتصادی را بهبود می‌بخشد و تورم را از یک شیب رو به بالا به سمت کاهشی شدن می‌آورد و با اختلاس و دزدی به مقابله می‌پردازد. 

در استان کرمانشاه و به طور مشخص شهرستان سرپل‌ذهاب به خوبی می‌توان نتیجه این دونگاه را مشاهده کرد، جایی که در دولت غرب‌گرا زلزله اتفاق می‌افتد و علی‌رغم تاکیدات رهبر انقلاب برای فرصت‌سازی از تهدید زلزله می‌بینیم که علاوه برعدم فرصت‌سازی بسیاری از مشکلات از دل تصمیم‌گیری‌های عجولانه و نابخردانه این دولت امروز مردم سرپل‌ذهاب را آزرده است. 

تعجیل در اعلام پایان بازسازی فقط برای اینکه به نام آن دولت تمام شود ردیف بودجه بازسازی زلزله استان کرمانشاه را حذف می‌کند و امروز دیگر برای تکمیل بازسازی ده‌ها واحد اداری، فرهنگی، ورزشی و آموزشی و مذهبی شهرستان هیچ اعتباری وجود ندارد، هفت سال از زلزله می‌گذرد اما برخی از ادارات هنوز هم در واحدهای مسکونی و زیرزمینی استیجاری حضور دارند و محل دفاتر این ادارات در شأن مردم شهرستان نیست، شأن مردم سرپل‌ذهاب این نیست که بعد از گذشت قریب به هفت سال از زلزله هنوز هم خرابی‌های زلزله در گوشه و کنار شهر مشاهده شود اسکلت‌های ادارات و مساجد و کتابخانه‌ها هنوز هم چشم‌ها را آزار دهد، اگر مکانی هم طی این سه سال تکمیل شده و یا پیشرفتی داشته است از بزرگواری دولت شهید رئیسی بوده است وگرنه وقتی پایان بازسازی اعلام می‌شود دیگر جایی برای درخواست اعتبار برای تکمیل واحد تخریبی نمی‌ماند. 

یکی دیگر از مشکلات به‌جا مانده از دوران زلزله وعده‌های پوچ و دروغین دولت‌مردان برای امهال تسهیلات زلزله‌زدگان است که امروز به بزرگترین مانع برای دریافت تسهیلات تشویقی بانک‌ها تبدیل شده است، امروز اکثریت مردم شهرستان به دلیل وعده‌های دروغین و اعمال جریمه‌های بسیار بانکی توان بازپرداخت تسهیلات زلزله را ندارند و بدهکار بانک‌ها شده و از دریافت تسهیلات تشویقی ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن و اشتغال و… محروم شده‌اند. 

مرزبان بساطی؛ معاون امور عمرانی فرماندار سرپل‌ذهاب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی مرصادنیوز؛ اظهار داشت: زلزله سال ۹۶ خسارات بسیاری بر زیرساخت‌های شهری، ادارات، مراکز فرهنگی و مذهبی و ورزشی و مسکونی شهرستان وارد کرد. 

وی افزود: بزرگترین ظلمی که به مردم شهرستان شد اعلام پایان بازسازی زلزله توسط دولت گذشته بود که بدون در نظر گرفتن واحدهای تخریبی بازسازی‌نشده این پایان بازسازی اعلام شد و ردیف اعتباری بازسازی استان از بودجه کشور حذف شد. 

بساطی تصریح کرد: این پایان بازسازی در حالی اعلام شد که ادارات غله، جهاد کشاورزی، فرمانداری، دانشگاه پیام نور، اداره آب، کتابخانه‌های عمومی، خانه معلم، سالن ورزشی تربیت، اردوگاه راه کربلا، ساختمان فنی و حرفه‌ای، مرکز تحقیقات کشاورزی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساختمان‌های انتظامی، اداره ثبت، مساجد و حتی بخشی از منازل مسکونی بازسازی نشده‌اند. 

معاون عمرانی فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: با حذف ردیف اعتباری بازسازی زلزله استان هیچ‌گونه اعتباری برای بازسازی این اماکن وجود ندارد و تمام این ساختمان‌ها بلاتکلیف هستند. 

وی در پایان افزود: انتظار است که دولت اعتبار لازم برای تکمیل بازسازی این ساختمان‌ها را اختصاص دهد تا بعد از گذشت قریب به هفت سال بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به اتمام برسد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از