حالت تاریک
آغاز معادلات‌ سیاسی جدید از ۲۵ فروردین‌ماه؛

عملیات وعده صادق محاسبات دنیا را تغییر داد

عملیات وعده صادق محاسبات دنیا را تغییر داد

به‌دنبال اجرای عملیات نظامی وعده صادق، محاسبات سیاسی دنیا تغییر کرد و معادلات‌ جدیدی شکل گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ در روز ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هماهنگی نیروهای محور مقاومت حملات چند جانبه و ترکیبی را علیه رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی با نام عملیات وعده صادق آغاز کردند.

در این عملیات از تعداد قابل توجهی پهپاد، موشک‌های کروز و بالستیک استفاده شد که به تعبیر تحلیل‌گران سیاسی و نظامی  یکی از بی‌نظیر‌ترین و بی‌سابقه‌ترین حملات پهپادی در طول تاریخ بوده است و برای ایران اسلامی و محور مقاومت افتخار خاصی را به دنبال داشت که بتوانند قدرت نظامی خود را به رخ مستکبران جهانی بکشند.

 این حمله قاطع و عملیات کوبنده جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوز و حمله هوایی رژیم غاصب صهیونیستی علیه کنسولگری‌ ایران در دمشق بود که در روز دوشنبه ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ صورت گرفت و موجب شهادت چند تن از سرداران و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی شد.

حمله پهپادی سپاه پاسداران تنها یک سیلی نظام جمهوری اسلامی ایران به رژیم غاصب صهیونیستی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قبال تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران، به نوعی یک انتقام سخت بود که بر اساس وعده صادقی صورت گرفت که مقام معظم رهبری داده بودند و فرمودند که رژیم صهیونیستی باید تنبیه شود.

نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در پی اقدام علیه رژیم غاصب صهیونیستی چند نکته حائز اهمیت است؛ اینکه ایران با کسی شوخی ندار‌د و این قدرت را دارد که در مقابل متجاوزان ایستادگی کند و آنها سر جای خودشان بنشاند و مهم‌تر از همه ظرفیت اعجاب‌انگیز موشکی ایران را به رخ جهانیان بکشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این عملیات نشان داد که در هر نقطه از ایران اسلامی ظرفیت پرتاب موشک را دارد و منحصر به یک منطقه خاص نیست؛ در پی این اقدام، ملت ایران نیز به دنیا نشان دادند که پای عملکرد و این اقدام شجاعانه سپاه پاسداران ایستاده‌اند و شبانه به خیابان آمده و به شادی پرداختند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت ایران اسلامی منتظر یک اقدام سختی بودند که در تراز جنایت رژیم صهیونیستی باشد، به لطف خداوند متعال این اقدام به صورت وسیع و عزتمندانه توسط سپاه پاسداران علیه پایگاه‌های نظامی رژیم جنایتکار صهیونیستی انجام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: حمله پهپادی سپاه پاسداران تنها یک سیلی نظام، به رژیم غاصب صهیونیستی بود و در صورت حضور ارتش سرافراز و دیگر نیروهای نظامی، شرایط خیلی بدتری برای صهیونیست‌ها در پیش بود، اما سپاه به نمایندگی از نظام اسلامی در صف اول میدان ایستاد و این سیلی را به رژیم صهیونیستی زد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا چند روز آینده صهیونیست‌ها در گیجی به سر برده و با پول‌های کثیف کلانی که دارند، سعی می‌کنند تبلیغات رسانه‌ای را کنترل کرده و خسارات به بار آمده را به دنیا منتقل و اطلاع‌رسانی نکنند اما آنهایی که باید قدرت ایران را بفهمند حتماً فهمیده‌اند.

وی در ادامه افزود: در پی این شرایط، موج خروج از رژیم صهیونیستی شدت گرفته است  و با ریزش بورس‌های دنیا موج احساسی تلخی بر رژیم غاصب صهیونیستی حاکم خواهد شد و نظامیان این کشور دیگر خود را قدرتمند نخواهند دانست و گنبد آهنینی و امنیت پوشالی که از آن دم می‌زنند بهم خواهد ریخت‌.

نماینده مردم سنقر و کلیایی تأکید کرد: به لطف الهی فضای امروز فضای بسیار خوبی است، چرا که در آینده هیچ کسی جرات نمی‌کند به مظلومان جهان تعدی کند، چون می‌داند یکی از حامیان مظلومان جهان، ایران اسلامی است‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا تصریح ابراز کرد: این اقدام سپاه پاسداران، حرکت بسیار مبارک، عزتمند، با شکوه و قدرتمندی بود که قدرت ایران اسلامی را به رخ دنیا و رژیم صهیونیستی کشید و حتماً معادلات منطقه خاورمیانه که رو به تغییر بود، سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

جمهوری اسلامی در عملیات خود طرح نوینی را در قالب ساختار نظامی خاورمیانه  و دنیا ارائه کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به خطای استراتژیکی که رژیم غاصب صهیونیستی داشت و علی‌رغم ملاحظات خاص جمهوری اسلامی طی این مدت که می‌خواست کار به اینجا کشیده نشود، اما ظاهراً این اشتباه محاسباتی برای صهیونیست‌ها و قدرت‌های غربی پیش آمده که جمهوری اسلامی ایران در مقابل اقدامات متجاوزانه صهیونیست‌ها، اقدامی نخواهد کرد و تحرکات آن بیشتر به صورت تهدید و عملیات روانی خواهد بود.

منتخب مردم شهرستان هرسین، صحنه و کنگاور در انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند: رژیم غاصب صهیونیستی به دلیل این خطای استراتژیکی که مرتکب شدند، باید تنبیه شود؛ در طول مدتی که از حمله به کنسولگری ایران گذشت خیلی تلاش‌ شد که ایران واکنشی نداشته باشد اما با اقدامی که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت از نگاه غربی‌ها و تحلیل‌گران غربی یک اتفاق بی‌نظیری تاریخی و بی‌سابقه رخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران با این اقتداری که نشان داد و با اقدام خود طرح نوینی در غالب ساختار نظامی در خاورمیانه و حتی در دنیا به وجود آورد و علی‌رغم اینکه غربی‌ها در ظاهر اعلام کردند که دخالتی ندارند و نسبت به عملکرد صهیونیست‌ها اعلام برائت کردند اما در عمل هر آنچه از لحاظ دیپلماسی و غیردیپلماسی در توان داشتند برای کمک به صهیونیست‌ها به‌کار گرفتند.

وی در ادامه افزود: حمله گسترده جمهوری اسلامی ایران در قالب یک حمله ترکیبی، مستکبران را  مات‌ و مبهوت کرد و آن هیمنه‌ای که رژیم غاصب صهیونیستی طی این سالیان برای خود ساخته بود به دوباره پس از عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای حماس، به دست پاسداران انقلاب اسلامی درهم شکسته شد و نیز انعکاس خوبی از لحاظ ارزش نظامی در سطح جهان داشت.

نماینده منتخب مردم شرق استان کرمانشاه ایران کرد: با این اقدام شجاعانه جمهوری اسلامی ایران یک روح تازه و جدیدی در کالبد محور مقاومت دمیده شد که البته مشکل اصلی هم به خود غربی‌ها بر می‌گردد، چرا که با خطای استراتژیک و راهبردی خود به خصوص آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان هیچ کدام اجازه ندادند در سازمان ملل اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی محکوم شود، لذا شاهد عواقب آن برای این رژیم متجاوز هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی در پایان ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را به همگان نشان داد، این اقتدار برای جامعه اسلامی، ملت غیور ایران و محور مقاومت عزت و سربلندی آفرید و به‌خاطر این موفقیت بی‌نظیر و غرورآفرین از همه نظامیان ایران اسلامی و شهیدان عزیز که جان خود را در این راه فدا کردند به ویژه شهید تهرانی‌مقدم ممنون هستیم.

اقدام و انتقام جمهوری اسلامی ایران حاوی پیام برای همه مستکبران جهان بود

آیت‌الله امان‌ نریمانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: اقدام موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم نامشروع صهیونیستی دل همه آزادی‌خواهان و افراد انسان‌دوست‌های دنیا خصوصاً مسلمانان و مردم ایران در سراسر کشور را شاد کرد و مرهمی بر زخم‌های مظلومان نوار غزه شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: باور دارم مقام معظم رهبری با توجه به اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین و اقدامات متجاوزانه خود علیه منافع جمهوری اسلامی ایران در منطقه، بیشتر از هر کسی دلشان خون بود و ما بی‌صبرانه منتظر این روز و این اقدام غرورآفرین بودیم که به بهترین شکل صورت گرفت.

آیت‌الله نریمانی خاطرنشان کرد: این اقدام و انتقام سخت حاوی یک پیام مهم برای جهانیان، به ویژه مستکبران است و نشان از آغاز حرکتی بزرگ در راستای فراهم کردن شرایط ظهور منجی عالم بشریت است که ان‌شاء‌الله با حضور خود عدل و داد را در جهان گسترش داده و حامی مظلومان عالم خواهد بود.

وی در ادامه افزود: تصمیمات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا و آن چیزی که تصمیم گرفته می‌شود قطعاً به صلاح و خیر ملت غیور ایران اسلامی بوده و برای ما بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

نماینده مردم کرمانشاه در خبرگان رهبری ابراز کرد: به صورت ویژه از نیروهای مسلح سپاه پاسداران و ارتش عزیزمان تقدیر و تشکر می‌کنیم که با تدابیر خاص خود تأدیبی علیه رژیم وحشی صهیونیستی انجام دادند  و این برای نظام جمهوری اسلامی و برای همه مسلمانان مایه سربلندی و افتخار است.

آیت‌الله نریمانی در پایان با توجه به تأثیر تحولات منطقه‌ای در بازار فروش نفت و نرخ ارز، گفت: اقدامات نظامی بدون شک یکی از عوامل موثر در افزایش و کاهش نرخ نفت و دلار در بازار جهانی و داخلی است که ان‌شاء‌الله پس از این اقدام شجاعانه شاهد آثار مثبت آن در بازار باشیم و قطعاً نیز همین‌طور خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ بنا به گفته کارشناسان و تحلیل‌گران سیاسی و نظامی، این عملیات جمهوری اسلامی ایران اولین درگیری مستقیم نظامی بین ایران اسلامی و رژیم غاصب صهیونیستی، از آغاز درگیری‌های نیابتی طی چند دهه اخیر بوده که قطعاً باعث ایجاد معادلات سیاسی و نظامی جدیدی در منطقهٔ غرب آسیا خواهد شد.

انتهای خبر/

 

حمیدرضا حاتمی/ خبرنگار و فعال فضای مجازی

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از