حالت تاریک
دادستان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

پرهیز از اقدامات تفرقه‌انگیز و غیرقانونی در انتخابات

پرهیز از اقدامات تفرقه‌انگیز و غیرقانونی در انتخابات

دادستان اسلام آبادغرب گفت: کاندیداها و هواداران آنها از اقدامات تفرقه‌انگیز و غیرقانونی در انتخابات پرهیز کنند.

به گزارش اطلاع رسانی مرصاد، سید سجاد ملایری دادستان شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: اکنون که تمام هجمه‌های معاندین علیه حاکمیت نظام اسلامی است، بر همه فرض واجب است که در انتخابات یازدهم اسفند ماه مشارکت گسترده و وسیعی داشته باشد چراکه این مشارکت مهر تاییدی بر اصل حاکمیت نظام اسلامی است.

وی افزود: نیاز است همه مردم برای رفع مشکلات خود و کاهش معضلات اجتماعی، اقتصادی و ... در انتخابات حضور پیدا کنند و آگاهانه انتخاب نمایند.

دادستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه زمان اخذ رأی از ساعت هشت صبح الی 18 عصر می‌باشد، از مردم خواست که در ساعت اولیه صبح رأی خود را به صندوق بیندازند و رأی دادن را به آخر وقت موکول نکنند.

ملایری با اشاره به اینکه آرای مردم حق الناس است، افزود: وظیفه مسئولین، نهادهای اجرایی و حاکمیتی هم این است که ضمن فراهم نمودن زمینه مشارکت وسیع مردم، امانتدار آرای مردم باشند و همچون سال‌های گذشته از آرای مردم صیانت نمایند.

وی با اشاره به قانون انتخابات خطاب به کاندیدهای نمایندگی مجلس تذکر داد: همانگونه که داوطلبان برای کسب آرای نمایندگی مردم در قوه مقننه تلاش می نمایند انتظار است که خود نیز قانون را رعایت کنند و حامیان خود را توجیه نمایند که در فرصت باقیمانده از هرگونه تخریب و توهین به دیگر کاندیدها پرهیز نمایند.

دادستان شهرستان توصیه کرد: کاندیدها و هواداران ایشان  با هم دوستانه و برادرانه برخورد نمایند و از سخنان و اقدامات تفرقه انگیز پرهیز و جلوگیری نمایند و وحدت بین اقوام، اقشار و اقلیت‌های مذهبی را برهم نزنند، تمامی کاندیدها و هواداران و حامیان ایشان تابع قانون باشند چون قانون فصل الخطاب تمام موضوعات است.

دادستان اسلام آبادغرب اعلام کرد:  تمام مسئولین کشوری و لشکری که در شهرستان خدمت می نمایند، حق ندارند از امکانات بیت المال له یا علیه نامزدها استفاده کنند چون این امکانات متعلق به عموم مردم است و این امر ممکن است موجبات پیگیری و حتی تحت تعقیب کیفری قرار گیرد.

وی درخصوص اقدامات غیرقانونی تبلیغاتی کاندیدهای حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو، بیان کرد: فصل الخطاب قانون است و کاندیدها و هواداران باید تمام امورات تبلیغاتی‌شان براساس قانون انتخابات باشد و اقدامات خلاف قانون کاندیدها مصداق تخلف و جرائم انتخاباتی می باشد.

ملایری گفت:  ضابطین خاص و عام موظف و مکلف شده‌اند با تخلفات و جرائم انتخابات به ویژه تجمعات خارج از شعب اخذ رای برخورد شدید صورت گیرد.

وی عنوان کرد: گشت‌های انتظامی و رضویون به صورت محسوس و نامحسوس در روز انتخابات سازماندهی شده‌اند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی یا تجمع درب شعب اخذ رای، متخلفان و تجمع کنندگان بازداشت و تا بعد از فرآیند انتخابات در بازداشتگاه خواهند ماند.

دادستان شهرستان از رسانه ها و فعالان مجازی بی طرف که در برگزاری انتخابات پرشور شهرستان‌های اسلام آبادغرب و دالاهو در کمال آرامش همکاری نمودند تقدیر و تشکر نمود و از ایشان تقاضا نمود تا پایان انتخابات و اعلام نتایج همکاری لازم را در این راستا داشته باشند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از