حالت تاریک
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه خبر داد:

کاشت ۱۴۰۳ اصله نهال در کرمانشاه

کاشت ۱۴۰۳ اصله نهال در کرمانشاه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از کاشت یک هزار و ۴۰۳ اصله نهال همزمان با روز درختکاری خبر داد.

ان‌شالله کولانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: همزمان با ۱۵ اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی امروز یک هزار و ۴۰۳ اصله نهال در کرمانشاه کاشته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: امروز نیز مراسم روز درختکاری در شهرک صنعتی زاگرس با حضور گروه‌های مردمی، نهادها و سازمان‌ها برگزار شد.

کولانی بیان کرد: یکی از طرح‌های مهمی که توسط منابع طبیعی در حال اجرا است طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت بوده که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است و شعار امسال هفته منابع طبیعی «منابع طبیعی با مشارکت مردم؛ برای مردم» از تاریخ ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه است.

وی ادامه داد: در طرح کاشت یک‌ میلیارد درخت طی چهار سال ۳۶ اصله نهال طی چهار در استان کرمانشاه غرس خواهد شد که سهم سالانه استان ۹ میلیون اصله نهال است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: سهم هر ایرانی در طرح کاشت یک میلیارد درخت سه اصله نهال است که این طرح در بازه زمانی چهار ساله انجام می‌گیرد و با محوریت منابع طبیعی، گروه‌های مردمی و ادارات و نهادها است.

کولانی بیان کرد: ظرفیت تولید نهال در استان کرمانشاه ۳ میلیون نهال با استفاده از ظرفیت نهالستان‌های بخش خصوصی و دولتی است و گونه‌های صنوبر، اکالیپتوس، اقاقیا، زالزالک و زبان گنجشک با هدف توسعه زراعت چوب کاشته خواهد شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از