حالت تاریک
سرپرست اداره کل راهداری استان کرمانشاه مطرح کرد:

کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: اصلی‌ترین اهداف راهبردی و رویکرد ما؛ کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه سید شهرام کهریزی اظهار داشت: اصلی‌ترین اهداف راهبردی و رویکرد ما؛ کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است که به همین منظور و با انجام برنامه ریزی و اهداف کارشناسی شده اقداماتی در این حوزه انجام شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: با کارشناسی‌های انجام شده، یکی از مواردی که بیشترین تلفات جاده‌ای را در سال‌های گذشته داشته است تردد راکبین موتورسوار درمحورهای روستایی و فرعی بوده که برنامه‌های گسترده‌ای در این خصوص انجام شد و ما توانسته‌ایم در ۶ ماهه اول سال‌جاری، تلفات جاده‌ای را در راه‌های روستایی و فرعی ۱۰۰ درصد کاهش دهیم و به صفر برسانیم.

کهریزی افزود: برای انجام این مهم، اقداماتی از جمله: برگزاری کلاس‌های آموزشی با محوریت رعایت قوانین و مقررات و اهداء کلاه ایمنی انجام شده و در ۹ ماهه گذشته سال‌جاری طرح ایمن‌سازی راکبین موتورسیکلت در روستاها و شهرستان‌ها بصورت مستمر درحال انجام است. تعداد ۵۸۶ کلاه ایمنی و ۲ هزار و ۳۴۴ برچسب ایمنی به راکبین موتور سیکلت اهداء و ۸۴۰ نفر ساعت نیز کلاس آموزشی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: ارتقای ایمنی عابران پیاده، یکی دیگر از از اهداف راهبردی این اداره کل است که جامع هدف در طرح مدارس و دانش آموزان حاشیه راه‌ها بوده و در ۹ ماهه سال‌جاری، ایمن‌سازی فیزیکی ۴ مدارس حاشیه راه‌ها و آموزش ۱ هزار و ۹۵۰ نفر ساعت دانش آموزان حاشیه راه‌ها با برگزاری مسابقه و اهداء جوایز انجام شده است.

کهریزی در ادامه درباره دیگر اهداف راهبردی گفت: کاهش معضل خستگی در رانندگان با برگزاری و اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن در راهدارخانه‌ها و مجتمع‌های خدمات رفاهی، بهبود رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با انتشار کتابچه، بروشور، تبلیغات محیطی بیلبورد، انتشار موشن‌گرافی و اینفوگرافی در شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیمای استان کرمانشاه انجام شده که هدف اصلی؛ فرهنگ‌سازی رعایت قوانین و مقررات رانندگی است.

وی درباره ارتقای وضعیت ایمن شبکه راه‌های استان گفت: در حوزه ایمنی راه‌ها در ۹ ماهه سال‌جاری اقدامات مؤثر و گسترده‌ای انجام شده است که می‌توان گفت: این اقدامات در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای نقش بسیار خوبی را ایفا کرده است و این اقدامات بخصوص در ایام پیک تردد زوار اربعین حسینی (ع) نمود داشت که تمامی زوار اربعین از وضعیت محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه بسیار خشنود و راضی بودند. اگر بخواهیم گوشه‌ای از این اقدامات را شرح دهیم می‌توان به نگهداری و ترفیع، تعمیر و نوکوبی ۷۹ کیلومتر گاردریل، نصب ۳۴ کیلومتر نیوجرسی، نصب ۱۲ هزار عدد تودلی، گل‌گارد و مسیرنما بر روی نیوجرسی‌ها و گاردریل ها، اجرای بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط‌کشی در راه‌ها، نصب ۱۶ هزار و ۵۰۰ عدد تابلو اخطاری، انتظامی و علائم، ایمن‌سازی و آشکارسازی ۷۵ مورد دوربرگردان و دماغه ها، نصب ۱۸ هزار و ۵۰۰ عددرفلکتور در حاشیه بزرگراه‌ها، احداث ۱۶ کیلومتر روشنایی طولی جدید در نقاط پرحادثه و گردنه‌ها انجام شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: ارتقای ایمنی دسترسی به شبکه راه‌ها از اهداف و رویکردهای بسیار مهم است، که در این خصوص می‌توان به رفع ۳۹ نقاط پر حادثه در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: طی ۹ ماهه سال‌جاری، ۳۱ نقطه مستعد حادثه، ۸ نقطه مصوب سال ۱۴۰۱ و نیز ۹ نقطه پرحادثه درحال انجام است.

سید شهرام کهریزی در پایان افزود: سامانه ۱۴۱؛ پل ارتباطی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با همشهریان عزیز است به نحوی که می‌توانند نظرات، پیشنهادها و انتقادهای خود را با ما در میان بگذارند تا در اولین فرصت نسبت به پاسخگویی اقدام شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از