حالت تاریک
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه:

کرمانشاهیان اهدای خون را فراموش نکنند

کرمانشاهیان اهدای خون را فراموش نکنند

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی گفت: کرمانشاهیان اهدای خون را فراموش نکنند.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی مرکز انتقال خون استان کرمانشاه واقع در میدان فرمانداری همه روزه آماده پذیرش مراجعان و اهداکنندگان خون است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز همیشگی است زیرا مراکز درمانی و بیماران نیازمند به این فرآورده‌های خونی هستند که تأمین آن از سایر راه‌ها غیر ممکن است.

میرزاده تصریح کرد: سال گذشته ۷۳ هزار نفر به مراکز انتقال خون استان کرمانشاه مراجعه کردند که ۵۸ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی ذخیره خونی استان کرمانشاه مطلوب است اما با توجه به تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان با کاهش مراجعه اهداکنندگان مواجه‌ایم که از تمام همشهریان دعوت می‌کنیم در این ایام اهدای خون را فراموش نکنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه احتمال وقوع تصادفات رانندگی وجود دارد نیاز به فرآورده‌های خونی نیز بیشتر احساس می‌شود و مرکز انتقال خون استان به تمام گروه‌های خونی به‌ویژه گروه‌های خونی منفی نیازمند است.

میرزاده بیان ‌کرد: مرکز انتقال خون استان کرمانشاه از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۲ آماده پذیرش اهداکنندگان است و در شب‌های قدر نیز تا ساعت ۲۳ آماده پذیرش مراجعین است.

وی خاطرنشان کرد: به تمامی گروه‌های خونی نیاز داریم اما اهداکنندگان نسبت به اهدای پلاکت نیز اقدام کنند زیرا عمر فرآورده خونی پلاکت تنها سه روز است که نیاز داریم اهداکنندگان خون به صورت مستمر اهدای خون را داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه عنوان کرد: همچنین به دلیل حضور در ماه مبارک رمضان روزه‌داران محدودیتی برای اهدای خون ندارند اما در ساعت پس از افطار این آمادگی برای پذیرش افراد و اهدای خون وجود دارد.

وی ادامه داد: چنانچه فرد روزه‌دار قصد اهدای خون در طول مدت روز را دارد می‌تواند حتما پس از افطار تا سحر مایعات زیادی را مصرف کند تا در هنگام اهدای خون مشکل خاصی را نداشته باشد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از