حالت تاریک
مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه:

کرمانشاه بیشترین زن ایثارگر را دارد

کرمانشاه بیشترین زن ایثارگر را دارد

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه با اشاره به تشریح برنامه کنگره ملی شهدای استان گفت: این استان اولین شهر از لحاظ تعداد بالای ایثارگران و جانبازان زن و دومین شهر از نظر تعداد شهدای زن در ایران اسلامی است.

 

فرشته همتی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با بیان اینکه شهدا نقش بزرگی در پیشرفت کاروان انقلاب اسلامی دارند، اظهار داشت: ظرفیت‌های بزرگی در عرصه دفاع مقدس در کرمانشاه وجود دارد، این استان اولین شهر از لحاظ تعداد بالای ایثارگران و جانبازان زن و دومین شهر از نظر تعداد شهدای زن در ایران اسلامی است که بر اساس منویات مقام عظمای ولایت باید این گنجینه ماندگار شود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه و دبیر کمیته امور بانوان کنگره ملی شهدا استان افزود: در راستای نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین قشر جامعه‌ساز زنان فعالیت‌هایی در کمیته کنگره شهدای ملی انجام شده است که به تعدادی از آنها اشاره می‌شود.

همتی گفت: فعال‌سازی کمیته زنان در استان و ابلاغ سر فصل هر کارگروه به افراد تعیین شده که تاکنون ۴۲ عنوان برنامه در سطح استان به طور متناوب انجام شده است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌ها و یادواره‌ها در سطح استان، دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری از جمله می‌توان به برگزاری همایش اسوه‌های صبر، طلایه‌داران حریم عفاف و‌ حجاب، اجتماع دختران، چاپ تمبر یادبود زنان شهیده، میز خدمت، تألیف چندین کتاب، مسابقه کتاب‌خوانی زنان شهیده و نقش زنان استان و همچنین دورهمی‌های دخترانه اشاره کرد.

همتی با بیان اینکه تعدادی از برنامه‌ها نیز در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و بر اساس گفتمان الگوی سوم زن مسلمان برنامه‌هایی با سر فصل‌هایی تحت عنوان گهواره تمدن، لحظه‌های اضطراب و معجزه عظیم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در موضوع روایت‌گری نیز از ۵۰ نفر از فعالان فرهنگی مصاحبه صورت گرفته و دوره توانمندسازی روایت‌گری برگزار شده است.

همتی افزود: از دیگر برنامه‌ها در راستای کنگره ملی شهدا تأسیس باشگاه ردا (روایت دختران ایرانی) که حدود ۲۰۰ نفر دختران دهه ۸۰ در بحث روایت‌گری ثبت‌نام صورت گرفته است.

وی گفت: در بحث کنشگری بانوان، جنبش زنان راه‌اندازی شده که در روز قدس انجام و فعالیت‌های ایشان در جنبش‌های دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

همتی بیان کرد: همچنین جنبش دختران دهه هشتادی، برگزاری نشست‌های بصیرتی با عنوان «پای خانواده ایستاده‌ایم»، گردهمایی کودکان، عاشورایی بین فرزندان ۶ تا ۱۲ سال، برگزاری دوره‌های سبک زندگی بر مبنای آموزه‌های دینی و کاروان لبیک مادران ایرانی که از مادران شاخص در سطح استان دعوت به‌عمل می‌آید که در جریان انتخابات فعال باشند از دیگر برنامه‌ها است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه افزود: مسابقه دل‌نوشته امید، جشنواره خاطره‌گویی پر از زندگی، کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه و دانشگاه از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: کنگره بانوان تأثیرگذار (گفتمان‌سازی درباره زنان) و تشکیل بانک اطلاعاتی، همایش اسوه‌های صبر و مقاومت استان و برگزاری گرامیداشت جام فرنگیس که در راستای بزرگداشت کنگره ملی شهدا برگزار می‌شود.

همتی با بیان اینکه هویت‌بخشی به جامعه توسط شهدا صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این یادواره‌ها چراغ راه جامعه و الگویی برای ملت سرافراز ایران اسلامی باشد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از