حالت تاریک
رهبری که معادلات دنیا را بهم ریخت؛

یک جهان، یک خمینی

یک جهان، یک خمینی

امام خمینی(ره) نه تنها رهبر مسلمانان بودند بلکه توانستند تمام معادلات جهانی را بهم بریزند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ امام خمینی(ره) شخصیتی بی‌نظیری بودند که توانستند با اتکا به قدرت ایمان و پشتیبانی مردم حکومت ستم‌شاهی پهلوی را سرنگون کنند و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برسانند و روحیه استقلال و خودباوری را بار دیگر در این سرزمین زنده کنند.

امام خمینی(ره) از زمان آغاز مبارزه با حکومت ستم‌شاهی پهلوی با وجود اینکه سختی‌های بسیار زیادی را تحمل کردند اما لحظه‌ای دست از مبارزه بر نداشتند و در این مسیر ثابت‌قدم باقی‌ماندند و مردم برای تحقق انقلاب اسلامی ایران همواره در راه مبارزه با حکومت پهلوی و استکبار جهانی باقی‌ماندند.

سیره امام خمینی(ره) در ابعاد مختلف زندگی که برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است، می‌تواند برای جوامع امروز بشری بسیار گره‌گشا باشد زیرا ایشان بسیاری از حوادث امروز جهان را پیش‌بینی می‌کردند و همواره نسبت به نقشه‌های شوم استکبار جهانی برای جهان اسلام و بشریت هشدار می‌دادند.

با وجود اینکه رسانه‌های غربی همواره سعی می‌کنند ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) را برای مردم جهان پنهان کنند اما امروز می‌بینیم در سراسر جهان افراد مختلفی از اقصی نقاط دنیا به واسطه آشنایی با سیره امام خمینی(ره) در مسیر درست زندگی قرار گرفته‌اند.

یکی از ویژگی‌های مهم انقلاب اسلامی ایران که مورد تأکید امام خمینی(ره) قرار داشت و اکنون توسط مقام معظم رهبری در حال انجام است توجه به موضوع مردم‌سالاری‌دینی است که در ابتدا قانون اساسی به رأی ملت گذاشته شد و به تصویب رسید و سپس با برگزاری انتخابات‌ مختلف رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا مشخص شدند تا خواست و نظر مردم در اداره کشور ظهور و پیدا کند.

انقلاب اسلامی ایران بر پایه مردم‌سالاری‌ دینی شکل گرفت 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید یاوری در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سه رکنی هستند که پس از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) در کشورمان به مرحله اجرا رسید و مردم آگاهانه و بدون هیچ‌گونه فشاری نمایندگان خود را برای اداره کشور معرفی می‌کنند.

دستیار مردمی‌سازی استاندار کرمانشاه گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره) با مشورت فقها و علمای زمان در ابتدا موضوع تدوین قانون اساسی را در مجلس خبرگان مطرح کردند که پس از صحبت‌های بسیار زیاد و جمع‌آوری نظرات قانون اساسی به تصویب رسید.

یاوری بیان کرد: هنگامی قانون اساسی به تصویب مجلس خبرگان رسید امام خمینی(ره) آن را برای اجرا به رأی ملت گذاشتند و در ۱۲ اردیبهشت‌ماه این قانون مورد تایید ملت ایران قرار گرفت و سپس رئیس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تشکیل شدند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) بر اساس سیره پیامبر اکرم(ص) عمل کردند و برای تشکیل حکومت اسلامی وارد میدان شدند از سوی دیگر این انقلاب برگرفته از مردم است زیرا مردمان این سرزمین برای تشکیل و حفظ آن شهدای بسیاری را تقدیم آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند و تاکنون نیز با حضور در صحنه‌های مختلف این انقلاب پابرجا مانده و با اقتدار در حال حرکت به سمت مقصد نهایی است.

دستیار مردمی‌سازی استاندار کرمانشاه افزود: یکی از ارکان مهم انقلاب اسلامی ایران مردمی‌سازی امور است زیرا مردم در هر کجا که وارد عرصه شدند توانستند موفقیت و پیروزی‌های بزرگی را رقم بزنند و باور امام خمینی(ره) به مردم، یک باور قلبی بود.

یاوری خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم؛ شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی مردمی‌سازی امور مورد توجه قرار گرفت و توانستیم این گفتمان را در جامعه اجرایی کنیم و در دولت آینده نیز این گفتمان باید تداوم پیدا کند و مقام معظم رهبری در دیدارهای خود بر حضور مردم در عرصه‌های مختلف و مردمی‌سازی امور تأکید دارند.

امام خمینی(ره) مردم را بیدار و آگاه کرد

پوریا جلالی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امام خمینی(ره) شخصیتی بودند که پس از گذشت سال‌ها از رحلتشان همچنان می‌توان از مکتب ایشان بهره‌برداری کرد و در مسیر درست گام برداشت زیرا در دنیای امروز فتنه‌های مختلفی توسط دشمنان در حال شکل‌گیری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در زمان حکومت پهلوی مردم حق هیچ‌گونه اعتراضی به حکومت را نداشتند و با کوچک‌ترین انتقاد راهی زندان می‌شدند و روزنامه‌نگاران وقت نیز حق انتشار مطالب انتقادی نسبت به حکومت را نداشتند و در صورت چاپ مطالب خلاف نظر رژیم پهلوی آن روزنامه و نشریه بسته می‌شد.

جلالی بیان کرد: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران حق اظهارنظر مردم برای اداره کشور از طریق انتخابات است که مردم می‌توانند با بررسی برنامه‌های کاندیداهای مختلف نمایندگان خود را برای اداره کشور در مجلس و دولت انتخاب کنند.

وی ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنیم انتخابات‌ مختلف بدون هیچ‌گونه مشکلی حتی در دورترین نقاط شهری، روستایی و حتی مرزی برگزار می‌شود و مردم می‌توانند نظر خود را بیان کنند اما دشمن به دنبال تضعیف جایگاه انتخابات و نظام مردم‌سالاری‌ دینی است زیرا حضور مردم در صحنه انتخابات را برای خود ضرر می‌داند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: پس از شهادت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی مردم ایران اسلامی خدمتگزار خود را با حضور میلیونی در خیابان‌ها تشییع کردند و نشان دادند که همواره پای کار نظام هستند و خدمات دولت را تأیید کردند.

جلالی خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری اهالی فرهنگ و هنر علاوه‌ بر حضور خود پای صندوق‌های رأی، مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند زیرا سرنوشت هر ملتی باید به دست خود مردم آن سرزمین رقم بخورد.

سیاست نه شرقی، نه غربی در نظام اسلامی تحقق یافت

حجت‌الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امام خمینی(ره) مرد سیاست بودند اما هرگز سیاست‌بازی به معنای رفتارهای سیاست‌مداران امروزی جهان را نداشتند بلکه همواره سعی می‌کردند بر اساس دستورات اسلام حرکت کنند.

مدیرکل سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در زمان حکومت پهلوی ارزش یک سرباز آمریکایی از ملت ایران بیشتر بود و بر اساس قانون کاپیتولاسیون آمریکایی‌ها می‌توانستند برای مرگ سگ خود از مردم ایران غرامت دریافت کنند و در فیش حقوق خود حق توحش دریافت می‌کردند.

احمدی عنوان کرد: امام خمینی(ره) این رفتار استکبار جهانی را برهم زد و با پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها آمریکایی‌ها را از ایران بلکه از منطقه اخراج کرد و البته بر اساس منویات مقام معظم رهبری روزی فرا خواهد رسید که شاهد فروپاشی نظام استکبار جهانی باشیم.

وی تأکید کرد: بسیاری از افراد شاید در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی عقیده داشتند باید متکی به قدرت‌های جهانی بود اما امام خمینی(ره) شعار نه شرقی و نه غربی را مطرح کردند و استقلال و آزادی این سرزمین را رقم زدند و سربازان مکتب ایشان مانند شهید سلیمانی و آیت‌الله رئیسی ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) بودند.

مدیرکل سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امروز تمام مردم ایران اسلامی وظیفه دارند تا با حضور پای صندوق‌های رأی بار دیگر ضمن تجدید بیعت با امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب؛ دولتی را برای ادامه مسیر خدمت‌رسانی به مردم و ترویج بیشتر سیاست‌های انقلاب اسلامی در جهان انتخاب کنند تا این مسیر در نهایت منجر به ظهور امام زمان(عج) شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ امام راحل به عنوان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران؛ بزرگترین انقلاب مستقل جهانی که منشأ آزادی جهانی شد، الگو و سرمشقی برای جهانیان به ویژه رهبران این کشورها است که ثابت کردند تنها با خدا باوری و به پشتوانه ملت، می‌توان پوزه دشمنان را به زمین مالید.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از