حالت تاریک
وزن سنگین یک روز ماندگار در تقویم کشور؛

۱۳‌آبان روایت‌گر تاریخ سیاسی ایران اسلامی است

۱۳‌آبان روایت‌گر تاریخ سیاسی ایران اسلامی است

۱۳آبان با ثبت وقایع تاریخی متعدد در دل خود تاریخ سیاسی ایران اسلامی را به تصویر می‌کشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، سیزدهم آبان ماه، یوم‌الله تجلی اراده، ایستادگی و مقاومت مقدس ملت در مصاف با استکبار جهانی است، گرامیداشت یاد و خاطره دانش‌آموزان و دانشجویان شهید و غیوری که به تاسی از رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) این روز را به یکی از مهمترین روزهای عزت، سربلندی و پایداری در مقابل استکبار تبدیل کردند و هم اینک اقتدار و عظیم حاصل از همان گفتمان استکبارستیزی و منطق مقاومت است.

 

استکبارستیزی پشتوانه شرعی دارد

محمدنبی احمدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، اظهار داشت: ۱۳ آبان روز استکبارستیزی است و بهترین تعریف از استکبارستیزی را قرآن کریم ارائه داده است.


رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: قرآن حدود ۴۰ بار واژه استکبار و مشتقات آن را به کار برده و معتقد است که مستکبر کسی است که به حق خود قانع نباشد و حقی را برای خود قائل شود که شایسته آن نیست.


وی ادامه داد: در این باره قرآن، شیطان را به عنوان اولین مستکبر معرفی می‌کند و امام عظیم‌الشأن ما نیز آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کردند که البته این نامگذاری بدون دلیل نیست بلکه از نشانه‌های قرآنی نشات گرفته است.


احمدی افزود: امام علی(ع) هم از شیطان به عنوان سلف‌المستکبرین نام می‌برد و او را کسی می‌نامد که از خلقت خود نسبت به آدم افتخار می‌کند.


وی خاطرنشان کرد: بنابر آیات و احادیث مشخص می‌شود که شیطان رجیم اولین مستکبر عالم است.


احمدی تصریح کرد: در حال حاضر نیز بزرگترین مستکبرین زمان ما آمریکا و ایادی او همچون رژیم صهیونیستی و انگلیس هستند.


وی اذعان داشت: از ویژگی‌های استکبار می‌توان به منفعت‌طلبی اشاره کرد و در این میان استکبار، میل سیری‌ناپذیری در چپاول اموال و منابع کشورها دارد در واقع منابعی همچون جواهرات و انرژی و هر آنچه را که منفعتی در آن باشد از آن خود می‌داند.


رئيس دانشگاه رازی ادامه داد: ویژگی دیگر استکبار جهان‌خواری اوست، استکبار مایل است سلطه‌جویی خود را بر تمام عالم القا کند و تصمیمات خود را بر تمام کشورها و ملت‌ها دیکته کند.


وی با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های بارز استکبار این است که نمی‌گذارد کشورهای مستقل رشد کنند، گفت: برای مثال می‌توان به پیشرفت‌های علمی ایران اسلامی اشاره کرد.


احمدی افزود: استکبار شاهد این است که کشور ما بر لبه علم قرار گرفته است و از هیچ کاری برای سنگ‌اندازی و ایجاد مانع بر سر پیشرفت‌های عظیم مملکت ما فروگذار نمی‌کند.

 

وی گفت: در نهایت می‌توان به القای ترس و اضطراب از جانب استکبار بر ملت‌های مستقل اشاره کرد آنها همیشه می‌خواهند چنین القا کنند که توانایی انجام هر کاری را بر علیه ملت‌های مستقل دارند.


این مقام مسئول تصریح کرد: درباره چرایی مبارزه با استکبار باید به دلایلی اشاره کرد که اولین آنها دلیل عقلی است، انسان‌های آزاده و دارای کرامت و عزت هیچگاه به دنبال ذلت نمی‌روند.


وی ادامه داد: دلیل دوم استکبار ستیزی دلیل شرعی است خداوند به هیچ انسانی اجازه ستم‌پذیری نداده است.

 

احمدی خاطرنشان کرد: دلیل سوم این است که استکبار همیشه خواهان تغییر رفتار ملت‌های مستقل مطابق با خواسته‌های خود است در این زمینه می‌توان به زورگویی استکبار علیه ملت مستقل ایران اشاره کرد استکبار همیشه خواهان این بود که ملت ایران انرژی هسته‌ای نداشته باشد.

 

وی ادامه داد: با این وجود ایران اسلامی محکم بر سر اعتقادات خود ایستاد و استکبار را مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود کرد طوری که هم‌اکنون سانتریفیوژهای نسل جدید در ایران مشغول به کار هستند.

 


احمدی گفت: زمانی تمام کشورهای همسو با آمریکا سفرای خود را از ایران فراخوانده‌اند اما دیدیم پس از مدت کوتاهی با خفت و خواری دوباره سفرای خود را به ایران بازگرداندند.

 

وی با اشاره به اینکه این قضایا همگی نشان‌دهنده استکبارستیزی است، خاطرنشان کرد: سیزدهم آبان ماه یادآور حماسه، ایثار و فداکاری دانش‌آموزان عزیز کشور است که این دانش‌آموزان غیور با قیام خود نشان دادند که برای احیای حقوق خود از دست ستمگران جهان، لازم است که به میدان آمده و مبارزه کنند.

 


رئیس دانشگاه رازی تاکید کرد: امسال هم بهتر از سنوات گذشته باید با یک جهان بینی بهتری به واسطه این ظلمی که توسط رژیم غاصب کودکش صهیونیستی که در حق مردم مظلوم فلسطین ایجاد شده در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان حضور داشته باشیم.

 

۱۳آبان فرصتی برای آگاه‌سازی نسل جوان


فرشته همتی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: زنان متدین و انقلابی همواره در صحنه‌های استکبار ستیزی حضور داشته و علیه کفر و نفاق و استکبار ایستاده‌اند.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: در یوم‌الله ۱۳آبان امسال در حالی این مراسم را برگزار می‌کنیم که شاهد جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه هستیم از این رو در راهپیمایی امسال خشم و انزجار بیشتری نسبت به استکبار و در رآس آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی از خود نشان می دهیم.

 

وی گفت: راهپیمایی ۱۳آبان ریشه در استکبارستیزی دارد و این روزها استکبار چهره واقعی خود را با ارتکاب جنایات هولناک بر ضد ملت فلسطین نشان داد.

 


همتی تاکید کرد: برنامه‌های ۱۳ آبان باید به محلی برای آگاه‌سازی نسل جوان و آینده‌ساز ایران اسلامی که انقلاب اسلامی را درک نکرده‌اند، تبدیل شود .


وی تصریح کرد: ملت عظیم‌الشأن ایران خصوصاً زنان و دختران با شرکت در راهپیمایی پرشور و دشمن شکن ۱۳آبان ایستادگی و استکبارستیزی را بار دیگر به رخ جهانیان به ویژه حاکمان پلید و جنایتکار و رژیم کودک‌کش صهیونیست خواهند کشید.


همتی گفت: رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب مبنی بر استکبار ستیزی باید سرلوحه مسئولان و نسل جوان باشد و در این میان حضور دانش‌آموزان، بانوان و مردم غیور در راهپیمایی ۱۳ آبان نشانه استکبار ستیزی و بصیرت است.



به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، یوم‌الله ۱۳ آبان فرصت مناسبی است که باید از آن برای نشان دادن چهره واقعی شیطان بزرگ استفاده و آن را به میدانی برای نمایش انزجار از رژیم کودک‌کش اسرائیل و حمایت از جبهه مقاومت تبدیل کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از