حالت تاریک
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

آغاز رزمایش طرح ترافیکی‌انتظامی زمستان 1402 در کرمانشاه

آغاز رزمایش طرح ترافیکی‌انتظامی زمستان 1402 در کرمانشاه

رزمایش طرح ترافیکی انتظامی زمستان 1402 با حضور دستگاه های خدمات‌رسان و امدادی نظیر پلیس، هلال احمر، اورژانس، راهداری و آتش نشانی در ستاد فرماندهی انتظامی کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» به نقل از خبرگزاری پلیس، خبرگزاری پلیس، طرح زمستانی پلیس از 21 آذر تا 20 اسفند 1402 ادامه خواهد داشت و 80 تیم از هلال احمر، 76 تیم اورژانس، 250 تیم راهداری و 60 تیم امداد خودرو در این طرح حضور خواهند داشت.

تیم‌های هلال احمر در 39 پایگاه، تیم های اورژانس در 77 پایگاه و تیم های راهداری در 44 راهدارخانه سطح استان در صورت نیاز به شهروندان ارائه خدمت خواهند کرد.

عبدالحسین زارع؛ سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه در این رزمایش اظهار داشت: قبل از شروع طرح زمستانی به منظور استفاده مؤثر از تمامی امکانات موجود براي مدیریت ترافیک و جلوگیری از انسداد راه‌های برون شهری استان در شرایط خاص و بازگشایی به موقع آنها، هماهنگی لازم با دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان به عمل آمده است.

وی ادامه داد: حضور هدفمند تیم های گشتی برای پوشش گردنه های برف گیر، نقاط حادثه خیز، راه های مستعد ایجاد گره های ترافیکی، برخورد با تخلفات رانندگی، كنترل و نظارت بر تجهيزات زمستاني کلیه وسایل نقلیه، جلوگيري از تردد خودروهای داراي نقص فني و فاقد زنجير چرخ از مهم ترین تمهیدات پلیس راه استان در این طرح می باشد.

 زارع تصریح کرد: گردنه قلاجه در مسیر جاده اسلام آباد به ایلام ، گردنه بید سرخ در مسیر جاده صحنه به کنگاور و گردنه مله ماس در مسیر جاده بیستون به سنقر به عنوان سه گردنه اصلی استان و گردنه های سرمیل، چهار زبر، دالانی، خسرو آباد، پلنگانه، حسن‌آباد، نمازگاه و خراجیان به عنوان گردنه‌های دارای اهمیت تحت پوشش تیم های عملیاتی طرح زمستانی قرار گرفته‌اند.

سرپرست پلیس راه کرمانشاه اضافه کرد: کارکنان پلیس راه در کنار عوامل راهداری، اورژانس جاده‌ای، هلال احمر، امداد خودروها به صورت شبانه روزی در گردنه‌های اصلی و سایر راه ها حضور داشته تا در کمترین زمان ممکن خدمات ترافیکی مورد نیاز را ارائه نمایند.

وی یادآورشد: از هموطنان درخواست می شود قبل از سفر نسبت به اطلاع از وضعیت جاده ها اقدام و در زمان نامساعد بودن شرایط آب و هوایی از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت وقوع هر گونه حادثه و مشکل ترافیکی از طریق شماره تماس 110 پلیس و 141 مرکز مدیریت راه ها موضوع را اعلام تا رسیدگی لازم انجام گیرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از