پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-20 08:45 - شماره خبر : 9749 0
معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

4 هزار بی‌سواد در استان کرمانشاه شناسایی شدند

معاون نهضت سواد‌آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در جریان اجرای این طرح «روستای باسواد» حدود چهار هزار نفر بی‌سواد و کم‌سواد در روستاهای استان کرمانشاه شناسایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ یاسر کرمی اظهار داشت: طرح روستای با سواد با دستور استاندار کرمانشاه به فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شورای‌های روستا در تابستان امسال به اجرا در‌آمد که حاصل آن معرفی حدود ۴ هزار نفر بی‌سواد و کم‌سواد است که باید در مرحله پالایش قرار بگیرند.

معاون نهضت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه شناسایی، پالایش و آموزش افراد بی سواد و کم سواد سه راهبرد اصلی نهضت سواد آموزی است، گفت: سخت‌ترین مرحله بحث شناسایی افراد بی‌سواد و کم‌سواد است و مهم‌ترین بخش این راهبردها آموزش آن‌ها است.

کرمی در ادامه یکی از اشکال‌های آموزش نهضت سواد‌آموزی را نحوه عرضه عنوان کرد و افزود: چون افراد مخاطب خود مراجعه نمی‌کنند ما با اصرار به آن‌ها خواهش می‌کنیم بیایند و آموزش ببینند از این رو زیاد در آموزش رغبت نشان نمی‌دهند اما اگر شرایط فراهم باشد و خود افراد با تمایل پیش قدم شوند، مطمئناً آموزش‌ها بسیار مؤثرتر خواهد بود.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با این حال بیش از ۹۸ درصد مردم استان کرمانشاه باسواد هستند و این آمار یک درصد بیشتر از میانگین کشور است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4zp05
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار