حالت تاریک
چهره نزدیک به رئیس جمهور سابق:

روحانی منتظر چراغ‌سبز نظام‌است؛ نگران رأی‌ مردم

روحانی منتظر چراغ‌سبز نظام‌است؛ نگران رأی‌ مردم

گزاره «همینطور مطمئن باشد که کاندیداتوری‌اش از سوی جامعه نیز با استقبال مواجه خواهد شد» به خوبی نگرانی روحانی از عدم رای آوری و ثبت اولین «نه» مستقیم و رسمی بعد از پایان دوران ریاست جمهوری را نمایان می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، به نقل از جهان نیوز، در حالی که سه روز پیش روزنامه اصلاح طلب آرمان در گزارشی تلویحا از حضور روحانی برای انتخابات خبرگان با هدف جمع کردن علمای معتدل ذیل یک خیمه واحد خبر داده بود، سایت اصلاح طلب انصاف نیوز از قول یک چهره نزدیک به روحانی نوشته است: «آقای روحانی هنگامی کاندیدا خواهد شد که از سوی نظام برای حضور او چراغ سبزی داده شود و همینطور مطمئن باشد که کاندیداتوری‌اش از سوی جامعه نیز با استقبال مواجه خواهد شد. در غیر این صورت او کاندیدا نخواهد شد‌».

تعبیر چراغ سبز که اساسا بی اعتبار و برای رد گم کنی است اما گزاره «همینطور مطمئن باشد که کاندیداتوری‌اش از سوی جامعه نیز با استقبال مواجه خواهد شد» به خوبی نگرانی روحانی از عدم رای آوری و ثبت اولین «نه» مستقیم و رسمی بعد از پایان دوران ریاست جمهوری را نمایان می کند.

البته که اساسا مجلس خبرگان شانی اجل از بازی های سیاسی و جناحی دارد اما در انتخابات پیشین خبرگان در سال 94، این مجلس هم با نوع رفتارهای مرحوم هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان از گزند سیاسی‌بازی در امان نماند. نکته دیگر پیرامون روحانی نوع اظهارات او پیرامون قرآن و اهل بیت(ع) در دوران ریاستش بر دولت است که باعث اعتراض علما در آن مقطع زمانی شد.

درباره سید حسن خمینی هم که آرمان خبر از حضور او داده بود، انصاف نیوز باز از قول چهره نزدیک به سید حسن از عدم تمایل قطعی او برای کاندیداتوری در این دوره‌ مجلس خبرگان خبر داده و نوشته است: «علت این موضوع گلایه‌ شدید حسن خمینی از اعلام رد صلاحیت او در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال ۹۴ است و سیدحسن صرفاً در «شرایطی خاص» کاندیدا خواهد شد».

لازم به ذکر است سید حسن خمینی که هاشمی رفسنجانی به او لقب «علامه»(!) را هدیه داده بود، در دوره پیش حاضر به شرکت در آزمون خبرگان نشده بود و به همین دلیل صلاحیت او از سوی فقهای شورای نگهبان احراز نشد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از