حالت تاریک
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه پاوه:

اسلام برای زن مقام والایی در نظرگرفته است

اسلام برای زن مقام والایی در نظرگرفته است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه پاوه گفت: در اسلام برای زن مقام والایی در نظر گرفته شده است، چنانکه در قرآن مجید وقتی سخن از آرامش و سکون برای انسان است از زن به عنوان آرامش دهنده یاد می‌شود.

 به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصادنیوز، حجت‌الاسلام عبدی‌پور صبح امروز  در نشستی با دبیران و مدیران مدارس سطح شهرستان پاوه، اظهار داشت: زن تا پیش از وضعیت مطلوب کنونی اش، همواره و همه جا به جز دوره‌هایی که در پرتو وحی ارزش یافته، گاها عنصری غیر انسانی، نیمه انسانی، بدون حق و یا با کمترین حق، فرض شده است در این جهت ملل متمدن هم دست کمی از جوامع بدوی و غیرمتمدن نداشته اند.

وی با اشاره به جایگاه زنان در ملل‌های مختلف از گذشته تا به امروز، افزود: در برخی از ملل‌ها زن به عنوان انسان زاینده، تنها می‌توانست زنده بماند، آبستن شود و فرزند خویش را به دنیا آورد و پرورش دهد و در برخی دیگر از کشورها زن را مایه پلیدی می‌دانستند.

مسئول دفتر نمایندگی  ولی‌فقیه سپاه ناحیه پاوه تصریح کرد: نگاه فرومایه برخی از ملل‌ها در گذشته به نوعی بود که عقیده داشتند با تولد فرزند، خداوند خالق پسران و شیطان خالق دختران، هستند و در بعضی مراسمات هم دختران خود را قربانی می‌کردند، چون تولد فرزند دختر را ناشی از خشم نیاکان خود می‌دانستند.

وی با بیان اینکه در برخی ملل‌ها هم زنان در حیات اجتماعی نقش بزرگی داشتند، و تعیین کننده سرنوشت خود بودند، ادامه داد: در این گونه جوامع از نظر حقوقی زن و مرد با هم یکسان بودند.

وی با اشاره به جایگاه زنان در برخی از ادیان نیز گفت: در برخی از ادیان، مرد نائب آسمان و رئیس بر هر چیز و زن مطیع آن بوده است و برای زنان امر و نهی جایز نیست جز خانه داری.

وی با بیان اینکه برخی از ادیان زن را به عنوان برزخی میان انسان و حیوان نگاه می‌کردند، افزود: در برخی دیگر از ادیان زنان صاحب عزت و احترام بودند، و در آسایش و امنیت در میان مردان جامعه رفت و آمد می‌کرد.

وی با اشاره به جایگاه زنان در اسلام گفت: در اسلام برای زن مقام والایی در نظر گرفته شده است، چنانکه در قرآن مجید وقتی سخن از آرامش و سکون برای انسان است از زن به عنوان آرامش دهنده یاد می‌شود و مقام زن را در دو حیطه همسری و مادری بسیار مورد توجه قرار داده و از این دو جهت برای زنان جایگاه و منزلت ویژه‌ای ترسیم کرده است.

وی در پایان با اشاره به هجمه‌های دشمنان در فضای مجازی بر زنان و کانون گرم خانواده، گفت: ما باید ابعاد مختلف سواد رسانه‌ای اعم از مهارت‌های استفاده، جنبه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی پیام‌های رسانه‌ای، و ابعاد زیبایی شناختی، عقلانی، اخلاقی، و شیوه‌های بهره‌برداری صحیح از رسانه‌های مختلف را داشته باشیم و فرهنگیان عزیز نیز این موارد را به نسل جدید و دانش آموزان آموزش دهند.

پیش از این فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه نیز در خصوص هویت اسلامی زن مسلمان، از دیدگاه اسلام عزیز، قرآن و احادیث و مقایسه با دیدگاه غرب به زن و برتری نگاه اسلام، به زن و مرد به عنوان اسلام و جایگاه انسانیت آن‌ها به ایراد سخنانی پرداخت.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از