حالت تاریک
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه:

گرامی‌داشت اربعین بزرگداشت سنت الهی است

گرامی‌داشت اربعین بزرگداشت سنت الهی است

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: گرامی‌داشت اربعین بزرگداشت سنت الهی است همچنان‌که هرسال به این جذبه افزوده می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، صحرایی صبح امروز سه‌شنبه در مراسم تجلیل از موکب‌داران اربعین در گیلانغرب، با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی در مسیر اربعین و به زوار سید الشهدا (ع) یک فرصت ارزنده از سوی خداوند است، اظهار داشت: گرامی‌داشت اربعین بزرگداشت سنت الهی است همچنان‌که هرسال به این جذبه افزوده می‌شود.

وی افزود: تعداد مواکب مردمی ثبت شده در محورهای استان کرمانشاه از ۳۰ موکب در سال ۹۰ به ۲۵۳ موکب در سال جاری رسیده است ضمن اینکه امسال ۲۵ موکب نیز در داخل عراق و در مسیر نجف به کربلا متعلق به استان کرمانشاه بود.

صحرایی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به‌عنوان استان معین در کربلا تعیین شده، ابراز داشت: کار احداث صحن مطهر حضرت زهرا (س) به‌عنوان یک پروژه با عظمت  در سطح ۲۲۰ هزار مترمربع در نجف به اتمام رسیده است.

وی عنوان کرد: صحن و شبستان حضرت زینب (س) از خیمه‌گاه تا تل زینبیه با ۵۵ درصد پیشرفت درحال انجام است و سرداب امام زمان (عج) و توسعه حرمین عسکریین نیز در حال اتمام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی؛ امام جمعه گیلانغرب  نیز در این آیین با بیان اینکه خدمت‌رسانی در  مسیر  اربعین اعتقادی است، گفت: قدم گذاشتن در مسیرخدمت به زوار امام حسین (ع) بزرگترین اجر را دارد همچنان‌که در روایات خدمت به خلق‌الله بعداز ایمان بخدا ذکر شده است.


تجلیل از عوامل اربعین را حرمت‌گذاشتن به خادمان امام حسین (ع) است

پروین؛ فرماندار گیلانغرب هم تجلیل از عوامل اربعین را حرمت‌گذاشتن به خادمان امام حسین (ع) دانست و افزود: گیلانغرب امسال ۴ موکب اصلی را در بخش گواور، شهر گیلانغرب، مرز سومار و منذریه عراق پوشش داد  ومواکب کشور نیز از مرز سومار به عراق انتقال یافتند.

وی گفت: تلاش می‌شود با تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز زمینه اعزام زوار از مرز سومار به‌عنوان نزدیکترین و امن‌ترین مرز به عتبات ومرکز عراق بزودی فراهم شود.

مرز سومار در شهرستان گیلانغرب نزدیکترین فاصله را در بین مرزهای غربی به بغداد دارد و همچنین فاصله نزدیک و امنیت بالای این محور می‌تواند بستر مطلوب و بالقوه‌ای برای تردد زوار در اربعین حسینی (ع) باشد.

گرامی‌داشت اربعین بزرگداشت سنت الهی است
گرامی‌داشت اربعین بزرگداشت سنت الهی است
گرامی‌داشت اربعین بزرگداشت سنت الهی است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از