حالت تاریک
یک مسئول مطرح کرد:

ثبت ده‌ها مطالبه کرمانشاهیان در سامانه «سو»

ثبت ده‌ها مطالبه کرمانشاهیان در سامانه «سو»

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون ده‌ها مورد مطالبه مردم استان در سامانه «سو» به ثبت رسیده است، گفت: مطالبه‌گری جزو رسالت‌های این ستاد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: شعار محوری امسال تحت عنوان «امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر، نهضت حسینی؛ گفتمان زینبی» مزین شده است.

وی آموزش مردم نسبت به موضوع امر به معروف و نهی از منکر را اولویت ستاد اعلام کرد و افزود: ضروری است جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مطالبه‌گر باشند و لازمه آن تبیین درست این فریضه است.

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان کرمانشاه با اشاره به طراحی و رونمایی از سامانه و نرم‌افزار «سو» گفت: هر شهروند می‌تواند در این سامانه شکایات خود را از دستگاه‌های حاکمیتی ثبت کند.

احمدی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری جزو رسالت‌های این ستاد است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم امر به معروف و نهی از منکر به یک فرهنگ تبدیل شود و برای این امر باید مردم پای کار باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون ده‌ها مورد مطالبه مردم استان در سامانه سو به ثبت رسیده است، اذعان داشت: در این سامانه تعداد ۱۷ موضوع کلی با ۱۰۰ زیرشاخه طراحی شده است که همشهریان می‌توانند مطالبات خود را مطرح کنند. 

وی در ادامه به روزشمار هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و تصریح کرد: خانواده پایدار، جوانی جمعیت، حقوق عامه و فسادستیزی، توانمندسازی اجتماعی، حمایت از شهروند مسئول و بهبودی سرمایه اجتماعی از جمله موضوعات مورد توجه در این ستاد است.

احمدی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در این هفته اذعان داشت: کرمانشاه در راه احیای دو فریضه چهار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است که در این ایام آیین بزرگداشتی با حضور خانواده شهدا برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهید سجاد سبزمحمدی، شهید غلامحسین رجبی، شهید مرتضی امیرخانی و شهید غلامرضا گراوندی شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه هستند.

احمدی گفت: بهره‌برداری از ظرفیت‌های تبلیغی و ترویجی ایام محرم برای تکریم فریضه واجب امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر، تقویت ارتباط با افکار عمومی و رسانه‌ها برای نشر و تبیین دو فریضه در سطح جامعه از مهم‌ترین اهدافی است که این ستاد در اجرای برنامه‌های ابلاغی مورد توجه قرار می‌دهد.

وی در پایان تبلیغات محیطی در شهرها، دیدار با خانواده شهدای امر به‌ معروف، سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه، گردهمایی مبلغان، هم‌اندیشی با اساتید حوزه و دانشگاه درباره امر به‌ معروف، گردهمایی روسای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، همایش تبیینی ویژه بانوان زینبی، دیدار با علما، نشست مداحان و همکاری با صدا و سیما را از برنامه‌های مهم این هفته اعلام کرد.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از