حالت تاریک
سنجش سلامت ۹۹ درصد نوآموزان
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خبر داد:

سنجش سلامت ۹۹ درصد نوآموزان

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به سنجش سلامت ۹۹ درصد نوآموزان در بدو ورود به دبستان گفت‌: مدارس استثنایی در اجرای طرح مهر، همسو با مدارس عادی آماده بازگشایی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الله الماسی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت‌: مدارس استثنایی در اجرای طرح مهر، همسو با مدارس عادی آماده بازگشایی هستند.

وی افزود: مدارس استثنایی کاملاً همسو با مدارس عادی در حوزه تأمین نیروی انسانی، فضا، توانمندسازی و آمادگی‌های روانی در بخش همکاران و خانواده اقداماتی انجام دادند و لذا اقدامات خاص‌تری صورت گرفته؛ به‌ عنوان مثال در تابستان تقریباً ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از همکاران در دوره‌های تخصصی توانمندسازی شرکت کردند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: معلمان جدیدالاستخدام را نیز در دوره بدو استخدام شرکت دادیم و جلسات ویژه توانمندسازی مدیران را نیز برگزار کردیم، همچنین درباره تأمین معلم برای مدارس استثنایی که تقریباً ۴ هزار نفر کمبود داشتیم اکنون با تلاش همکاران سازمان آموزش و پرورش استثنایی و همکاران استان‌ها، دغدغه بسیار کمی در این خصوص داریم و ان‌شاالله با شروع سال تحصیلی مدارس و کلاس‌های درس، معلم مربوطه در همه گروه‌های معلولیت را خواهند داشت.

وی افزود: درباره آماده‌سازی فضاها و شاداب‌سازی آن‌ها نیز مانند مدارس عادی عمل کرده‌ایم و برگزاری نشست‌هایی را با خانواده‌ها پیشنهاد داده‌ایم که با شروع سال تحصیلی در استان‌ها برگزار شود و سعی داریم مشارکت خانواده را به بالاترین سطح برسانیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مهم‌ترین اقدام صورت‌گرفته توسط سازمان مدارس استثنایی در خصوص پروژه مهر اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین اقدام سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای پروژه مهر، غربال‌گری و سنجش پیش از ورود نوآموزان 6 ساله است که تقریباً ۹۹ درصد غربال‌گری‌ها انجام شده است.

الماسی در پایان اذعان کرد: در ۳۰ خردادماه سنجش‌ها به اتمام رسیده است و نتایج به دست آمده از آن، در حال تحلیل و بررسی است تا بتوانیم از آن داده‌ها برای تربیت بهتر دانش‌آموزان استفاده کنیم؛ به طور کلی مدارس استثنایی کشور برای شروع سال تحصیلی جدید آماده حضور دانش‌آموزان هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از